Temperaturer
Fra : Jubii

Dato : 30-06-06 11:58

Sensor Egenskaber:
Sensor Type Winbond W83697HF (ISA 290h)

Temperaturer:
Motherboard 44 °C (111 °F)
CPU 32 °C (90 °F)
Seagate ST380012A 28 °C (82 °F)

Køle Ventilator:
CPU 1688 RPM

Nogen har sagt til mig at bundkortets temperatur i forhold til cpu temperatur er
helt hen i vejret og indikerer en fejltilstand.

De ovenstående tal er fremkommet ved at køre "everest" men er de samme når jeg
bruger "aida".

Er det rigtigt at cpu temperatur skulle være højere end bundkort temperatur og
ikke omvendt?

Jeg har luftblæst det indre af computeren, og især bundkortet, med "deduster",
og det gav ingen ændringer.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 30-06-06 12:31

Jubii wrote:

> Nogen har sagt til mig at bundkortets temperatur i forhold til cpu temperatur er
> helt hen i vejret og indikerer en fejltilstand.

Ikke nødvendigvis. Hos mig fortæller NextSensor at min "northbridge" er 41
grader. Det lyder ganske fornuftigt. Alle andre måleprogrammer kalder den
godt nok ellers "motherboard".
http://cbid.amdclub.ru/

> Er det rigtigt at cpu temperatur skulle være højere end bundkort temperatur og
> ikke omvendt?

Jo, det virker da helt bestemt mest logisk.

--
Mvh. Lars