phpBB defekt indlægsbase
Fra : [92xx] Maciek

Dato : 09-08-06 22:06

Jeg var så smart at fjerne (på serverside) de ca. 10 brugere der var i
forummet, da jeg ville have at de skulle registrere sig på ny.
Det var lidt omstændigt via phpBB's egen admin side, så jeg loggede ind
på phpMyAdmin og fjernede dem derigennem, alle undtagen Anonymous og
Admin.
Herefter forsvandt en masse indlæg, ligesom man på forsiden kan se at
der f.eks. er 37 indlæg i en debat, men når man trykker på linket, er
udmeldingen at der ikke findes nogen indlæg i denne debat...
Har jeg slettet for lidt? Hvordan kan sådan noget i givet fald
repareres?
Jeg har via phpMyAdmin tjekket, og samtlige indlæg er der stadig, men
hvordan får jeg dem til at virke på hjemmesiden igen?
Kan man evt. kopiere indlæggene over i en anden phpBB, og så bare
oprette brugerne igen mon?

Håber at der er nogle garvede phpBB admins, som kan hjælpe mig lidt i
den rigtige retning..
--
Jeg har talt

Fra : bonfils

Dato : 11-08-06 07:07

On 09 aug 2006, someone impersonating macfreak@tiscali.dk ([92xx] Maciek)
came to dk.edb.internet.webdesign.serverside.php and said:

> [...]
> oprette brugerne igen mon?
>
> Håber at der er nogle garvede phpBB admins, som kan hjælpe mig lidt i

Okay, jeg har godt nok ingen erfaring med phpBB, men da ingen andre har
svaret, vil jeg komme med et hurtigt gæt:
Det lyder umiddelbart som en reference-fejl. Har jeg ret i, at brugere
bliver gemt i en tabel og indlæg i en anden - og at indlæg matches mod
brugerne vha. et bruger-id?
Når brugerne slettes, vil indlæggene da stadig eksistere (det er derfor
de bliver listet på forsiden) - men de vil være "hjemløse", da deres
brugere ikke længere findes. Derfor bliver de ikke vist, når man prøver
at joine brugere og indlæg.
At brugerne sig selv igen, løser nok ikke problemet, da de sandsynligvis
vil de blive tildelt ny id'er.
Hvis du ved, hvem der har skrevet hvad, kan du måske selv fixe det ved
manuelt at rette de ny bruger-id'er, så de matcher til de gamle indlæg?
Som sagt: Bare et gæt.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 11-08-06 08:44

bonfils <kim@bonfils.your.underwear.com> wrote:

> [...]
> Hvis du ved, hvem der har skrevet hvad, kan du måske selv fixe det ved
> manuelt at rette de ny bruger-id'er, så de matcher til de gamle indlæg?

jeg har fundet noget kode for fjernelse af brugere i phpbb.:
hvis nogen kan fortælle på dansk, hvilke tabeller jeg skal gå ind i, og
slette ting.
Håber at nogen kan hjælpe..

if( $HTTP_POST_VARS['deleteuser'] && ( $userdata['user_id'] != $user_id
) )
{
$sql = "SELECT g.group_id
FROM " . USER_GROUP_TABLE . " ug, " .
GROUPS_TABLE . " g
WHERE ug.user_id = $user_id
AND g.group_id = ug.group_id
AND g.group_single_user = 1";
if( !($result = $db->sql_query($sql)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
obtain group information for this user', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$row = $db->sql_fetchrow($result);

$sql = "UPDATE " . POSTS_TABLE . "
SET poster_id = " . DELETED . ",
post_username = '" . str_replace("\\'", "''",
addslashes($this_userdata['username'])) . "'
WHERE poster_id = $user_id";
if( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
update posts for this user', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "UPDATE " . TOPICS_TABLE . "
SET topic_poster = " . DELETED . "
WHERE topic_poster = $user_id";
if( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
update topics for this user', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "UPDATE " . VOTE_USERS_TABLE . "
SET vote_user_id = " . DELETED . "
WHERE vote_user_id = $user_id";
if( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
update votes for this user', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "SELECT group_id
FROM " . GROUPS_TABLE . "
WHERE group_moderator = $user_id";
if( !($result = $db->sql_query($sql)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
select groups where user was moderator', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

while ( $row_group = $db->sql_fetchrow($result)
)
{
$group_moderator[] =
$row_group['group_id'];
}

if ( count($group_moderator) )
{
$update_moderator_id = implode(', ',
$group_moderator);

$sql = "UPDATE " . GROUPS_TABLE . "
SET group_moderator = " .
$userdata['user_id'] . "
WHERE group_moderator IN
($update_moderator_id)";
if( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR,
'Could not update group moderators', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
}

$sql = "DELETE FROM " . USERS_TABLE . "
WHERE user_id = $user_id";
if( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
delete user', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "DELETE FROM " . USER_GROUP_TABLE . "
WHERE user_id = $user_id";
if( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
delete user from user_group table', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "DELETE FROM " . GROUPS_TABLE . "
WHERE group_id = " . $row['group_id'];
if( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
delete group for this user', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "DELETE FROM " . AUTH_ACCESS_TABLE . "
WHERE group_id = " . $row['group_id'];
if( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
delete group for this user', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "DELETE FROM " . TOPICS_WATCH_TABLE . "
WHERE user_id = $user_id";
if ( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
delete user from topic watch table', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "DELETE FROM " . BANLIST_TABLE . "
WHERE ban_userid = $user_id";
if ( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
delete user from banlist table', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "DELETE FROM " . SESSIONS_TABLE . "
WHERE session_user_id = $user_id";
if ( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
delete sessions for this user', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "DELETE FROM " . SESSIONS_KEYS_TABLE . "
WHERE user_id = $user_id";
if ( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
delete auto-login keys for this user', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

$sql = "SELECT privmsgs_id
FROM " . PRIVMSGS_TABLE . "
WHERE privmsgs_from_userid = $user_id
OR privmsgs_to_userid =
$user_id";
if ( !($result = $db->sql_query($sql)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not
select all users private messages', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}

// This little bit of code directly from the
private messaging section.
while ( $row_privmsgs =
$db->sql_fetchrow($result) )
{
$mark_list[] =
$row_privmsgs['privmsgs_id'];
}

if ( count($mark_list) )
{
$delete_sql_id = implode(', ',
$mark_list);

$delete_text_sql = "DELETE FROM " .
PRIVMSGS_TEXT_TABLE . "
WHERE privmsgs_text_id IN
($delete_sql_id)";
$delete_sql = "DELETE FROM " .
PRIVMSGS_TABLE . "
WHERE privmsgs_id IN
($delete_sql_id)";

if ( !$db->sql_query($delete_sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR,
'Could not delete private message info', '', __LINE__, __FILE__,
$delete_sql);
}

if ( !$db->sql_query($delete_text_sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR,
'Could not delete private message text', '', __LINE__, __FILE__,
$delete_text_sql);
}
}

$message = $lang['User_deleted'] . '<br /><br
/>' . sprintf($lang['Click_return_useradmin'], '<a href="' .
sprintf($lang['Click_return_admin_index'], '<a href="' .
append_sid("index.$phpEx?pane=right") . '">', '</a>');

message_die(GENERAL_MESSAGE, $message);
}

--
Jeg har talt