Slideshow som header med php
Fra : Nikolaj Ludvigsen

Dato : 09-08-06 08:39

Hej, Jeg har et mindre slideshow i Flash-form, som jeg ønsker at
have øverst på min web-sider (som en slags header). Jeg vil gerne
have det således, at når der er skift mellem mine sider køre
slideshowet videre uden at starte forfra hver gang der skiftes.
Kan det lade sig gøre med php? - og hvordan?

mvh Nikolaj

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-08-06 09:28

Nikolaj Ludvigsen skrev:
> [...]
> have det således, at når der er skift mellem mine sider køre
> slideshowet videre uden at starte forfra hver gang der skiftes.

php kan ikke aflæse hvor langt flash-showet er kommet idet der klikkes
for at skifte side, det ville så vidt jeg ved være nødvendigt for at få
den funktionalitet.

Måske kan du lave noget javascript som sender al linkning igennem en
funktion hvor flash-showets status registreres, og hvis du så kan få dit
flash show til at køre videre fra et givent punkt, så skulle du være
der. MEN vi er helt væk fra php.

Javascript arbejder de med i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Nikolaj Ludvigsen

Dato : 09-08-06 09:46

Jesper Brunholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> der. MEN vi er helt væk fra php.
>
> Javascript arbejder de med i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Tak for svaret. Hvad så med "iframes"? Kan man klare det med iframes?
Undskyld - jeg ved godt at mit indlæg ikke længere høre under php.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-08-06 10:56

Nikolaj Ludvigsen skrev:

> Tak for svaret. Hvad så med "iframes"? Kan man klare det med iframes?

ja, du kan gøre det med både iframes og frames, ved at lade den side der
har flashkomponenten være konstant, og resten skifte. Det vil ikke
anbefale nogen form for frame-løsning, men det er muligt.

Et alternativ (hvis du ikke har et specifikt startpunkt, men bare gerne
vil sikre at man så vidt muligt har set hele flashfilmen når man har
været på sitet i fx. 5 minutter) kunne være at lave en lille algoritme
så flashfilen begynder forskellige steder afhængigt af hvad minuttal man
har i en time...

Men vi er helt væk fra serverside, så jeg sætter X-FUT (Kopi til
opfølgening til, dvs, hvis du svarer på dette indlæg bør du gøre det i
dk.edb.internet.webdesign hvad enten dit news-program hjælper dig til
det eller ej til webdesigngruppen hvor diskussionen om mere
generelle løsninger på web-problemer hører hjemme.

mvh

Jesper Brunholm