Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotograf som levevej?!
Fra : Andrew

Dato : 15-06-06 16:53

Hej

Hvilken vej skal man gå hvis man vil gøre fotografering til ens levevej?
Er det fotojournalist-studiet f.eks. på Århus Journalisthøjskole, der er
vejen frem?
Eller reelle fotoskoler?

Hvilke former for uddannelse har nutidens pressefotografer og
freelancefotografer, og hvordan er de nået dertil hvor de er?

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-06 18:39

"Andrew" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken vej skal man gå hvis man vil gøre fotografering til ens levevej?
> Er det fotojournalist-studiet f.eks. på Århus Journalisthøjskole, der er

Fotojournalistuddannelsen har et rigtig godt ry. Og de færdiguddannede er
dygtige billedmagere. Jeg har stort set kun hørt godt om
Journalisthøjskolens foto-uddannelse.

> Hvilke former for uddannelse har nutidens pressefotografer og
> freelancefotografer, og hvordan er de nået dertil hvor de er?

Nu kan jeg kun tale for mig selv, men jeg er 24 år og ernærer mig som still-
og videofotograf. Jeg er selvlært - foruden et halvt år på Medieskolernes
grundforløb som film- og tv-fotograf.

Jeg startede som frivillig fotograf for den lokale fodboldklub og leverede
billeder fra alle hjemmekampene til deres hjemmeside. Efter et halvt års tid
fik jeg en henvendelse fra den lokale ugeavis, som gerne ville indlede et
samarbejde. Og så fremdeles... kundekredsen blev udvidet stille og roligt og
man begynder at tage seriøs betaling for sit arbejde )

Jeg har mange gange overvejet om jeg skulle søge ind på DJH, men da jeg også
kan lide at lave video har jeg droppet DJH.

Mvh
Jacob