Ragdoll ...
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 25-08-06 22:02

har en ragdoll i tankerne som familiens næste kat
men der er et par ting som der helst skal opfylde, men søger alligevel lidt
hjælp herinde.
- er den kærlig ?
- bange for børn ?
- skal den friseres hele tiden eller klare den det selv ?
- bliver den STOR ?
- fås de billigere hvis den ikke skal avle eller bruges til udstilling ?
- hvilke farver er de mest gængse ?
- har den nogen skavanker ?
- har den noget arveligt der kan skade den i længden ?
- evt.

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 25-08-06 22:42

On Fri, 25 Aug 2006 23:01:39 +0200, "Johnny B [2000]"
<johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> wrote:

> [...]
>- hvilke farver er de mest gængse ?
>- har den nogen skavanker ?
>- har den noget arveligt der kan skade den i længden ?

Hej

Jeg har ikke selv Ragdoll, men prøv kig på siden www.ragdoll.dk , og
mail dine spørgsmål, som du nok vil kunne få svar på derfra.

For at du selv kan få en fornemmelse om racen er lige netop det som
familien søger, er det en god ide at tage ud og besøge ragdolls
opdrættere og se deres katte i hjemmemiljøer.

Fra : Siri

Dato : 26-08-06 08:05

Hvis du kigger i min tråd/indlæg om 'kattetoilet byttes mod rejseboks',
så finder du Torsten og Marie, og de har ragdolls, som de er meget glade
for! Bl. a. fordi de ikke har den tykke underpels, som persere har, og
det er den, der gør, at de skal redes igennem med en meget bredtandet
stålkam hver til hveranden dag... Men prøv at finde deres profil og
spørg dem - de har raggies, jeg har perser
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 09:37

Siri wrote:

> [...]
> redes igennem med en meget bredtandet stålkam hver til hveranden
> dag... Men prøv at finde deres profil og spørg dem - de har

Hej Siri.
Jeg er ikke helt sikker på at Torben og Marie har nogen profil på
hjemmesiden, men jeg har et link som jeg fik i Juli md. Der kan man se
de aldeles vidunderlige ragdolls. Jeg er sikker på at Marie selv
kommer ind og kan besvare alle de spørgsmål der bliver stillet.

http://www.photopassion.dk/kattene.htm

Det er aldeles skønne misser de ragdolls.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 09:46

> [...]
> kommer ind og kan besvare alle de spørgsmål der bliver stillet.
>
> http://www.photopassion.dk/kattene.htm
>
> Det er aldeles skønne misser de ragdolls.

Jeg er ikke sikker på at linket virker i OE, det virker ikke når jeg
trykker på det. Prøv at skrive det samme i adresselinien i Explorer,
der fik jeg det til at virke.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Siri

Dato : 26-08-06 11:16

Nej, jeg har heller ikke kunnet finde dem
, men jeg har et link som jeg fik i Juli md. Der kan man

Ja, det fik jeg også af hende fornylig, da vi mailer lidt sammen -

- for på siden der kan du også se Torsten og Maries flotte og dejlige
boxer-billeder! Boxere og langhårskatte - hvordan hænger det nu
sammen??? Jo, jeg er (også) vokset op med boxere, og da jeg begyndte at
tænke kat (jeg kan ikke have hund her inde i det allercentraleste Kbh -
jeg synes ialtfald, at det ville være lidt synd for hunden), så lånte
jeg 'Katten', 'Kat i lejlighed' - to tynde, letlæste bøger til at
orientere sig i, om det er en realistisk mulighed - og så 'Perser og
Exotic', da jeg engang i Prag mødte en majestætisk rød perser.... Og
voila, jo mere, jeg læste om det karakteristiske ved perser, så grinede
jeg 'det er jo ligesom boxere!' - det er jo simpelthen kattenes svar på
de legesyge, kærlige, nysgerrige - og møgdovne boxere... Ovenikøbet med
braktud også!
Den eneste "ulempe" ved perserne er det med pelsen - men det går fint,
når man lige lærer hvordan, og er parat til at bruge de 5-10 minutter
hver til hveranden dag. En bredtandet stålkam og så op på strygebrættet
eller et højt bord, nogle snuptag, og misser er fin og knot-fri!
Det slipper man så for med ragdolls.

Ja, de er totalnuttede - men jeg kan nu bedst lide min perser - vi har
alle verdens dejligste kat - vores egen!
> Jeg er ikke sikker på at linket virker i OE, det virker ikke når jeg
> trykker på det. Prøv at skrive det samme i adresselinien i Explorer,
> der fik jeg det til at virke.

