Hjælp!! FATAL ERROR: register_globals is ~
Fra : Big runner

Dato : 26-07-06 13:38

Hej Ng

Hvordan klare jeg denne sag "FATAL ERROR: register_globals is disabled in
php.ini, please enable it!"

Mvh
BR

Fra : Ralle

Dato : 26-07-06 13:45

> Hvordan klare jeg denne sag "FATAL ERROR: register_globals is disabled in
> php.ini, please enable it!"

Jeg er ikke den bedste til at hjælpe folk, men jeg prøver da :D

Er det på din egen PC at det ligger (altså kører du server på din egen
computer, eller er det hos en host??)

Hvis det er hos en host, skal du nok bede dem om at enable register_globals

hvis det er på din egen maskine, skal du gå ind i php.ini filen, og så slå
register_globals til..

Ralle (Håber du kunne bruge det :D)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-06 13:51

Big runner skrev:

> Hvordan klare jeg denne sag "FATAL ERROR: register_globals is disabled in
> php.ini, please enable it!"

Du ændrer din kode så den ikke er afhængig af register_globals.

--
Bertel

Fra : Christian Joergensen

Dato : 26-07-06 13:55

"Big runner" <kdl@mail.top.cc> writes:

> Hvordan klare jeg denne sag "FATAL ERROR: register_globals is disabled in
> php.ini, please enable it!"

Pas paa med det. Hvad er det for en applikation der kraever det?

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Big runner

Dato : 26-07-06 14:35

Hej

Det er når jeg skal installere OsCommerce på hostserveren, prøv linket
www.bilsynvest.dk/shop/install/install.php

BR

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-07-06 14:51

On Wed, 26 Jul 2006 15:34:40 +0200, Big runner wrote:

> Det er når jeg skal installere OsCommerce på hostserveren, prøv linket
> www.bilsynvest.dk/shop/install/install.php

En applikation der i dag kun kan fungere med register globals on, bør på
det kraftigste frarådes at tage i anvendelse. Med vore dages viden vidner
det om ingen eller begrænset forståelse for sikkerhed, hvis man
konstruerer sådanne applikationer i dag.

PS. undlad venligst at topposte
4
2 x 2 =

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Big runner

Dato : 26-07-06 17:17

Hej

Jeg er lidt dum på det her, hvad kan jeg gøre ??

BR

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-07-06 23:05

Big runner skrev:
> Jeg er lidt dum på det her, hvad kan jeg gøre ??

Skifte script.

Den patch som Martin har linket til er selvfølgelig en løsning, men et
shop- eller betalingssystem som som udgangspunkt er baseret på
register_globals=on ville jeg holde mig et godt stykke fra, det tegner
simpelt hen for skidt i forhold til hvor godt resten af sikkerheden er
lavet.

mvh

Jesper Brunholm

(og ja det er gratis, men hvis du ender med at miste en masse penge på
at en hacker kan bryde ind i din shop så er det også en "udgift" der er
værd at overveje. Det kan let koste mange kunder)

Fra : Martin

Dato : 27-07-06 09:17

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
> register_globals=on ville jeg holde mig et godt stykke fra, det tegner
> simpelt hen for skidt i forhold til hvor godt resten af sikkerheden er

Hvorfor holde sig væk fra den mest brugte, og nok et af de største
opensource applikationer der findes.
Om sikkerheden er i top - det må den vel være når firmaer som TV2 og en
del andre store firmaer bruger denne løsning.
Men muligheden er jo også bare at omskrive applikationen til ikke at
bruge register_globals, der kan man vel næsten lave en search and replace.

Jeg har også læst mig frem til at det vil blive lavet om fra den næste
version, da de alligevel skal skrive det meste om.

> [...]
> at en hacker kan bryde ind i din shop så er det også en "udgift" der er
> værd at overveje. Det kan let koste mange kunder)

Men åbenbart ikke kunder nok til at store firmaer ikke vil bruge det.

Fra : Martin

Dato : 26-07-06 17:37

http://www.oscommerce.com/community/contributions,2097