Indkøb af nye Harddiske til RAID
Fra : Jakob fromm

Dato : 26-06-06 16:58

Hejsa gruppe, da spørgsmålet relaterer sig til mit bundkort, poster jeg
det her:

Jeg har et Asus A8N32-SLI/Deluxe, som har inkludere RAID controller, og
support for SataII (3Gb/s)

Jeg har i øjeblikket 2 stk Maxtor 6L250S0 diske i, som er 250GB Sata
(ikke II).

Nu vil jeg gerne udbygge mit RAID, og skal derfor have 2 stk 250GB diske
mere. Her kan jeg så se, at SATAII er fladet væsentligt i pris, og nu
faktisk er lige så billigt som RAID udgaven. Vil der ske en forringelse
af performancen hvis jeg køber 2 stk 6V250F0, som er SATAII udgaven, i
DiamondMax 10 familien ?, i forhold til den samme disk som jeg har nu

MVH Jakob Fromm

Fra : claus b. p.

Dato : 07-07-06 01:17

"Jakob fromm" <jfpe04@space.aau.dk> wrote in message
> [...]
> performancen hvis jeg køber 2 stk 6V250F0, som er SATAII udgaven, i
> DiamondMax 10 familien ?, i forhold til den samme disk som jeg har nu

Nej, selvfølgelig vil performance ikke blive dårligere. Om den bliver
mærkbart bedre er derimod tvivlsomt. Iøvrigt er Maxtor diske er vist ikke
rigtigt "in" i øjeblikket. Det er åbenbart deres tur til at have
kvalitetsproblemer.

/Claus

Fra : Johnny Andersen

Dato : 08-07-06 22:17

"Jakob fromm" <jfpe04@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har i øjeblikket 2 stk Maxtor 6L250S0 diske i, som er 250GB Sata (ikke
> II).

Brug dem som lager diske.

> [...]
> performancen hvis jeg køber 2 stk 6V250F0, som er SATAII udgaven, i
> DiamondMax 10 familien ?, i forhold til den samme disk som jeg har nu

Køb et par WD Raptors (36 eller 74 Gb.) og smid dem i RAID 0 som system
diske.

Ps. Det ville være nemmere, at give dig et råd, hvis du fortalt hvilken
RAID, du køre med nu....

/Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 18:27

maxtor har haft store problemer med at køre i sata2 - det kan ikke
anbefales...

jeg har selv et par samsung i raid0 i sata2 - det kører som det skal