Printerdriver dur ikke
Fra : Steen Hoffmann

Dato : 21-06-06 00:06

Hej NG

Jeg vil have en ca. 2 år gammel Gericom bærbar med Windows XP til at printe
på en HP LaserJet 1000, som jeg ikke har CD til. Har hentet korrekt driver
på HPs hjemmeside. Driveren er installeret korrekt på den bærbare (den
besked giver den i hvertfald). Men den vil alligevel ikke printe ud på den
pågældende printer. Jeg kan sagtens udskrive på printeren fra en anden PC
(med samme kabel, så det er ikke det der er noget galt med).
Den bærbares USB porte fungerer fint (kan f.eks. printe på en HP 4L).
Jeg har skrevet til Gericoms support, - intet svar. Ingen svarer på det
danske telefonnummer, der står på deres hjemmeside.
Er der nogen der har en god idé ?

mvh og tak
Steen Hoffmann

Fra : Lyrik

Dato : 21-06-06 22:45

"Steen Hoffmann" <d18@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har skrevet til Gericoms support, - intet svar. Ingen svarer på det
> danske telefonnummer, der står på deres hjemmeside.

++++++++++++++++++++++++++++++
Min egen laserfarveprinter havde så store krav til strømmen fra USB-porten
at jeg måtte prøve dem alle inden jeg fandt en den kunne godtage. Og det var
vel at mærke en stationær PC.

Jeg ville begynde med at teste den på alle portene. Som punkt 2 ville jeg
købe en usb-udvidelse med strømforsyning til den og prøve igen.

Tjaaa. det var så bare mit råd. Du kan jo alternativt vælge at leje en
detektiv til at rende i røven på din laptopproducent.))

Hilsen
Jens

Fra : Steen Hoffmann

Dato : 22-06-06 23:39

Tak, JEns
Jeg har testet alle USB-portene.

Jeg var ikke klar over at man kan få en USB med strømudvidelse.
Hvad angår producenten: Tjah. Som nævnt har Gericoms support ikke gidet
besvare min henvendelse. Og Merlin, hvor den bærbare er købt, er intet
værd
hvad angår support.

mvh
Steen

Fra : Lyrik

Dato : 24-06-06 20:48

> [...]
> Hvad angår producenten: Tjah. Som nævnt har Gericoms support ikke gidet
> besvare min henvendelse. Og Merlin, hvor den bærbare er købt, er intet

++++++++++++++++++
Zitech USB 2.0, 4 port hub med strømadapter. ca. 199,-. Flot hvid æske med
gennemsigtige acrylplader i top og bund. Det var den jeg købte.

Hilsen
Jens

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 23-06-06 06:04

Steen Hoffmann wrote:
> [...]
> (med samme kabel, så det er ikke det der er noget galt med).
> Den bærbares USB porte fungerer fint (kan f.eks. printe på en HP 4L).

Du bliver nok nødt til at fortælle lidt mere om hvordan den ikke virker.

Kommer der fejlmeddelelser når du forsøger at udskrive ? Bliver
printjobbene bare sat i kø ?

Står printeren med status Klar i listen under "Printere og faxenheder".
Ændrer status sig hvis du sætter printeren Off-line ?

Har du forsøgt at udskrive en testside inde fra Udskriftsindstillinger ?
Har du forsøgt en Factory reset i printerdriveren ?

--
Venlig hilsen
Kurt