Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Redigere mange billeder i PS..??
Fra : PMH

Dato : 27-07-06 13:50

Hej

Jeg har som så mange andre, taget en del billeder i sommerferien.
Jeg vil gerne redigere dem i PhotoShop 7.0, med højpas,
skarphed osv.
Jeg har ca 300 billeder, og kan huske at jeg en gang havde en
fremgangsmåde, hvorpå man kunne "indlære" en komando i PS
så den lavede samme komando på alle billeder. Men jeg kan ikke
huske fremgangsmåden.
Er der nogle der kan hjælpe min hukommelse..??
Mener jeg fandt en tutorial dengang, med en udførlig beskrivelse.
Evt. link..??

Mvh
PMH

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-06 14:00

"PMH"
> [...]
> Er der nogle der kan hjælpe min hukommelse..??
> Mener jeg fandt en tutorial dengang, med en udførlig beskrivelse.

Du skal lave en action - du finder fremgangsmåden i PS hjælpefiler.
det er ligsom at optage en sang og spille den tilbage henover hvert
billede - droplet, kan du også slå op i hjælpefilerne. -max-

Fra : PMH

Dato : 27-07-06 21:56

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal lave en action - du finder fremgangsmåden i PS hjælpefiler.
> det er ligsom at optage en sang og spille den tilbage henover hvert
> billede - droplet, kan du også slå op i hjælpefilerne. -max-

Hej Max..

Tak for det.. Ja svære var det jo ikke

Men jeg har dog stadig ikke fundet ud af hvordan jeg
får den til at tage de næste billeder...??
Jeg kan godt få den til at lave hele komandoen, men når den
er færdig skal jeg selv give den komandoen for næste billede osv.

Kan man ikke få den til at tage alle billeder i eet hug
efter hinnanden.. ??

PMH

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-07-06 22:09

"PMH"

> [...]
> er færdig skal jeg selv give den komandoen for næste billede osv.
>
> Kan man ikke få den til at tage alle billeder i eet hug

der skal du lave din action om til en droplet og gemme den i mappen
med de billeder der skal behandles, marker filerne og træk dem hen
på dropletten, så kører det - uhm længe siden jeg har brugt det, men
det er noget i den stil - -max-

Fra : michael bs

Dato : 27-07-06 22:09

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er færdig skal jeg selv give den komandoen for næste billede osv.
>
> Kan man ikke få den til at tage alle billeder i eet hug

ja, gå ned i file/automate og vælg batch.

mvh Michael