Strøm på USB-stik
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 07:56

Det er ikke nogen hemmelighed at der er forskel på hvorvidt at strømmen til
USB-stik på ens computer forsvinder når man slukker for den (altså kun
slukker for den på fronten af computeren).

Er det noget man kan stille nogen steder. Jeg har lige netop købt mig en ny
computer og på den er der konstant strøm på USB-stikkene når den slukket
(men strømmen selvfølgelig ikke er taget fra den). Det har den kedelige
konsekvens at jeg ikke kan bruge en 220 Volts stikdåse som styres (slås til
og fra) ved hjælp af USB-stikkes strøm.

Er der noget at gøre ved det ?

Kan man stille det nogen steder på computeren ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Henrik

Dato : 12-06-06 10:41

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slukker for den på fronten af computeren).
>
> Er det noget man kan stille nogen steder.

Der er ikke et "standard" sted.
Det afhænger af dit bundkort -I nogle tilfælde kan det klares fra BIOS,
nogle med
jumper på bundkortet, og endeligt er der enkelte hvor det ikke kan lade sig
gøre.

Check bundkortsmanualen.

Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk
--*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--
--*med det kaos den kan forårsage.* --

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 12-06-06 18:58

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote in

> Er der noget at gøre ved det ?
Jep

> Kan man stille det nogen steder på computeren ?

I BIOS kan du tjekke om nogle af de indstillinger der har via power on via
keyboard og mus er slået til.

Derudover kan du i Windows prøve og kigge i enhedshåndtering under Mus,
tastatur og USB controllere og vælge egenskaber og se hvad Strømstyring
fanen står til.

En anden mulig løsning kunne være at tilslutte din strømskinne til en usb-
>PS2 konverter (dem man får med til musen) og sætte den i et ledigt PS/2
stik og se om ikke det gør en forskel.

En sidste løsning kunne være at tilslutte et PCI kort med usb porte og
sætte strømskinnen til det. Det slukker helt sikkert når PC'en lukkes.

/flemming
--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 17:57

"Flemming Joensson (8520)" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En sidste løsning kunne være at tilslutte et PCI kort med usb porte og
> sætte strømskinnen til det. Det slukker helt sikkert når PC'en lukkes.

Jeg takker for svarene både til Henrik og Flemming, jeg må prøve at se om
jeg kan finde noget om det i det materiale jeg har om bundkortet. Ellers må
jeg prøve metoden med PCI-kort med USB-porte, den løsning er nok hvad det
ender med.

Fra : Henrik

Dato : 15-06-06 07:44

> [...]
> jeg kan finde noget om det i det materiale jeg har om bundkortet. Ellers
> må jeg prøve metoden med PCI-kort med USB-porte, den løsning er nok hvad

Hvis du ikke i forvejen mangler USB porte, kunne løsningen være
at udskifte USB-Strømskinnen med een med master-udtag i stedet.

Men ellers prøv om du kan finde ud af hvad dit bundkort hedder,
så kan det være at du kan få mere specifik hjælp.

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-06 07:58

"Henrik" <henrik@noreply.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men ellers prøv om du kan finde ud af hvad dit bundkort hedder,
> så kan det være at du kan få mere specifik hjælp.

Nah, de der PCI-kort med USB-stik er så billige, at hvis det er løsningen,
så er det ikke værd at spilde mere tid på det men jeg ikke rigtig brug for
flere USB-stik men de skader på den anden side jo heller ikke. Vi har sådan
et kort (PCI-kort med USB-stik) i forvejen i en anden computer, så det hiver
jeg lige ud en dag og tester i min nye maskine og hvis det virker, hvad jeg
tror at det gør, så køber vi bare et megen til.