Måske def. cpu ?
Fra : Ole

Dato : 08-06-06 15:54

Hejsa..

Jeg er i den situation at jeg efterhånden har skiftet alt i min pc, undtaget
harddiske, ram, cpu, cpublæser, skærm og kabinet (psu ER skiftet), i forsøg
på at lokalisere grunden til at lo**** er ustabilt..
Den er kun ustabil i opstarten, og når for det meste lige at vende i windows
ganske få sekunder før den fryser og genstarter. Det sker op til 30 gange
før den klarer det uden at gå ned, og når den endelig er der, så kører den
stabilt i ugevis, indtil jeg genstarter og den går i selvsving igen.
Rammen har jeg prøvet med en klods ad gangen uden resultat, og det samme med
harddiske. Diskene har jeg installeret winXP på hver af dem, og de fejler
alle på samme måde.
Er det sansynligt at cpu'en pludselig bliver ustabil på den måde, og så
alligevel klarer ærterne i ugevis når windows er bootet? Cpu-temp er aldrig
over 50, og cpu er Amd xp2600.

- Ole

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-06-06 15:59

> Er det sansynligt at cpu'en pludselig bliver ustabil på den måde, og så
> alligevel klarer ærterne i ugevis når windows er bootet? Cpu-temp er aldrig
> over 50, og cpu er Amd xp2600.

Jeg tror mere det er motherboardet.

Thomas

Fra : Ole

Dato : 08-06-06 16:17

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror mere det er motherboardet.

Det er skiftet uden ændring af problemet..

- Ole

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-06-06 17:06

> Det er skiftet uden ændring af problemet..

My bad. Jeg læste listen for overfladisk. Jeg kan se du ikke har prøvet at
skifte ram. Har du kørt memtest86 på maskinen?

Thomas

Fra : Lars & Jane

Dato : 08-06-06 22:42

> My bad. Jeg læste listen for overfladisk. Jeg kan se du ikke har prøvet at
> skifte ram. Har du kørt memtest86 på maskinen?
>
> Thomas
> --
Lyder som et blæser problem, er du sikker på blæser kører
stabilt konstant, og der ikke er fuld af skidt i køleren ?
Lars

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-06-06 15:22

Ole wrote:

> [...]
> Er det sansynligt at cpu'en pludselig bliver ustabil på den måde, og så
> alligevel klarer ærterne i ugevis når windows er bootet? Cpu-temp er

Selvom du har prøvet RAM'en, så prøv alligevel at køre memtest86 eller boot
evt. Knoppix op fra en CD og se om den går ned og hvad den i såfald giver
at output umidlbart inden.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.