Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Sommer" Fotokonkurrence !
Fra : Peter Bredahl Dam

Dato : 09-06-06 06:55

Så sætter vi gang i Photofriends.dk's sommer fotokonkurrence!

Upload dit bedste sommerbillede og deltag i konkurrence om følgende præmier:

1. præmie - 1 x 1 GB Compact Flash/SD ramkort
2. præmie - 1 x 512 MB Compact Flash/SD ramkort
3. præmie - 1 x 256 MB Compact Flash/SD ramkort

Derudover er der henholdsvis 500, 300 og 200 brugerpoints på
photofriends.dk til første, anden og tredje pladsen. Disse points tæller
med i konkurrencen om "årets bruger", der bliver kåret ved årets udløb.

Giv os dit bedste bud på, hvordan "sommer" ser ud fanget på et enkelt
billede.

Vinderne findes ved brugerafstemning.

Konkurrencen slutter 31. august 2006

Læs mere på: http://www.photofriends.dk

Spørgsmål vedr. konkurrencen besvares gerne i forummet på photofriends.dk

Held og lykke

Photofriends.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-06-06 08:01

Peter Bredahl Dam wrote:

> Så sætter vi gang i Photofriends.dk's sommer fotokonkurrence!

Opslag hører normalt hjemme i news:dk.opslag - men den generelle holdning
i fotogruppen er, at foto relaterede opslag accepteres, men det er ikke
relevant, at du poster opslaget i to grupper...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Bredahl Dam

Dato : 09-06-06 09:50

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Opslag hører normalt hjemme i news:dk.opslag - men den generelle
> holdning i fotogruppen er, at foto relaterede opslag accepteres, men det
> er ikke relevant, at du poster opslaget i to grupper...

OK, tak for vejledningen. Det var jeg ikke klar over, men skal nok huske
det til næste gang.

Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-06-06 16:18

Niels Riis Ebbesen skrev i 44891C9A.9080207@niels-ebbesen.net dette:

> Opslag hører normalt hjemme i news:dk.opslag - men den generelle
> holdning i fotogruppen er, at foto relaterede opslag accepteres, men
> det er ikke relevant, at du poster opslaget i to grupper...

Så er jeg åbenbart mere strammer en dig. Jeg synes det er ganske forkert at
lave et opslag af denne type. Skal 'Vi med Hus og Have' også have lov, når
de laver en konkurrence. Stort set alle medier har ind imellem
fotokonkurrencer, så det kan blive til rigtigt mange - og det er efter min
bedste overbevisning en dårlig ide at bruge denne debatgruppe til et sådan
formål.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Peter Bredahl Dam

Dato : 09-06-06 17:30

Hej Jan,

Fair nok at du har den holdning. Grunden til at jeg syntes at det var
relevant at lave et indlæg omkring konkurrencen er at det er en
fotoportal, der står bag konkurrence og ikke en hus-og-have portal, der
lejlighedsvis har en fotokonkurrence.

Konkurrencen er for dem, der fotograferer mere end ofte og det er
seriøse brugere der vurderer billederne. Ikke et tilfældigt panel, der
ikke har forstand på fotografering.

Jeg håber at du også syntes at forskellen er relevant.

Venlig hilsen

Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-06 09:51

Peter Bredahl Dam skrev i
4489a218$0$47028$edfadb0f@dread15.news.tele.dk dette:

> [...]
> fotoportal, der står bag konkurrence og ikke en hus-og-have portal,
> der lejlighedsvis har en fotokonkurrence.

Tjae - for mig handler det om at du driver forretning - jeg synes heller
ikke at pixmania, Cannon eller Fotohjørnet skal bruge gruppen til
markedsføring.

> Konkurrencen er for dem, der fotograferer mere end ofte og det er
> seriøse brugere der vurderer billederne. Ikke et tilfældigt panel, der
> ikke har forstand på fotografering.

Det er en værdidom, der kan diskuteres. Du kan selvfølgeligt hævde at I er
bedre til at vurdere billederne end Jyllandspostens dommerpanel, der
vurderer læsernes sommerbilleder - men det er altså ikke en mening, der er
andet end din personlige opfattelse.

> Jeg håber at du også syntes at forskellen er relevant.

Jeg kan ikke få øje på den.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-06-06 17:49

Jan Bøgh wrote:

> Så er jeg åbenbart mere strammer en dig. Jeg synes det er ganske forkert at
> lave et opslag af denne type.

Bare rolig, jeg er også en af strammerne, men der har flere gange været
debatter for og imod opslag her i fotogruppen, og mange har
tilkendegivet, at de synes det er ok med 100% foto-relevante opslag,
derfor finder jeg det formålstjeneligt at lytte til flertallet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : N/A

Dato : 09-06-06 17:41

Fra : Peter Bredahl Dam

Dato : 09-06-06 17:41

Hej Jørn,

Det skal forståes sådan at vi kan finde på at bruge indsendte billeder i
vores markedsføring og i andre funktioner, end der hvor de er
uploadet på portalen. Eksempelvis i artikler og vejledninger til hvordan
man fotograferer. Her vil dit navn blive nævnt. Husk på at de billeder
du uploader maks. må fylde 200kb. hvilket betyder at de ikke er
anvendelige til tryk. Derfor skal vi tage kontakt til fotografen, hvis
at vi vil have en bedre kvalitet. Vi tager blot vores forholdsregler,
for ikke at blive retsforfulgt, fordi vi bruger et billede fra portalen
i vores markedsføring og artikler relevante for photofriends.dk

Vi sælger IKKE dine billeder videre.

Hvis at vi nogensinde skulle lave en shop, med salg af billeder, bliver
det med et skrifteligt samtykke fra fotografen og med kontant afregning
til fotografen.

Håber på forståelse og selvfølgelig på din deltagelse i vores konkurrence.

Venlig hilsen

Peter Bredahl Dam