eregi_replace()
Fra : David Trasbo

Dato : 12-08-06 16:29

Jeg søger et grundigt kursus i funktionen eregi_replace(). Evt. på dansk.
Jeg tror, at mange er enige med mig i, at denne funktion er svær at finde
ud af.

Men jeg håber, nogle kan hjælpe mig!.. (-:

--
David Trasbo.
Læs om Usenet: http://usenet.dk

Fra : Jacob Atzen

Dato : 12-08-06 16:41

On 2006-08-12, David Trasbo <datra@mail.dk> wrote:
> Jeg søger et grundigt kursus i funktionen eregi_replace(). Evt. på dansk.
> Jeg tror, at mange er enige med mig i, at denne funktion er svær at finde
> ud af.

Følgende er en gennemgang af regulære udtryk og ikke specielt møntet på
PHP, men den kan måske fungere som introduktion:

http://www.linuxbog.dk/unix/unix/joker-redir-kanaler.html#regexp

- Jacob Atzen

Fra : phpartikler.dk

Dato : 12-08-06 17:18

"David Trasbo" <datra@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud af.
>
> Men jeg håber, nogle kan hjælpe mig!.. (-:

Jeg vil være så fræk at gøre lidt reklame for mig selv:

http://phpartikler.dk/artikler/regexp.php

Held og lykke med det... det er faktisk ikke så svært som det nogle
gange ser ud.

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 12-08-06 18:25

"phpartikler.dk" <webmaster@phpartikler.dk> skrev i en meddelelse
> "David Trasbo" <datra@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil være så fræk at gøre lidt reklame for mig selv:
>
> http://phpartikler.dk/artikler/regexp.php
Spørgsmål til din artikel
Regex-injections
Ved at bruge e-modifieren (se ovenfor) skaber man en potentiel
sikkerhedsrisiko. Betragt nedenstående eksempel:
...der er ikke mere

Fra : phpartikler.dk

Dato : 12-08-06 18:54

> [...]
> Ved at bruge e-modifieren (se ovenfor) skaber man en potentiel
> sikkerhedsrisiko. Betragt nedenstående eksempel:

Ups Skal lige være færdig først.