Bærbar fryser efter installation af PCMCIA~
Fra : petrucci

Dato : 20-06-01 11:23

Hejsa,

jeg har lige investeret i et pcmcia netkort til den langsomme bærbare
derhjemme, således at jeg også kan komme på min netexpress adsl
internetopkobling fra den computer. Netkortet er af mærket Prime og er
forbundet med et kabel til en adapter, hvor der både er et bnc-stik og
et alm. TW hul.

Situation:
Jeg satte kortet i, og windows fandt ganske rigtig hardwaren. Den
begyndte fint at installere men pga. jeg ikke kunne finde windows cd'en,
måtte jeg slukke for den bærbare og begyndte næste dag (efter fundet af
windows cd'en). Efter at have installeret driverne til kortet blev jeg
bedt om at genstarte puteren, hvilket jeg så gjorde.

Nu kommer det spooky. Den bærbare nægter at starte op i windows. Under
første opstart blev jeg mødt med en Windows Beskyttelsesfejl - venligst
genstart computeren. De efterfølgende reboots når kun lige forbi Himem
checket i DOS...derefter lyder der et kort "beep" og den fryser totalt.

Tager jeg derimod pcmcia kortet ud, vil Windows gerne starte op. Det kan
lige nævnes at dette sker selvom der ikke er et kabel mellem netkortet
og switchen, som jeg bruger.

---
Er der nogen der ved hvordan jeg løser dette problem?

mvh
Rene

http://www.kandu.dk/

Fra : JYK

Dato : 20-06-01 21:13

Der kan være problemer med installationen af pcmcia-broen.

Prøv at geninstaller dit styrersystem, mens dit pcmcia-kort sidder i den
bærebare.
Jeg havde også problemer med mit kort, og denne proces fungerede for mig.

mvh Jesper

petrucci <petrucci.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZO_X6.136$lf5.1500@news010.worldonline.dk...

Fra : Allan Nielsen

Dato : 20-06-01 22:27

Slet hele installationen af netværkkortet. Derefter genstarter du compen, og
når windows er klar, sætter du kortet i. Du installerer så drivere m.m.
igen. Så genstarter du, og prøv så at se om skidtet virker

Mvh Allan