Æ, Ø og Å... Igen...
Fra : Troels

Dato : 02-08-06 19:13

www.plougmann-olsen.dk/kn

Hvad går der lige galt her?

// Troels

Fra : Troels

Dato : 02-08-06 19:14

"Troels" <troels@fake.dk> skrev i en meddelelse
news:rW5Ag.9707$TW3.7472@news.get2net.dk...

Iøvrigt vises siden helt fint når den vises fra min egen Apache-server...

// Troels

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-08-06 19:27

Troels skrev:
> www.plougmann-olsen.dk/kn
> Hvad går der lige galt her?

Siden vises korrekt, hvis jeg skifter til ISO-8859-1.

Prøv at sætte charset per default til det?

Kasper Johansen

Fra : Troels

Dato : 02-08-06 19:51

> Siden vises korrekt, hvis jeg skifter til ISO-8859-1.
>
> Prøv at sætte charset per default til det?

Det giver det samme, siderne er opdaterede derude nu.

// Troels

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-08-06 20:05

Troels skrev:
> Det giver det samme, siderne er opdaterede derude nu.

Prøv at kigge i Apache's config. Led efter default charset. Se hvad den
står til.

Jeg mener selv, at jeg har haft samme problem, og det hjalp, da jeg
rettede i Apache's default charset.

Kasper Johansen

Fra : Troels

Dato : 03-08-06 12:31

> Prøv at kigge i Apache's config. Led efter default charset. Se hvad den
> står til.

Jeg kan ikke rette i configs hos surftown ;)

// Troels

Fra : Morten Vadskær

Dato : 03-08-06 08:10

Troels skrev:

> Det giver det samme, siderne er opdaterede derude nu.
>
> // Troels

Tror du ikke, det er en unix-maskine, der hoster din side? Så dur
"charset=windows-1252" nok ikke?

Alternativt kan du jo benytte tegnene &oslash; for ø, og &aelig; for æ etc.

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Troels

Dato : 03-08-06 12:31

> Tror du ikke, det er en unix-maskine, der hoster din side? Så dur
> "charset=windows-1252" nok ikke?
>
> Alternativt kan du jo benytte tegnene &oslash; for ø, og &aelig; for æ
> etc.

Det lyder mig åndssvagt at jeg skal gøre så meget for æ, ø og å... :)
Hvorfor kan jeg ikke bare skrive tekst hvor der står Æ, Ø og Å i?

// Troels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-08-06 12:55

Den 02-08-06 20.50 skrev Troels følgende:

> Det giver det samme, siderne er opdaterede derude nu.

Så har du rettet siden tilbage igen, for hos mig står der:

Prøv atter at ændre til ISO-8859-1.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Troels

Dato : 03-08-06 14:36

"Troels" <troels@fake.dk> skrev i en meddelelse
> www.plougmann-olsen.dk/kn

Fejl rettet.

Jeg slettede .htaccess i roden af domænet (den blev kun brugt af Sitebuilder
som jeg ikke bruger længere) - og så står det helt korrelt :)

// Troels

Fra : Troels

Dato : 03-08-06 17:10

> Jeg slettede .htaccess i roden af domænet (den blev kun brugt af
> Sitebuilder som jeg ikke bruger længere) - og så står det helt korrelt :)

Og så står korrekt selvfølgelig forkert ;) Flot..

// Troels

Fra : Morten Vadskær

Dato : 29-08-06 13:47

Troels wrote:
> www.plougmann-olsen.dk/kn
>
> Hvad går der lige galt her?
>
> // Troels

Troels, hvad er problemet? Jeg ser fint æ,ø og å (Firefox på Ubuntu Linux)

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler