Backup via SSH
Fra : Kasper Johansen

Dato : 25-08-06 21:30

Hej gruppe.

Jeg er ved at lave et backup-program til min webserver. Programmet tager
backup af både filer, MySQL-database og PostgreSQL-database.

Jeg har en anden server, hvor jeg er blevet forbudt at bruge
ftp-protokollen af sikkerhedsmæssige årsager (heller ikke med
kryptering). Jeg vil gerne overføre en backup af mine data til denne
server via SSH.

Er det muligt, via PHP, at koble sig på SSH som f.eks. fish gør det? Og
så derfra overføre mine filer til den anden server.

Kasper Johansen

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-08-06 07:52

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> ftp-protokollen af sikkerhedsmæssige årsager (heller ikke med
> kryptering). Jeg vil gerne overføre en backup af mine data til denne

Det kan man godt. Prøv at kigge på scp. Hvis du har adgang til ssh, har
du også adgang til scp.

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 28-08-06 08:34

Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> writes:

> [...]
>
> Er det muligt, via PHP, at koble sig på SSH som f.eks. fish gør det?
> Og så derfra overføre mine filer til den anden server.

http://dk2.php.net/ssh2

Det kræver lidt ekstra libs installeret, men det ser ud til at fungere
ret godt og man slipper for en masse system kald.

--
Henrik Hansen