PIO / UDMA 5
Fra : Lars & Jane

Dato : 15-06-06 21:17

Har pludselig fået det problem at mit system køre i PlO - tilstand istedet
for UDMA5 ?
Hvad skyldtes dette ?
Har prøvet at fjerne controlleren i enhedshåndtering, genstarte og windows
finder den nye hw. incl udma5, men den falder tilbage til PIO mode igen ret
hurtig...
Hvor er mon problemet?
Håber nogen har en ide`
Mvh Lars & Jane...

Fra : Henrik

Dato : 15-06-06 22:56

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finder den nye hw. incl udma5, men den falder tilbage til PIO mode igen

Det typiske problem er manglende driver(bundkorts cd) eller defekt
ide-kabel.

Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk
--*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--
--*med det kaos den kan forårsage.* --

Fra : Hans

Dato : 15-06-06 23:06

Lars & Jane wrote:
> [...]
> Har prøvet at fjerne controlleren i enhedshåndtering, genstarte og
> windows finder den nye hw. incl udma5, men den falder tilbage til PIO

Har du set i systemet logbog om disken har udvist fejl?

Hans

Fra : Lars & Jane

Dato : 16-06-06 04:49

> Har du set i systemet logbog om disken har udvist fejl?
>
> Hans

Nej, hvor ser jeg det ?
Mvh Lars...

Fra : Hans

Dato : 16-06-06 11:44

Lars & Jane wrote:

> Nej, hvor ser jeg det ?

Kontrolpanel, Administration, Logbog under System.

Hans

Fra : Lars & Jane

Dato : 17-06-06 03:29

,

> Kontrolpanel, Administration, Logbog under System.
>
> Hans
>

> ,

> Kontrolpanel, Administration, Logbog under System.
>
> Hans

Ok, nu har jeg kontrolleret , og kan se der er en del diskfejl, men er det
software ( windows ) der skal geninst. eller ?
Har kontrolleret disken på seagate, den siger der er system fejl som skal
rep. , men driveselv test ( fysisk) ingen fejl.
Syntes også den er begyndt at sige en pling/plong lyd, men kan dette mon
være softvware ?
Mvh Lars....

Fra : StoneWare

Dato : 16-06-06 14:28

> [...]
> finder den nye hw. incl udma5, men den falder tilbage til PIO mode igen

Gætter på det er dit CD-ROM / DVD drev der er problemet.....hvis windows
gentagne gange IKKE kan læse en skive ( måske defekt cd ) så slår den til
sidst ned i PIO Mode og den slår den aldrig tilbage igen........

Du gør bare sådan her så kommer den tilbage igen :

http://www.michna.com/kb/WxDMA.htm

Kig nederst på siden