Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
bruge flash i regnvejr?
Fra : Christopher Stein

Dato : 21-06-06 14:26

Nu har jeg oplevet at der på flash kan brænde sig skidt fast hvis man
ikke får den rengjort før man bruger den, eller bruger den til f.eks at
tage billeder af sport (mountainbiking)..

Men sker der noget hvis man bruger den i regnvejr? (selvf. godt dækket
til så det kun er "glasset" der er uden for posen)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-06-06 14:31

"Christopher Stein"
> Nu har jeg oplevet at der på flash kan brænde sig skidt fast hvis man
> ikke får den rengjort før man bruger den, eller bruger den til f.eks at
> tage billeder af sport (mountainbiking)..

I 30 år er der ikke noget der har brændt sig fast på mine flash,
har du smurt den ind i flødeboller..??

> Men sker der noget hvis man bruger den i regnvejr? (selvf. godt dækket
> til så det kun er "glasset" der er uden for posen)

Hehe - ja med dit held kommer du nok til at stå i en tågebanke,
for os andre er der ikke noget problem - hvor faen blev Stein a'
nårh han er bare lidt tåget.. -max-

Fra : Christopher Stein

Dato : 21-06-06 14:48

-max- skrev:
> [...]
>
> Hehe - ja med dit held kommer du nok til at stå i en tågebanke,
> for os andre er der ikke noget problem - hvor faen blev Stein a'

Hehe..
Det var bare mudder osv.. hele kameraet var pakket fint ind i en
plastikpose, mens flashen bare stak ud.. :)

men jeg kan forstå at der ikke sker noget... :D

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 14:54

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> plastikpose, mens flashen bare stak ud.. :)
>
> men jeg kan forstå at der ikke sker noget... :D

Hvis du synes du spjætter lidt voldsomt, hver gang du tager et billede i
regnvejr, så er der nok overgang i skidtet. I så flad må du nok have fat i
en undervandsflash?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Christopher Stein

Dato : 21-06-06 15:34

Claus Petersen skrev:

> [...]
> regnvejr, så er der nok overgang i skidtet. I så flad må du nok have fat i

nej nej, jeg tænkte bare på om der kunne ske noget ved det..

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 15:41

> nej nej, jeg tænkte bare på om der kunne ske noget ved det..

Vel ikke med mindre du bruger pacemaker????

Mvh. Claus Petersen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-06-06 16:08

Christopher Stein wrote:
> [...]
>
> Men sker der noget hvis man bruger den i regnvejr? (selvf. godt dækket
> til så det kun er "glasset" der er uden for posen)

Dine billeder vil sikkert tydeligt afsløre at alle regndråber
bryder/reflekterer lys.

Bo //

Fra : Jacob

Dato : 21-06-06 22:20

> [...]
>
> Men sker der noget hvis man bruger den i regnvejr? (selvf. godt dækket til
> så det kun er "glasset" der er uden for posen)

Nej der vil normalt ikke ske noget. Men vand dråber på glasset vil give dig
et underligt lys.
Desuden vil dråberne i luften blive oplyso og genere dit billede.

Nu arbejder jeg med høj energi flash. og jo sidder der noget på glasset når
man skyder dem af brænder det fast i glasset. som er rigtigt glas. Men
energierne er så høje her at rettet mod en udskrift fra en kopimaskine eller
en laserprinter så forsvinder den tekst der bliver ramt af lyset og papiret
bliver svedent. men energien er også noget over 500W cm2

Fra : Christopher Stein

Dato : 22-06-06 07:38

Jacob skrev:
> [...]
> en laserprinter så forsvinder den tekst der bliver ramt af lyset og papiret
> bliver svedent. men energien er også noget over 500W cm2

tak for alle svarene. :)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-06-06 12:34

"Jacob"

> [...]
> en laserprinter så forsvinder den tekst der bliver ramt af lyset og papiret
> bliver svedent. men energien er også noget over 500W cm2

Gik sefølig ud fra vi snakkede alm. flash som de fleste hiver med rundt
på deres kameraer - vand dråber på sådan en svend har intet at sige,
hvad mener du med underligt lys?? -max-

Fra : Jacob

Dato : 23-06-06 13:52

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jacob"

> Gik sefølig ud fra vi snakkede alm. flash som de fleste hiver med rundt
> på deres kameraer - vand dråber på sådan en svend har intet at sige,
> hvad mener du med underligt lys?? -max-

jeg tænker på lys afbøjningen. en vand dråbe fungerer jo som en linse.en
blitz som den jeg har forsøger at give en rektangulær lyskegle. det bil
blive ødelagt hvis der sidder alt for mange dråber på glasset.

Fra : Lars Clausen

Dato : 22-06-06 11:12

Jacob wrote:

> [...]
> en laserprinter så forsvinder den tekst der bliver ramt af lyset og papiret
> bliver svedent. men energien er også noget over 500W cm2

Det kan man da kalde høj-energi. Har du en grill-rist du kan sætte
foran? For så vil jeg da komme forbi med en pølse og noget snobrød:)

-Lars

Fra : Jacob

Dato : 23-06-06 13:50

"Lars Clausen" <larsrc@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jacob wrote:

> [...]

Det kan man da kalde høj-energi. Har du en grill-rist du kan sætte
foran? For så vil jeg da komme forbi med en pølse og noget snobrød:)

Det duer ikke det er prøvet. energien kommer alt for hurtigt. skindet bliver
branken men pølsen forbliver kold

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-06-06 18:15

Christopher Stein wrote:

> Nu har jeg oplevet at der på flash kan brænde sig skidt fast hvis man
> ikke får den rengjort før man bruger den, ...cut...

Det har jeg aldrig selv oplevet eller hørt om andre der har, og du må
godt nok love mig, at du ikke fortæller det til min gamle Metz 45 CT-4,
den skulle nødig gå hen og få tilsvarende nøkker omkrig hygienen...

> Men sker der noget hvis man bruger den i regnvejr? (selvf. godt dækket
> til så det kun er "glasset" der er uden for posen)

Hvis blitz'en har fået en regnfrakke på, det kan f.eks. være en klar
plastpose, så kan jeg ikke se, at der skulle være problemer ved at bruge
den udendørs i regnvejr...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-06-06 20:10

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hvis blitz'en har fået en regnfrakke på, det kan f.eks. være en klar
> plastpose, så kan jeg ikke se, at der skulle være problemer ved at bruge
> den udendørs i regnvejr...

Jeg har en bekendt der er revisor i Stockholm, og han fortalte for mange
år siden en historie om en kvindelig pressefotograf. Hun blev kaldt til
skattevæsenet, fordi hun havde forsøgt at fradrage sorte kondomer på den
årlige opgørelse. Skattevæsenet havde mange smagløse antydninger om
årsagen, men hun fik medhold fordi hun kunne dokumentere, at de havde
været anvendt som regnovertræk på udløsergrebet af hendes elskede (Nikon
F3). -Derfor var det væsentligt at de var SORTE, så det virkede mere
diskret

http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/nikonf3ver2/variations/f3hspeed/images/md4h.gif

Til blitz skal man nok vælge en anden farve...

Bo //

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-06-06 20:56

On Thu, 22 Jun 2006 21:10:20 +0200, Bo Bjerre skrev bl.a.:

> sorte kondomer [...] anvendt som regnovertræk på udløsergrebet af hendes
> elskede

Touche! ))

http://huse-i-naestved.dk