IP Korea
Fra : Denn!s H

Dato : 25-08-06 18:53

Hej

Min TagWall spammes hver dag af IP adresser fra Korea.
Disse IP adresser lægger jeg ind i .htaccess

Findes der en db/liste et sted der indeholder Koreanske IP adresser?

Eller findes der en anden metode end .htaccess til at bloker for et land?

Denn!s H

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 25-08-06 19:40

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der en db/liste et sted der indeholder Koreanske IP adresser?
>
> Eller findes der en anden metode end .htaccess til at bloker for et land?
Jeg har aldrig kigget på det selv, men IP to country
http://www.google.dk/search?q=ip+to+country+php&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&cl
ient=firefox-a&rls=org.mozilla:da-DK:official

Tjek om ip'en svarer til korea, og lav hvad du synes er nødvendigt..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-08-06 02:10

Denn!s H wrote:
> Hej
>
> Min TagWall spammes hver dag af IP adresser fra Korea.
> Disse IP adresser lægger jeg ind i .htaccess

Og i morgen kommer de fra Rusland eller Jamaica, Hvad så?

> Eller findes der en anden metode end .htaccess til at bloker for et
> land?

Var det ikke bedre at gøre, så spambotterne slet ikke kan sende indlæg?

Trin 1:
Sørg for, at din TagWallside ikke hedder forum.php eller noget lignende, som
botterne let finder.

Trin 2:
Indsæt i din formular et felt, der ikke må skrives i. Giv feltet et name,
som antyder, at det er vigtigt, at der skrives i feltet. Definer i css, at
feltet ikke vises (display:none). Lav i din php, som behandler input og
skriver på din TagWall et tjek på, om det forbudte felt er udfyldt eller ej.
Er der skrevet noget, sendes brugeren til en fejlside og indlægget afvises.

På den måde fik jeg stoppet omfattende spamming af min gæstebog. Den er så
skrevet i asp, så koden kan ikke genbruges af dig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Denn!s H

Dato : 26-08-06 08:19

> [...]
> ej.
> Er der skrevet noget, sendes brugeren til en fejlside og indlægget

Har jeg lavet nu. Så må jeg se om det hjælper.

Har slettet spaminlægene, så jeg kan ikke huske om alle inputfelter har
været udfyldt eller kun de obligatoriske.
Hvis det kun har været de obligatoriske ændre denne løsning intet.

Denn!s H

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-08-06 00:03

Denn!s H wrote:

> Har jeg lavet nu. Så må jeg se om det hjælper.

Jeg krydser fingre for dig.

> Har slettet spaminlægene, så jeg kan ikke huske om alle inputfelter
> har været udfyldt eller kun de obligatoriske.
> Hvis det kun har været de obligatoriske ændre denne løsning intet.

Det har du ret i. Men jeg finder det ikke sandsynligt, at der sidder en
lille koreaner og surfer ind på din tagwall for at fylde sit snot i den.

Det mest sandsynlige er, at det er en spambot - en robot, der scanner webbet
for den slags sider og automatisk pladrer dem til med snot og lort.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Denn!s H

Dato : 05-09-06 10:05

> [...]
> webbet
> for den slags sider og automatisk pladrer dem til med snot og lort.

3 indlæg på 10 dage har jeg måtte slette og derefter blokeret IP'er.
Men det er til at leve med før var det 3-5 indlæg/dag.

Mit Input-felt check sker via JavaScript, måske hvis spamrobot ikke har
JavaScript aktiveret slipper indlæggene igennem(?).

Denn!s H

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-09-06 23:48

Denn!s H wrote:

> Mit Input-felt check sker via JavaScript, måske hvis spamrobot ikke
> har JavaScript aktiveret slipper indlæggene igennem(?).

Hvorfor har du ikke lavet det tjek i dit php-script, som alligevel skal
aktiveres til behandling at input?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Denn!s H

Dato : 06-09-06 08:33

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor har du ikke lavet det tjek i dit php-script, som alligevel skal
> aktiveres til behandling at input?

Fordi jeg ikke ved hvordan jeg redirect i PHP.
Dette er hvad jeg har nu -

----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- -----
// Spamfilter
if($user!=""){
?>
<script type="text/javascript">
window.location.href = 'http://www.example.com/';
</script>
<?php }
----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- -----

Denn!s H

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-06 17:21

header( "Location: http://domæne.dk/side.html" );

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : Denn!s H

Dato : 06-09-06 19:01

> header( "Location: http://domæne.dk/side.html" );

Mange tak.