Bundkort til to skærme
Fra : Klaus Jensen

Dato : 28-06-06 23:04

Hej

Jeg er sat håbløst af racet med, hvad man skal købe inden for hardware, så
jeg fandt Arstecnicas buyers guide:

http://arstechnica.com/guides/buyer/system-guide-200604.ars/3

....Og fandt at "Hot Rod"-pakken passer meget godt til det jeg var ude efter,
når jeg justerede lidt hist og her.

De anbefaler et Abit KN8-Ultra bundkort.

Ud over det som deres "Hot Rod" skal kunne, så har jeg brug for at arbejde
med to skærme (og på sigt måske endda tre), som kører 1600x1200 hver især
(via DVI).

Nu kommer jeg så til kort. Jeg skal nok køre med to grafikkort for at få de
to skærme, men jeg er helt lost her mht. hvilke kort det skal til.

Jeg er ude efter en kombination af bunkort der svarer til Abit KN8-Ultra
(bl.a.. med Onboard lyd), og som jeg kan smide to (og gerne på sig 3)
grafikkort på. Har læst lidt om SLI, som skulle være noget med at køre
grafikkort sammen - er det noget for mig?

Det handler primært om alm. brug af meget lidt grafikkrævende
kontorapplikationer, som kræver meget desktop-plads, men sekundært jeg vil
gerne kunne spille nye spil (men ikke i 1600x1200 nødvendigvis).

Budget til 2 stk. grafikkort og bundkort er vel en 3000, men gerne mindre.

Håber nogen kan komme med nogle gode, konkrete råd. :)

- Klaus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-06 09:24

Klaus Jensen wrote:
> [...]
> Nu kommer jeg så til kort. Jeg skal nok køre med to grafikkort for at få de
> to skærme, men jeg er helt lost her mht. hvilke kort det skal til.

Mange (næsten alle) nyere kort kan trække to skærme i 1600x1200,

Det er dog ikke helt så mange der har dual DVI-udgang.

vil nok virke fint til dit brug, selv om jeg ikke har verificeret at
det rent faktisk kan trække 2*1600x1200

> [...]
> grafikkort på. Har læst lidt om SLI, som skulle være noget med at køre
> grafikkort sammen - er det noget for mig?

SLi virker kun med en skærm, og virker vist også kun til
3D-acceleration.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-07-06 09:59

Hans Joergensen skrev:

> [...]
> det rent faktisk kan trække 2*1600x1200

> SLi virker kun med en skærm, og virker vist også kun til

Du kan godt køre med dual skærm når man bruger SLI. En af de gode ting
ved sli er netop at man kan have et større spilleområde ved hjælp af at
have to skærme ved siden af hinanden.

http://www.nvidia.com/docs/IO/32996/rotm_july06_03_large.jpg

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 14:13

Klaus Jensen wrote:
> [...]
>
> Nu kommer jeg så til kort. Jeg skal nok køre med to grafikkort for at
> få de to skærme, men jeg er helt lost her mht. hvilke kort det skal

Prøv at se tråden "Grafikkort til 2 skærme via DVI" i deh.grafikkort.

Zulu