Er det muligt at lave en mailform ?
Fra : Berit Nielsen

Dato : 22-08-06 19:53

Hejsa. Jeg kunne godt tænke mig at man fra min hjemmeside kunne
bruge en formular til at sende nogle filer, samt nogle data.
det skal se sådan her ud.:
http://www.ox-arabere.dk/salgsform.htm
Udseendet er som jeg gerne vil have det til at være,
men hvordan søren får jeg det til at virke ???

Det er lavet i Frontpage.
Infoen fra formularen skal bruges i salgsannoncerne på denne
side: http://www.ox-arabere.dk/
Selvfølgelig var det smartest man selv kunne oprette dem direkte,
men er det overhovedet muligt ??

Ideer og hjælp er velkommen.

På forhånd tak.
Med venlig hilsen Berit Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-06 20:48

Berit Nielsen skrev:

> Hejsa. Jeg kunne godt tænke mig at man fra min hjemmeside kunne
> bruge en formular til at sende nogle filer, samt nogle data.

Hvis du ikke har styr på PHP og sikkerhed, vil sådan en formular
blive et smørhul for spammere. De kan enten hærværke din
hjemmeside eller sætte serveren til at pumpe spam (eller begge
dele).

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-08-06 21:06

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> blive et smørhul for spammere. De kan enten hærværke din
> hjemmeside eller sætte serveren til at pumpe spam (eller begge

Bertel har sikkert ret, men herunder har du lige selve formularen til
fil upload.

<h1>upload ny fil</h1>
<form enctype="multipart/form"-data action="upload.php" method="post">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000">
<input type="submit" value="Upload">

Der skal laves en php fil (upload.php) med noget sql, der indsætter filen i
et BLOB
felt i en database.

Hilsen Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-08-06 23:18

Hej Berit

Opgav du helt at prøve at lave den der formular med
mulighed for upload, eller har du fundet ud af det?

Du kan evt. prøve at søge på www.phpuniverset.dk
og på www.udvikleren.dk.dk

Med venlig hilsen Martin

----