/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Tæller - digitalkameraer?
Fra : John Larsson


Dato : 18-07-06 09:22

Har alle digitalkameraer en tæller som man ikke kan nulstille og hvordan
aflæser man den?

John


 
 
Claus Smith (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 18-07-06 09:37


De fleste digitalkameraer har en intern tæller, som kun kan aflæse på et
værksted, men.....den tæller kan også nulstilles!

Claus Smith



Kenneth Villefrance (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth Villefrance


Dato : 19-07-06 06:03


"Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPANcom> skrev i en meddelelse
news:44bc9dcc$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> De fleste digitalkameraer har en intern tæller, som kun kan aflæse på et
> værksted, men.....den tæller kan også nulstilles!
>
Jeg har et lille program, hvor man kan på et ubehandlet billede, kan aflæse
den interne tæller på Canon 1D.
Mvh
Kenneth



Jørgen Nielsen (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 20-07-06 15:27


"Kenneth Villefrance" <mainecoon@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:44bdbcf3$0$22909$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Jeg har et lille program, hvor man kan på et ubehandlet billede, kan
> aflæse den interne tæller på Canon 1D.

Det kan man også med nogle Nikon kameraer f.eks. D70. Med programmet Opanda
IExif.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.
http://www.jbsn.frac.dk/index.php



HpeA (20-07-2006)
Kommentar
Fra : HpeA


Dato : 20-07-06 20:08


"Jørgen Nielsen" skrev i en meddelelse
>
> Det kan man også med nogle Nikon kameraer f.eks. D70. Med programmet
> Opanda IExif.
>

Jeg har lige prøvet programmet på et billede fra mit Canon D30, og er ikke
sikker på hvor man skal kigge ?.
Er det under "makernote" -> "imagenumber" med tag 0008 ?

For så er jeg ved at skvatte ned af kontorstolen ! ! ! !

3020243


Mvh.

Hp ( håber mest at Opanda Iexif 2 ikke er kombatibel med Canon )



John Larsson (18-07-2006)
Kommentar
Fra : John Larsson


Dato : 18-07-06 15:51

"Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPANcom> writes:
>De fleste digitalkameraer har en intern tæller, som kun kan aflæse på et
>værksted, men.....den tæller kan også nulstilles!

Ja, det må den jo kunne. Ret tåbeligt at den almindelige bruger ikke kan
læse med!

John


Claus Smith (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 18-07-06 18:32


Ja, det må den jo kunne. Ret tåbeligt at den almindelige bruger ikke kan
> læse med!
>
Hvor mange tror du så ikke også ville kunne finde fremtil hvordan man
reset'er kameraet inden et evt. salg for at pynte lidt på
eksponeringsantallet.

Claus Smith



Kim H. (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim H.


Dato : 18-07-06 20:34


"Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPANcom> skrev i en meddelelse
news:44bd1b0a$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Ja, det må den jo kunne. Ret tåbeligt at den almindelige bruger ikke kan
>> læse med!
>>
> Hvor mange tror du så ikke også ville kunne finde fremtil hvordan man
> reset'er kameraet inden et evt. salg for at pynte lidt på
> eksponeringsantallet.

Joe... men er det bedre i dag, hvor du først kan få tallet, efter at du har
købt og betalt et brugt kamera, og indleveret det på en aut. værksted for at
få tallet udlæst.

Jeg ville personligt hellere leve med usikkerheden om, at sælger måske havde
fundet en vej til at nulstille, og så kunne se tallet, end som det er nu,
hvor sælger stadig kan ha' fundet ud af at nulstille, og jeg så ikke kender
tallet, før jeg har betalt et værksted for at udlæse tallet for mig.

Kim




www.condrup.eu (19-07-2006)
Kommentar
Fra : www.condrup.eu


Dato : 19-07-06 00:41


"John Larsson" <john_larsson@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b079b7c940073fb6b079b62b7.79b7ca2@net.dialog.dk...
> "Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPANcom> writes:
>>De fleste digitalkameraer har en intern tæller, som kun kan aflæse på et
>>værksted, men.....den tæller kan også nulstilles!
>
> Ja, det må den jo kunne. Ret tåbeligt at den almindelige bruger ikke kan
> læse med!
>
> John

Jeg kan nemt følge med på mit, dog nulstiller det sikkert ved hver 10.000.
(Ligger pt. på 6500), så må man selv lige regne med, der er dog langt til
200.000 +

Mvh
Ole C.
www.condrup.eu



Mogens Hansen (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Mogens Hansen


Dato : 21-07-06 17:43


"www.condrup.eu" <kontakt@REMOVECAPSFIRSTcondrup.eu> skrev i en meddelelse
news:e9jrig$1au5$1@newsbin.cybercity.dk...

