Hvorfor virker $_GET mon ikke ?
Fra : Ingolf Larsen

Dato : 16-08-06 10:02

Hej
Er der nogen, der kan give mig et hint om, hvorfor $_GET ikke
rigtig fungerer, selvom register_globals er sat til on?
Min hjemmeside er sat op med PHPNUKE, hvor jeg har tilføjet et
menutræ. I dette træ er det så tanken, at jeg vil linke til en
html-side, der skal åbne i main-vinduet. Der er oprettet et modul
ved navn Html, og meningen er så at sende en parameter til
angivelsen af siden med, sådan her:
www.yyy.dk/modules.php?name=Html&page=oregla

Indexfilen der bruges ser således ud:
<?php

if (!eregi("modules.php", $PHP_SELF)) {
die ("You can't access this file directly...");
}
$index = 0; // 0 : do not show right blocks - 1:show right
blocks

require_once("mainfile.php");
$module_name = basename(dirname(__FILE__));
include("header.php");

$ACCEPT_FILE = array();
$ACCEPT_FILE[’oregla’] = ’oregla.html’;

OpenTable();

$php_ver = phpversion();
$php_ver = explode(".", $php_ver);
$phpver = "$php_ver[0]$php_ver[1]";
if ($phpver >= 41) {
$page = $_GET[’page’];
} else {
$page = $HTTP_GET_VARS[’page’];
}

$pagename = $ACCEPT_FILE[$page];
if (!isSet($pagename)) $pagename = "noes.html"; // default file
include("modules/Html/$pagename");

//echo "Page: ".$page."</br>";
//echo "Pagename: ".$pagename."</br>";

CloseTable();
include("footer.php");
?>

Problemet er bare, at jeg ikke kan fiske page med $_GET...den
simpelthen tom. Er der nogen der har et hint ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-06 11:25

Ingolf Larsen skrev:

> $ACCEPT_FILE[’oregla’] = ’oregla.html’;

Som du kan se, er det nogæle sære anførselstegn der står i din
mail. Hvis det er kopieret fra din kode, er det det der er
problemet. Man kan kun bruge ' eller ".

--
Bertel

Fra : Ingolf Larsen

Dato : 16-08-06 11:47

Ja, ja, ja...det første man bliver blind på er øjnene!

Ved at udskifte ´med ' virker det hele.