Alternativer til OSCommerce og Zen Cart
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 14-08-06 09:26

Hej

Jeg søger efter et open source shop system som et alternativ til selv at
skulle kode et.

OSCommerce virker virkelig uhyggeligt og jeg kan slet ikke gennemskue
arkitekturen - hvis der er nogen. Zen Cart virker lidt mere fornuftigt
realiseret, men er stadig halvskadet af OSCommerce. Dog ikke mere, end
jeg kan leve med.

Der er imidlertid et altafgørende problem, som jeg ikke umiddelbart kan
løse. Jeg har brug for lagerstyringsfunktionalitetet, hvilket
umiddelbart synes at virke. Jeg vil imidlertid gerne oprette ét produkt
mere flere typer lagerenheder. Et eksempel:

"Grøn t-shirt" kan fås i fire størrelser; S, M, L og XL. Jeg kan lave
disse størrelser som en "Option" på produktet i Zen Cart, men
lagerantallet er generelt for de fire størrelser. Altså vil en kunde
kunne bestille størrelse S, selvom der ikke er flere på lager.

Alternativer synes at være, at oprette de forskellige størrelser som
individuelle produkter. Altså "Grøn t-shirt str.: S", "Grøn t-shirt
str.: M" osv.

Er det mig, der ikke kan finde ud af at bruge Zen Cart, eller er det
virkelig ikke muligt, at oprette produkter på den måde jeg beskriver?
Det er ikke et problem at tænke de produkter der oprettes i
administrationsdelen som lagerenheder, hvis de bare kan præsenteres som
ét produkt i shoppen.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : gc

Dato : 14-08-06 11:19

> [...]
> er ikke et problem at tænke de produkter der oprettes i
> administrationsdelen som lagerenheder, hvis de bare kan præsenteres som ét

Hej Peter

Jeg har sjovt nok næsten det samme problem.
og jeg har ledt på nettet og spurgt i diverse forums i flere mdr. uden held.
Jeg skal endda ikke engang bruge lagerstyring men bare mulighed for at folk
kan
købe forskellige størrelser af samme varetype men med forskellige varenr.
(se evt. www.tcmaskinfabrik.dk), men disse systemer vil have billede,tekst
osv. for hvert varenr.
Jeg tror ikke du får det til at spille uden omfattende omprogrammering. af
f.eks.
oscommence eller Joomla/VirtueMart. (det var det jeg fik at vide).

Finder du en løsning vil jeg meget gerne høre om det.

mvh gert
gertc@msn.com

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-08-06 10:13

gc wrote:

> Jeg tror ikke du får det til at spille uden omfattende omprogrammering. af
> f.eks.
> oscommence eller Joomla/VirtueMart. (det var det jeg fik at vide).

Tak for input.

Jeg har som nævnt ikke det bedste forhold til OSC og Zen Cart, så det
var da rigtig lækkert at blive gjort opmærksom på VirtueMart.

Om VirtueMart er løsningen på mine problemer, ved jeg endnu ikke, men
det ser umiddelbart sådan ud.

> Finder du en løsning vil jeg meget gerne høre om det.

Jeg tester lige, så skal jeg nok skrive, hvis det lykkes.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk