Helt ny
Fra : Søren

Dato : 13-08-06 13:54

Hej NG..

Jeg er helt nystarter indenfor php, vil gerne snuse lidt til det..
Er der noget man skal downloade og have installeret på sin pc, for at komme
igan ?

Mvh Søren

Fra : Ronaldo

Dato : 13-08-06 14:49
Fra : Søren

Dato : 13-08-06 16:50

Tak..

Nu har jeg installeret wamp..
Har også importeret en sql fil som jeg skal bruge til en chat..
Man hvad gør man nu ? Hvor ligger de filer, og skal de ikke uploades ?

Mvh Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-06 21:41

Søren skrev:

> Jeg er helt nystarter indenfor php, vil gerne snuse lidt til det..
> Er der noget man skal downloade og have installeret på sin pc, for at komme
> igan ?

Der har lige været en lægere tråd om det.

Jeg anbefaler at man ikke installerer noget andet end en editor
(hvis man ikke har det i forvejen). Jeg lægger selv filerne ud på
min hjemmeside og tester dem så i en browser derfra.

Andre råder til at man installerer en webserver med indbygget
PHP. Så kan man risikere at løbe ind i at den er sat anderledes
op end ens hjemmesideserver. Og jeg synes at nybegyndere har
bedre ting at bruge deres tid på end at få en server op at køre.

Filerne du skriver, skal hedde "etellerandet.php", og når de
ligger på en server, kaldes de bare med en browser, f.eks.

   http://minhjemmeside.dk/min_php_fil.php

Hvis man kalder filen index.php, er det også nok med blot:

   http://minhjemmeside.dk/

--
Bertel