Ulykkesforsikring dækker?
Fra : ___P.Sir

Dato : 26-08-06 18:15

Hvis man har knækket et korsbånd, får man så erstatning fra sin
ulykkesforsikring? Det kræver vel at man er mindst 5% invalid, gør det ikke?
Hvor ser man hvilken procentdel forsikringsselskaberne hæfter på forskellige
lidelser?
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-06 20:32

Jeg fik 7% for mit korsbånd fra Codan

Fra : Inger

Dato : 27-08-06 08:44

___P.Sir skrev:
> [...]
> Hvor ser man hvilken procentdel forsikringsselskaberne hæfter på forskellige

Det står i din police... Nogle billige forsikringer skal man have en
invaliditetsprocent på 10 før de giver erstatning.

Inger

Fra : ___P.Sir

Dato : 27-08-06 09:03

> Det står i din police... Nogle billige forsikringer skal man have en
> invaliditetsprocent på 10 før de giver erstatning.

Hvad med det offentlige egentlig? Får man nogen erstatning derfra, ved
5-10%, eller er det kun selvtegnede forsikringer?
preben

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 28-08-06 07:47

___P.Sir skrev:

> Hvad med det offentlige egentlig? Får man nogen erstatning derfra, ved
> 5-10%, eller er det kun selvtegnede forsikringer?
> preben

Hmm .. ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet. Men jeg kan ikke se
hvordan det offentlige skulle betale for skader???

Hvis man bliver uarbejdsdygtig findes der jo forskellige offentlige
sociale ordninger der kan træde til (pension, revalidering mv). Er det
det du tænker på?

Jesper