Ditto!

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 12:10

Siri wrote:
> [...]
> Ja, de er totalnuttede - men jeg kan nu bedst lide min perser - vi
> har alle verdens dejligste kat - vores egen!

Altså, selvfølgelig er persere og boxere "to alen ud af et stykke".
Det er jo netop det korte snudeparti der gør dem så nuttede. Min
datter havde en boxer, og han var godt nok mormors bedste ven. Når jeg
stegte frikadeller sad han forventningsfuld ved komfuret og så på.
Savlet løb i stride strømme, indtil han fik den første frikadelle der
var færdig, det var et helt ritual vi havde. Juleaften kunne han sidde
foran ovnen hele dagen og se "Fjernsyn for dig" med anden og stegen,
det madøre.

Dejligt at du har fået sat skik på Gia's pels. Det hjalp så med
klipningen kan jeg forstå. Det har ikke været sjovt for hende med de
knotter. Det siges også, at det kan gøre meget ondt, godt det er ovre
nu.

Jeg fandt selv ud af fejlen med linket. Der må selvfølgelig ikke stå
http foran. Jeg havde kopieret direkte fra hjemmesiden, jeg store
fjols.

Hej igen
Tove :)

P.S. Jeg har også Maries hundebilleder i mit private album. Nu skal
jeg i gang med at lægge billeder ind i et kattealbum med alle gruppens
katte. Så kan jeg nyde synet af dem alle sammen off-line.

Fra : Siri

Dato : 26-08-06 12:35

> [...]
> datter havde en boxer, og han var godt nok mormors bedste ven. Når jeg
> stegte frikadeller sad han forventningsfuld ved komfuret og så på.

Ja, boxere har jo ry for at savle - men hvilken hund gør ikke det, når
den bliver præsenteret for sin livret.... Nu om dage (dvs også godt 20
år tilbage) savler boxere ikke mere end andre hunde, og da ihvertfald
slet ikke med de konstante 'hængetråde', man engang så på enhver boxer -
uffa! Det er avlet væk, ligesom persere ikke længere har
vejrtrækningsproblemer p gr af snuden.
Ja, jeg måtte lige skynde mig at aflive et par fordomme, der måske
stadig florerer hos nogle

indtil han fik den første frikadelle der
> var færdig, det var et helt ritual vi havde. Juleaften kunne han sidde
> foran ovnen hele dagen og se ...det madøre

Hii, skøn historie - så kender du også boxer-sangen om pandekagerne!
Det er så der, hvor jeg oplever forskel på boxer og perser (der er
selvfølgelig meget andet!) - Gia er ret ligeglad med mad og lækkerier,
bare hun har sit tørfoder. Det er lidt en ulempe, for når jeg f eks
gerne vil lokke kattemalt eller andet i hende (hvis hun en dag skal have
medicin), eller hvis jeg bare gerne vil forkæle eller fejre hende - nå,
men hun elsker at lege, så det må blive nyt legetøj i stedet

> [...]
> klipningen kan jeg forstå. Det har ikke været sjovt for hende med de
> knotter. Det siges også, at det kan gøre meget ondt, godt det er ovre
Ja, det var en lettelse for os begge!

> P.S. Jeg har også Maries hundebilleder i mit private album. Nu skal
> jeg i gang med at lægge billeder ind i et kattealbum med alle gruppens
> katte. Så kan jeg nyde synet af dem alle sammen off-line.

Mmm ja! Jeg har efterhånden også mit eget katte-album - bl a lidt fra
vildkat.dk, der var den yndigste lillebitte blå perserpige, der skulle
have nyt hjem, det fik hun også fluks, men jeg nåede lige at nuppe en
kopi af fotoet - hun er bare totalnuser!
Lige en rose til alle jer, der kan finde ud af det med foto, så vi kan
få nogle fine, søde forsidekatte at se på

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-08-06 14:13

> Altså, selvfølgelig er persere og boxere "to alen ud af et stykke".
--
en raggie er endnu mere boxer!
de har efter min mening, mere denne her sprudlende kærlige attitude end

> [...]
> det var et helt ritual vi havde. Juleaften kunne han sidde foran ovnen
> hele dagen og se "Fjernsyn for dig" med anden og stegen, det madøre.
---
ROFL!!!
fjernsyn for dig..det lyder som emma her (boxertæven) hun er også et rædsomt
madøre.

