Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmfremføre på et Canon EOS1n ?
Fra : Kim H.

Dato : 13-08-06 11:07

Hej,

Min bror har købt et brugt EOS1n, som han har problemer med, det vil ikke
trække filmen frem. Er der nogen der har mødt dette problem før, og evt. har
en ide til hvordan han løser det? (udover at sende det til service selvf.
)

Skal måske lige sige at kameraet er monteret med booster.

Kim

Fra : Leif Langgaard

Dato : 13-08-06 17:48

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvf. )
>
> Skal måske lige sige at kameraet er monteret med booster.

Hej

Kom med flere oplysninger, tak!

Er der strøm på, sker der overhovedet noget når han aktiverer udløseren?

Er filmen sat korrekt i?
--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Kim H.

Dato : 13-08-06 20:54

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> "Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der strøm på, sker der overhovedet noget når han aktiverer udløseren?

Der er strøm på, og den vil heller ikke uden booster, den ligesom opdager
der er sat en ny film i og skal til at køre filmen på plads til første
billed, for man hører ligesom lyden af motoren der går i gang 2 gange, men
den stopper uden at ha' flyttet filmen nogen steder, og så blinker stregen
udfra filmrullen på displayet, og der sker ikke mere, så filmen kommer
aldrig "frem til første billed".

> Er filmen sat korrekt i?

Ja filmen er sat rigtig i, og der er prøvet med mere end en film for at være
sikker på at det ikke er filmen den var gal med.

Kim

Fra : Leif Langgaard

Dato : 14-08-06 12:36

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja filmen er sat rigtig i, og der er prøvet med mere end en film for at
> være sikker på at det ikke er filmen den var gal med.

Hej

Så ligger fejlen nok indvortes, et værksted er nok løsningen.

Men prøv lige først at lade en der er kendt med kameraet se på det, hvor i
landet befinder det sig?

Normalt går en EOS1n ikke i stykker!

Fra : Kim H.

Dato : 14-08-06 19:40

> "Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Så ligger fejlen nok indvortes, et værksted er nok løsningen.

uhh det lyder dyrt.

> Men prøv lige først at lade en der er kendt med kameraet se på det, hvor i
> landet befinder det sig?

Næstved

> Normalt går en EOS1n ikke i stykker!

Det troede vi heller ikke, men desværre er han løbet ind i et der gjorde.

Kim