Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 350D - Polarid - UV filter
Fra : news.versatel.net

Dato : 18-07-06 19:41

Vil det være til noget hjælp at anvende Polarid-/UV filtre på et Canon EOS
350D camera? de er fra tidligere SRL camera.
/mogens

Fra : s.v.nielsen

Dato : 18-07-06 20:10

news.versatel.net wrote:
> Vil det være til noget hjælp at anvende Polarid-/UV filtre på et Canon EOS
> 350D camera? de er fra tidligere SRL camera.
> /mogens

Hvad skulle det hjælpe på? Hvad mener du med spærgsmålet?

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Brian Lund

Dato : 18-07-06 20:36

> Vil det være til noget hjælp at anvende Polarid-/UV filtre på et Canon EOS
> 350D camera? de er fra tidligere SRL camera.

Når du spørger sådan er jeg i tvivl om du ved hvad et pol-filter er!
Et pol-filter (polarisations filter, ikke polaroid (polaroid er et firma))
fjerner reflekser i blanke overfladaer, f.eks. vand, glas mv., dog ikke
blankt metal. Hvad skulle være indbygget i DSLR som gav den effekt? ;)

Et UV filter fjerner UV, da de fleste DSLR har indbygget UV filter foran
sensoren er et ekstra UV filter overflødigt pga. effekten, men mange bruger
UV filtrene til at beskytte forreste linseelement mod fettede fingre, støv
osv. Et UV filter er som regel billigere end et nyt objektiv!

Brian

Fra : news.versatel.net

Dato : 19-07-06 08:32

Undskyld "fejlbetegnelsen" mht. Polaroid - jeg mente naturligvis et
pol-filter - det er gået for lang tid siden jeg sidst rørte ved mit DSLR
kamera efter jeg fik mit første Digitale camera...jeg mener ikke at jeg har
givet udtryk for, at der skulle være noget indbygget som gav den effekt.
Mogens

Fra : Brian Lund

Dato : 19-07-06 13:22

> [...]
har
> givet udtryk for, at der skulle være noget indbygget som gav den effekt.

Hvis det ikke er indbygget, hvorfor skulle det så IKKE have nogen effekt på
digital? ;)
Bare et venligt hint!

Brin

Fra : news.versatel.net

Dato : 19-07-06 23:28

Hvad er det som du mener skulle være indbygget?

Fra : Brian Lund

Dato : 20-07-06 01:01

> Hvad er det som du mener skulle være indbygget?

Ikke noget, du spurgte om man havde noget at bruge et pol-filter til, svaret
er ja, da det ikke er indbygget (hvilket ville være noget besværligt)!

Brian

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 21-07-06 14:38

news.versatel.net wrote:
> Vil det være til noget hjælp at anvende Polarid-/UV filtre på et Canon EOS
> 350D camera? de er fra tidligere SRL camera.
> /mogens

Filtre fungerer lige så godt på D-SLR kameraer som de gør på SLR kameraer.
Ingen problemer der.