> P.S. Jeg har også Maries hundebilleder i mit private album. Nu skal jeg i
> gang med at lægge billeder ind i et kattealbum med alle gruppens katte. Så
> kan jeg nyde synet af dem alle sammen off-line. --

jamen så må jeg jo igang igen!
jeg har måttet bide i det sure æble og lære at kode hjemmeside selv.. efter
god hjælp fra leyna herfra og fra hundegruppen..hårdt arbejde..men nu kommer
der snart en ny og bedre hp, og så kommer kattegalleriet også til at
fungere. man ææææææælsker jo at fremvise verdens skønneste dyr (-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 14:50

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> jamen så må jeg jo igang igen!

Det vil være en yderst glimrende ide :)

> [...]
> selv.. efter god hjælp fra leyna herfra og fra hundegruppen..hårdt
> arbejde..men nu kommer der snart en ny og bedre hp, og så kommer

Jeg har smugkigget på, hvordan man laver hjemmesider, og det ser ud
til at være "hard work". Jeg har et barnebarn på Teknisk Skole i
Roskilde, som læser til mediegrafiker, han er noget af en nørd til de
ting, han havde allerede lavet flere (flotte) hjemmesider inden han
startede, og han er kun knapt 18 år.

man ææææææælsker jo at fremvise
> verdens skønneste dyr (-;

Selvfølgelig, hvem gør ikke det ? Og så de Raggies, det er lige mig,
de er noget af det smukkeste man kan forestille sig. Du er oven i
købet så heldig at have 2. Det ville være mit første valg, hvis jeg
ikke allerede havde 2 katte, som selvfølgelig er mit et og alt. :)

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 26-08-06 18:48

On Sat, 26 Aug 2006 15:12:33 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>der snart en ny og bedre hp, og så kommer kattegalleriet også til at
>fungere. man ææææææælsker jo at fremvise verdens skønneste dyr (-;

Jeg glæder mig meget til at se resultatet, og ja, du HAR arbejdet
hårdt!

Verdens skønneste dyr? Vil det sige at jeg skal sende dig alle
billederne af mine?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-08-06 19:15

--

hæhæ...
men jeg skal da med glæde smide et link...((-;

Fra : Alhela

Dato : 26-08-06 13:54

Hej Johnny

Jeg har en Radoll på 1 år.
Det er bare den skønneste kat du kan tænke dig.

Bor du på Frederiksberg?
Hvis ja, så prøv at kontakte at kontakte Dorthe Seierø i Rødovre
(http://www.ragdoll.dk/).
Det er her min skønne Penny er fra.

Til dine spørgsmål:
Den er meget kærlig, meget tillidsfuld, overfor alle, voksne, børn og hunde.
Den skal ikke børstes specialt meget, ikke som persere, jeg plejer at give
hende en omgang ca. 1 gang om ugen.

Størrelsen, det er jo et vurderingsspørgsmål, men man kan jo se de voksne
hos avleren.
Prisen, man plejer at få neutraliserede kælekatte for 3-4000 kr. Men de er
alle pengene værd.
Jeg ved ikke lige hvilke farver der er de mest gængse.

Skavanker, ja masser:
F.eks når de vil kæles kl. 2 om natten.
Når du skal i bad og du kæmper med at få holde hende ude fra bruseren.
Når du arbejder med computeren, at hun helst skal ligge på tastaturet eller
musemåtten.
O.s.v

Advarsel;
Forvent, at har du først haft en Ragdoll i armene, er du solgt.
Især når den kigger på dig med sine store blå øjne, mens spindemotoren kører
i højeste gear.

Med venlig hilsen

Allan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-08-06 14:30

> Når du skal i bad og du kæmper med at få holde hende ude fra bruseren.
--
jeps, den er min den ene også på...og han går med i bad!

> Når du arbejder med computeren, at hun helst skal ligge på tastaturet
> eller musemåtten.
-
det har vores så blevet vendt fra..vi arbejder en del med fotos, og efter
gentagne gange at det er blevet slettet eller der er gået anden ged i den,
var det slut!
nu "nøjes" de bare med at flyde bag pc`eren, så kablet til skærmen lidt
efter lidt smutter ud, og hver gang er vi sikre på, at nu er skærmet altså
færdig..GG..

> [...]
> Forvent, at har du først haft en Ragdoll i armene, er du solgt.
> Især når den kigger på dig med sine store blå øjne, mens spindemotoren

en god advarsel!
det er bestemt heller ikke de sidste vi har haft..

mvh. marie

Fra : Di

Dato : 30-08-06 17:13

Som Alhela skriver er hans Penny bare dejlig, jeg har lige mødt hende og hun
er bare skøøøøøøøøøn! Så skal manden herhjemme bare overtales til at vi skal
have en kat nr. 3..... for en ragdoll kan man da ikke leve uden

Mvh Di

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-08-06 13:57

> [...]
> har en ragdoll i tankerne som familiens næste kat
> men der er et par ting som der helst skal opfylde, men søger alligevel
---

ja, meget!

