Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der har erfaringer med...
Fra : Magnus

Dato : 07-07-06 22:01

.... et Canon EF 17-40 mm f/4.0L USM objektiv?

Jeg søger et til at erstatte det standard 18-55 mm som sidder på et Canon
20D fra nyt af som jeg ikke syntes er så godt.

Det tager slet ikke så gode billeder som det andet objektiv jeg har et Sigma
70-200 mm f2.8 så jeg ender altid med at bruge det istedet.

Vil Canon EF 17-40 mm f/4.0L USM være et godt køb til 20D'eren?

/Magnus

Fra : Thomas Kjær

Dato : 08-07-06 01:11

On 2006-07-07, Magnus <magnusFJERN@arnason.dk> wrote:
> [...]
> 70-200 mm f2.8 så jeg ender altid med at bruge det istedet.
>
> Vil Canon EF 17-40 mm f/4.0L USM være et godt køb til 20D'eren?

Altefter hvor vidvinklede billeder du gerne vil tage, ja!

Det tegner godt og vejer heller ikke alverden.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Magnus

Dato : 10-07-06 14:56

> Altefter hvor vidvinklede billeder du gerne vil tage, ja!

Hvor meget vidvinkel kan man få uden at det forvrænger i det som kaldes et
fiskeøje?

Kan nogen anbefale et objektiv til Canaon 20D kameraet med en stor visvinkel
som ikke forvrænger billedet?

/Magnus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-07-06 15:56

> [...]
> fiskeøje?
>
> Kan nogen anbefale et objektiv til Canaon 20D kameraet med en stor visvinkel

Mon ikke 10mm er hvor vi er pt. - men forvrængninger får du allerede ved 28mm,
sådan at hoveder i siderne ser lidt sjove ud - jeg har brugt 14mm med stor fornøjelse,
men anbefalinger vil jeg overlade til klogere.. -max-

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-07-06 16:04

On Mon, 10 Jul 2006 15:55:32 +0200, Magnus wrote:

> Hvor meget vidvinkel kan man få uden at det forvrænger i det som kaldes et
> fiskeøje?

Det kan vist ikke besvares generelt ...

> Kan nogen anbefale et objektiv til Canaon 20D kameraet med en stor visvinkel
> som ikke forvrænger billedet?

Jeg har

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/ef_lenses/zoom_lenses/EF-S_10-22mm_f-3.5-4.5/

og synes det fortegner minimalt. Ellers skulle et objektiv med fast
brændvidde være løsningen.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Hans

Dato : 08-07-06 02:31

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 70-200 mm f2.8 så jeg ender altid med at bruge det istedet.
>
> Vil Canon EF 17-40 mm f/4.0L USM være et godt køb til 20D'eren?

Ja.

Fra : Jesper HVL

Dato : 08-07-06 08:10

Magnus wrote:
> [...]
> 70-200 mm f2.8 så jeg ender altid med at bruge det istedet.
>
> Vil Canon EF 17-40 mm f/4.0L USM være et godt køb til 20D'eren?

Jeg har selv et par L-objektiver, bl.a. 16-35. Og jeg tror at uden
undtagelser går du ikke galt i byen med Canon's L-seris. De er bare gode!

(Husk at der vist stadigvæk er noget cash back på 17-40 m.fl.)

Men måske en anbefaling af det nye 17-55 IS er på sin plads her. lidt
dyrere end 17-40, kun til EF-S (300/35020/30D), men f/2.8 hele vejen og
med IS.

Har fået hamrende god kritik alle steder! Prøv at søg på google efter
tests/review af det.

/j.