Kan nogen ikke hjælpe...
Fra : Magnus

Dato : 01-08-06 21:32

Jeg har en website som er i ASP men manglede serverplads derfor har jeg en
masse fotos ligende på en anden server som kører php.

Er der ikke en som kan lave en php fil som kan finde en fil med et bestemt
navn via adresse linien som denne:
www.domain.dk/billeder/findfoto.php?fil=billed.jpg

Dvs. den skal gennemsøge alle undermapper og skrive stien til hvor den
finder den bestemte fil gerne som et link til filen som f.eks:
www.domain.dk/billeder/mappe/2006/08/01/billed.jpg

Jeg ville blive meget glad hvis en kunne skaffe mig sådan en funktion som
sagt kender jeg intet til PHP så det ville være dejlig med lidt hjælp til
sådan en funktion?

/Magnus

Fra : Dan Storm

Dato : 02-08-06 11:01

Magnus skrev:
> Jeg ville blive meget glad hvis en kunne skaffe mig sådan en funktion som
> sagt kender jeg intet til PHP så det ville være dejlig med lidt hjælp til
> sådan en funktion?
Nå, en lille udfordring er man jo altid frisk på.
Jeg har forsøgt mig med at lave en klasse som kan det du efterspørger.
Den er til download på <url: http://err0r.dk/download.php?details=8>

Så er det da prøvet... :)

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-08-06 14:15

On Wed, 02 Aug 2006 12:01:09 +0200, Dan Storm
<shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote:

>Jeg har forsøgt mig med at lave en klasse som kan det du efterspørger.
>Den er til download på <url: http://err0r.dk/download.php?details=8>
>
>Så er det da prøvet... :)

Lige et hint:

Konstanten DIRECTORY_SEPARATOR er din ven

Reelt er der dog ingen problemer i at bruge / under Windows i PHPs
egne filfunktioner.

Følgende fungerer fx fint med PHP under Windows:

opendir("/")
opendir("C:/")
opendir("E:/")
opendir("C:/program files")

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : Dan Storm

Dato : 07-08-06 20:25

Peter Brodersen skrev:
> Lige et hint:
>
> Konstanten DIRECTORY_SEPARATOR er din ven

Nice! :)

> opendir("/")
> opendir("C:/")
> opendir("E:/")
> opendir("C:/program files")
Det var også mest et forsøg på at danne en pæn streng der returneres! :)
Men den konstant var jeg ikke lige stødt på! :)

Jeg takker! :)

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-08-06 12:48

Magnus skrev:
> [...]
>
> Dvs. den skal gennemsøge alle undermapper og skrive stien til hvor den
> finder den bestemte fil gerne som et link til filen som f.eks:

Mit eget bud på "findfoto.php":
<?
$findfile = strtolower($_GET['file']);

function scan_dir($dir){
global $findfile;

$fp = opendir($dir) or die("Kunne ikke åbne dir.<br />\r\n");
while(($file = readdir($fp)) !== false){
if ($file != "." && $file != ".."){
$fn = $dir . "/" . $file;

if (strtolower($file) == $findfile){
echo "Fundet: " . $fn . "<br />\r\n";

//Hvis at søgningen skal stoppes efter første fundne instans
af filnavnet, så fjern udkommenteringen på næste linje:
//break;
}

if (is_dir($fn)){
scan_dir($fn);
}
}
}
}

//Hvis den ikke skal scanne hele serveren, så sæt stien her (i stedet
for "/"):
scan_dir("/");
?>

Jeg håber, at du kan bruge det til noget :)

Kasper Johansen

Fra : Magnus

Dato : 04-08-06 19:30

> Jeg håber, at du kan bruge det til noget :)

Kanon det var lige det jeg skulle bruge... men....

Nu skal man skrive hele filnavnet "billedfil.jpg" og findes den fil skrives
det men kan det ikke laves således at man kan nøjes med at skrive "billed"
så for man alle filer hvor teksen "billed" indgår i filnavnet?

Blot denne lille rettelse så er det helt perfekt.

TAK!

/Magnus

Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-08-06 19:54

Magnus skrev:
> [...]
> så for man alle filer hvor teksen "billed" indgår i filnavnet?
>

> Blot denne lille rettelse så er det helt perfekt.

Du skal blot ændre linjen med:
if (strtolower($file) == $findfile){

Til:
if (strpos(strtolower($file), $findfile) !== false){

Og så burde det virke.

Kasper Johansen