> - bange for børn ?

nææ, hvis bare de behandler den med omtanke, lige som med alle andre
skabninger!
mine er ihvertfald meget hengivne overfor mine 3 unger på 4-8-og 10år

> - skal den friseres hele tiden eller klare den det selv ?
-
mine bliver redt igennem når det er tiltrængt, nu har de fået frihed i form
af hele haven, så der er oftere "ting" i pelsen som lige skal børstes ud.
men de filtrer ikke i samme omfang som feks. perseren og maincoon og de
andre pelskatte.
pelsen er noget anderledes.
da de primært var indekatte, var et nok med en gennemredning hver 14. dag.
og det var vel og mærke uden nogen former for knotter.

--
det er individuelt, du skal gå efter forældredyr der er store, hvis du skal
være nogen lunde sikker.

> - fås de billigere hvis den ikke skal avle eller bruges til udstilling ?
--
ja, hvis du køber en såkaldt kat til kæl, du skriver under på, at den bliver
neutraliseret inden en give dato. prisen varierer fra opdrætter til

> - hvilke farver er de mest gængse ?
--
brunmittet, bicolor, lilla masket, brunmasket der dem jeg har set flest af.
anthon her er brunmittet, og albert er bicolor.

--
ja masser..de er møgirriterende når man ikke lige har tid til at kæle, når
det passer dem..der kan forekomme grimme styrt når man snubler over dem. (-;
> - har den noget arveligt der kan skade den i længden ?
--
jeg står pas igen, prøv ovenstående, eller opsøg en erfaren opdrætter i
racen.

ellers har jeg da kun positivt at sige. vi havde før raggierne aldrig haft
kat før, men vi er da alle dybt betaget af dem, meget behagelige og
hyggelige at omgåes, uden at de er kedelige på nogen måde. det er gulvkatte
der ikke hænger i gardinerne og de er nemme at holde inde på matriklen med
et højt hegn, de klatrer ikke i træer osv.
omstillingsdygtige, jamen bare så nemme og herlige..

jeg kan maile billeder hvis det er ?
mvh. marie

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 27-08-06 09:04

Hi Marie

du må gerne maile nogle billeder og hvor f.eks str. kan ses ifh. til andre
ting .o)

jeg er nemlig interesseret i en stor kat, har en alm. kat nu der vejer 8-9
kg og mener selv at det er en kat af format

den skal kunne tåle en på 11 år der også vil kramme, den må endda gerne
komme med ind og putte for det gider vores nuværende ikke

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-08-06 09:31

> Hi Marie
>
> du må gerne maile nogle billeder og hvor f.eks str. kan ses ifh. til andre
> ting .o)
---

jeg skal gennemgå hvad jeg har liggende..

> jeg er nemlig interesseret i en stor kat, har en alm. kat nu der vejer 8-9
> kg og mener selv at det er en kat af format
> ---
det er så også en jumbo kat du har!!

> den skal kunne tåle en på 11 år der også vil kramme, den må endda gerne
> komme med ind og putte for det gider vores nuværende ikke
>--------

nu er det jo ikke en bamse..men et levende væsen, så jeg ville omformulere
det og sige at den vil kunne tåle en 11 årig der respekterer den, for
selvfølgelig siger den da fra, hvis den ikke gider og det skal børn da
acceptere.
kattene her hygger da ind i mellem med ungerne når de er puttet i seng, men
det skal ikke være børnene der skal bestemme hvornår de gider.. for så går
de.

mvh. marie

Fra : Andreas Jensen

Dato : 30-08-06 14:18

> - har den nogen skavanker ?

Jeg har 2 ragdolls.
De andre har jo skrevet om hvor dejlige kattene er, så jeg vil nøjes med at
tilføje at du skal indstille dig på meget lette og lange hvide kattehår
overalt hvor de færdes. Selvfølgelig er det et spørgsmål om rengøring, men
det er ikke ligesom en almindelig huskat på det område.

Andreas

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 02-09-06 21:01

tak til alle

vender tilbage når det bliver aktuelt med køb af Ragdoll

Fra : Kari Eiffert

Dato : 03-09-06 12:54

> - bliver den STOR ?

Ville da bare lige kommentere det med STOR For skal du være næsten
sikker på at få en kat der bliver rigtigt stor, ja så skal du nok kigge på
racen maine coon i stedet Det er nemlig den største tamrace der findes.

Mvh Kari