[8<8<8<]
> Jeg kan nemt følge med på mit, dog nulstiller det sikkert ved hver 10.000.

Du kan også selv nulstille tælleren via menuen.

> (Ligger pt. på 6500), så må man selv lige regne med, der er dog langt til
> 200.000 +

Med dit kamera (så vidt jeg husker) kan du aflæse det præcise antal billeder
det har taget med programmet CanCount fra
http://www.soens.de/

Den tæller kan ikke umiddelbart nulstilles af brugeren.

Venlig hilsen

Mogens Hansen



John Larsson (18-07-2006)
Kommentar
Fra : John Larsson


Dato : 18-07-06 18:59

"Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPANcom> writes:
>
> Ja, det må den jo kunne. Ret tåbeligt at den almindelige bruger ikke kan
>> læse med!
>>
>Hvor mange tror du så ikke også ville kunne finde fremtil hvordan man
>reset'er kameraet inden et evt. salg for at pynte lidt på
>eksponeringsantallet.

Det var bare det jeg ville hen til; ethvert kamera, hvor sælger hævder at
det dyre dslr kun har taget 6000 billeder, kan lige så godt være et
pressekamera, hvor lukkeren har været i sving en kvart million gange! Kan
den ene finde ud af at nulstille, så kan jo alle!

John


Claus Smith (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 18-07-06 19:25

> Det var bare det jeg ville hen til; ethvert kamera, hvor sælger hævder at
> det dyre dslr kun har taget 6000 billeder, kan lige så godt være et
> pressekamera, hvor lukkeren har været i sving en kvart million gange! Kan
> den ene finde ud af at nulstille, så kan jo alle!
>
Nemmerlig bl.a. derfor at jeg købte nyt da mit gamle Nikon DSLR skulle
udskiftes med et nyt D70.

Claus Smith



John Larsson (19-07-2006)
Kommentar
Fra : John Larsson


Dato : 19-07-06 06:07

"www.condrup.eu" <kontakt@REMOVECAPSFIRSTcondrup.eu> writes:
>
>"John Larsson" <john_larsson@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
>news:fc.0073fb6b079b7c940073fb6b079b62b7.79b7ca2@net.dialog.dk...
>> "Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPANcom> writes:
>>>De fleste digitalkameraer har en intern tæller, som kun kan aflæse på et
>>>værksted, men.....den tæller kan også nulstilles!
>>
>> Ja, det må den jo kunne. Ret tåbeligt at den almindelige bruger ikke kan
>> læse med!
>>
>> John
>
>Jeg kan nemt følge med på mit, dog nulstiller det sikkert ved hver
>10.000.
>(Ligger pt. på 6500), så må man selv lige regne med, der er dog langt til
>200.000 +

Jo, sådan en tæller har mine digitalkameraer også. Tænker du ikke på
nummereringen af billederne, som man kan vælge til eller fra i
setup-menuen?

John


www.condrup.eu (19-07-2006)
Kommentar
Fra : www.condrup.eu


Dato : 19-07-06 13:41


"John Larsson" <john_larsson@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse >
> Jo, sådan en tæller har mine digitalkameraer også. Tænker du ikke på
> nummereringen af billederne, som man kan vælge til eller fra i
> setup-menuen?
>
> John
>
Jeg har en tæller på bagerste display og jo, hvis du bruger kontinuerlig
tæller, så er de ens med billedernes nummer, men det er jo stadigt en
tæller, uanset hvordan man ser på den :)



John Larsson (19-07-2006)
Kommentar
Fra : John Larsson


Dato : 19-07-06 06:10

"Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPANcom> writes:
>
>De fleste digitalkameraer har en intern tæller, som kun kan aflæse på et
>værksted, men.....den tæller kan også nulstilles!

Hvad er det for chip (eprom?) som ikke nulstilles, hvis man har flade
batterier i længere tid?

John


Ukendt (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-07-06 15:48


> Hvad er det for chip (eprom?) som ikke nulstilles, hvis man har flade
> batterier i længere tid?

Næsten alle!
En eprom (Eraseble Programmable Read Only Memory) slettes (eller
nulstilles) ved påvirkning af UV lys af en bestemt bølgelængde i længere
tid.
En eeprom (Electrical Eraseble Programmable Read Only Memory) slettes
ved påtrykning af en spænding på et ben.
Flash ram kræver heller ikke spænding for at beholde data.

Du tænker formodendtlig på en batteri backup ram.

-Steen Hansen, Aalborg


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste