Tælle i SQL-database
Fra : Troels

Dato : 08-08-06 17:33

Hejsa,

Jeg har en tabel. I den har jeg nogle data, og nogle fields der hedder
Data1, Data2 og Data3.

Data3 kan kun være Ja eller Nej. (Skrevet i TEXT). Jeg vil gerne tælle hvor
mange entries jeg har i databasen.

F.eks.

ID DATA1 DATA2 DATA3
1 Tekst Info Ja
2 Tekst Info Nej
3 Tekst Info Nej

Her kan jeg jo selv tælle jeg har 3 "entries". 2 af dem er Nej, 1 af dem er
Ja.

Hvordan får jeg PHP til at tælle dette for mig?

// Troels

Fra : Michael Zedeler

Dato : 08-08-06 18:34

Troels wrote:
> [...]
> Ja.
>
> Hvordan får jeg PHP til at tælle dette for mig?

Hvis det er en database, skal du bruge databasen til at tælle for dig.

SELECT COUNT(*) FROM <mintabel> GROUP BY DATA3

Mvh. Michael.

Fra : Troels

Dato : 08-08-06 18:41

> SELECT COUNT(*) FROM <mintabel> GROUP BY DATA3

Se, det virker! :) Jeg takker og bukker.

// Troels