fra php mysql til pdf
Fra : Torben

Dato : 09-08-06 14:59

Hej vise mænd og kvinder

Hvad er den bedste løsning, når det jeg skal lave er en kompliceret blanket
(mange spalter og kollonner) i pdf ud fra php og mysql?

Det behøver ikke at være gratis eller shareware. De løsninger jeg er faldet
over er enten meget krævende i kodning eller også er der ikke tilstrækkeligt
styr på felterne (eks. hoved og fod).

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-08-06 15:04

Torben wrote:
> [...]
> over er enten meget krævende i kodning eller også er der ikke tilstrækkeligt

http://dk.php.net/manual/en/ref.pdf.php

Mvh. Michael.

Fra : Torben

Dato : 09-08-06 15:13

> http://dk.php.net/manual/en/ref.pdf.php
>
> Mvh. Michael.

Må jeg forstå det sådan at du mener at pdf-funktionerne er den bedste vej
til problemets løsning?

Oplægget er et excel regneark med noget der ligner 70-80 celler, farvede og
med colspan og tabeller i tabeller (hvis jeg skulle skrive det i html).

Torben

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-08-06 16:45

On Wed, 09 Aug 2006 16:03:36 +0200, Michael Zedeler
<michael@zedeler.dk> wrote:

>http://dk.php.net/manual/en/ref.pdf.php

Alternativt FPDF eller andre klasser skrevet i ren PHP, der ikke har
nogen forudsætninger på serversiden:
http://www.fpdf.org/

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : Martin

Dato : 09-08-06 21:30

Torben wrote:
> Hej vise mænd og kvinder
>
> Hvad er den bedste løsning, når det jeg skal lave er en kompliceret blanket
> (mange spalter og kollonner) i pdf ud fra php og mysql?

Jeg bruger
<http://www.digitaljunkies.ca/dompdf>
til at lave bekræftigelser / faktura osv. i min webshop. DomPDF bruger
FPDF, som nok er en af de bedste metoder til at lave PDF filer, også
kræver det selvfølgelig ikke addons eller lign. til serveren. Dog kræver
det PHP5!

Jeg vil klart anbefale dig ikke at bruge PHP's indbygget funktioner, da
det kræver at man har mulighed for at sætte tillægs funktioner til.

> Det behøver ikke at være gratis eller shareware. De løsninger jeg er faldet
> over er enten meget krævende i kodning eller også er der ikke tilstrækkeligt
> styr på felterne (eks. hoved og fod).

Det er aldrig nemt at lave noget svært - men der er ofte
funktioner/metoder til at gøre det lidt mere nemt.
Men alt kræver at man gider bruge et par timer på at læse tingene
igennem, og måske forstå hvorfor det egentlig gør som det gør. :)