Snup kilde fra HTML-side?
Fra : Lars Vegas

Dato : 23-08-06 19:29

Kære gruppe
Jeg har lidt brug for at hente den HTML (eller hvad det nu måtte
være) en side er lavet af, lidt á la "Vis kilde"
Jeg har gennemsøgt PHP-dokumentationen og kan ikke finde noget, er der
nogen der har en løsning eller en god idé?

Kærlig hilsen
Bjørn Göttler

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-08-06 19:39

Lars Vegas wrote:
> [...]
> Jeg har gennemsøgt PHP-dokumentationen og kan ikke finde noget, er der
> nogen der har en løsning eller en god idé?

Hvis du ønsker at vise kilden af en php-fil, kan du bruge:

show_source(__FILE__);

Hvis du vil hente en "ekstern" html-fil, kan du bruge:

print '<pre>'.htmlentities(file_get_contents('fil.html')).'</pre>';

.... ikke test så det virker sikkert ikke ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-08-06 19:59

$htmlkode=file('http://someserver.sometld/somefolder/somefile.someextension');

--
Bertel

Fra : Bjørn G

Dato : 28-08-06 20:50

Tak for svarene alle sammen.
Bertel løb med sejren, da det var resultatet af hans svar jeg skulle bruge.

/Bjørn G

Fra : Jesper H

Dato : 24-08-06 15:39

Lars Vegas skrev:

> [...]
> Jeg har gennemsøgt PHP-dokumentationen og kan ikke finde noget, er der
> nogen der har en løsning eller en god idé?

Hej

<?PHP
$handle = fopen($url, 'r');
?>
og efterfølgende fread() burde vist også virke. I alt fald ifølge
dokumentationen:
http://dk.php.net/manual/da/function.fopen.php

Mvh
Jesper