Definere en variabel længere nede i dokume~
Fra : René Jacobsen

Dato : 13-08-06 11:19

Hej,
Hvordan definerer jeg en variabel længere nede i mit dokument?

På min side kalder jeg siderne fra txt filer frem på hovedsiden, så jeg kan
kun bruge <title> én gang. Idéen var så at jeg ville ændre $title på mine
..txt dokumenter.
Bare at skrive $title = 'Side 2'; er ikke nok, da PHP jo læser fra toppen og
ned.

Håber jeg fik formuleret det ordentligt,
Mvh, René Jacobsen.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-08-06 21:33

René Jacobsen skrev:
> [...]
> .txt dokumenter.
> Bare at skrive $title = 'Side 2'; er ikke nok, da PHP jo læser fra toppen og

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener, men måske. Altså -
du skal bruge $title i sidehovedet, som du skriver ud øverst, men du
henter først det indhold som skal i $title længere nede i dokumentet -
right?

Du kan bruge output buffering, men det er bøvlet, det er langt smartere
simpelt hen at vente med at skrive sidehovedet ud til du har alt det
klar som du skal bruge.

hvis jeg har misforstået spørgsmålet, så prøv at formulere problemet
med flere detaljer i et eksempel.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-06 21:36

René Jacobsen skrev:

> [...]

> kun bruge <title> én gang. Idéen var så at jeg ville ændre $title på mine

Jeg ved ikke om jeg forstår det rigtigt.

Har du et 'styreprogram' der skriver den omklamrende HTML hvor du
så inkluderer sideindholdet fra nogle tekstfiler?

I så fald kan du ikke gøre det helt simpelt, men problemet er
ikke svært at løse.

Inden jeg kaster mig ud i en forklaring, vil jeg dog gerne vide
om jeg forstår problemet rigtigt.

--
Bertel