navn.dinhjemmeside.dk/test.php ??
Fra : Ralle

Dato : 25-07-06 21:57

hejsa...

Nogen der ved hvordan man gør så man skriver i browseren:
etellerandet.dinhjemmeside.dk/test.php , og så vil der stå: hej
etellerandet dette er en test side..

Altså så man kan skrive fx: ralle.dinhjemmeside.dk/test.php og
den vil skrive: hej ralle dette er en test side...

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-06 22:50

Ralle skrev:

> Altså så man kan skrive fx: ralle.dinhjemmeside.dk/test.php og
> den vil skrive: hej ralle dette er en test side...

I test.php skal der bare stå:

<?
$address=explode('.',$_SERVER['HTTP_HOST']);
$subdomain='';
if (count($address)>2) {   // Der er angivet et subdomæne.
   $subdomain=array_shift($address);
}
echo "Hej $subdomain. Dette er en test.";
?>

--
Bertel

Fra : Ralle

Dato : 26-07-06 10:55

> [...]
>    $subdomain=array_shift($address);
> }
> echo "Hej $subdomain. Dette er en test.";

Hvis jeg skriver: http://etelleradmin.enzolim.dk/test.php virker
det ikke, så skriver den bare: siden kan ikke vises

Hvad skal man gøre??

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-06 11:04

Ralle skrev:

> Hvis jeg skriver: http://etelleradmin.enzolim.dk/test.php virker
> det ikke, så skriver den bare: siden kan ikke vises

I så fald opfanger din udbyder alle kald til et subdomæne før du
får lov at behandle det.

> Hvad skal man gøre?

Kontakte din udbyder og spørge om du kan få lov at få alle kald
til domænet.

--
Bertel

Fra : Ralle

Dato : 26-07-06 13:30

> I så fald opfanger din udbyder alle kald til et subdomæne før du
> får lov at behandle det.

Ok..

> Kontakte din udbyder og spørge om du kan få lov at få alle kald
> til domænet.

Jeg har nu kontaktet surftown, og venter på svar!

Jeg har også prøvet på mit domæne som er hosted hos B-one, og der for
jeg præcis den samme fejl, altså at siden ikke kan vises..

Tror du ikke det er noget der er generelt for alle webhotel
udbydere??

Ralle - adminstrator af: http://enzolim.dk Og http://ralle2005.dk

Fra : Ralle

Dato : 26-07-06 13:32

> [...]
> jeg præcis den samme fejl, altså at siden ikke kan vises..
>
> Tror du ikke det er noget der er generelt for alle webhotel

Jeg har nu fået svar på mit spørgsmål fra surftown, og de skriver
følgende:

Tak for din mail.

Det kan godt lade sig gøre hvis du får en dedikeret IP adresse. Det vil
derfor kræve at du opgraderer til PRO.

Og jeg har advanced.

det sys jeg selv er dårligt..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-06 13:44

Ralle skrev:

> det sys jeg selv er dårligt..

Så skift til Unoeuro. Jeg har lige testet at det virker der.

--
Bertel

Fra : Ralle

Dato : 26-07-06 13:53

> Så skift til Unoeuro. Jeg har lige testet at det virker der.

Unoeuro, understøtter de følgende:

mySQL
php
asp (bruger ikke rigtigt asp)
cgi scripts
cron jobs (ikke et krav)
subdomæner
Flere domæner på samme webhotel (ikke et krav)
mail (altså så man kan oprette / slette sine egne email adresser)

Og er unoeuro, også for .dk domæner??

(unoeuro kunne godt lyde lidt spansk )

Spurgte også lige B-one, og de kan ikke give mig alle kald til
domænet,

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-06 16:05

Ralle skrev:

> Unoeuro, understøtter de følgende:

> mySQL

Ja.

> php

Ja.

> asp (bruger ikke rigtigt asp)

Man vælger mellem ASP og PHP. Kun én af delene.

> cgi scripts

Ved ikke.

> cron jobs (ikke et krav)

Ved ikke.

> subdomæner

Ja. Dem kan man selv oprette så mange man vil.

> Flere domæner på samme webhotel (ikke et krav)

Nej.

> mail (altså så man kan oprette / slette sine egne email adresser)

Ja.

> Og er unoeuro, også for .dk domæner?

Ja. Det er pæredansk. Pris ca. 11 kr. pr måned for det mindste
hotel.

--
Bertel

Fra : Michael Haase

Dato : 26-07-06 16:54

Ralle skrev dette den 26-07-2006 14:52:

> Spurgte også lige B-one, og de kan ikke give mig alle kald til
> domænet,

Behøves heller ikke. Bertels kode virker fortrinlift hos B-one uden. Jeg
har lige lagt den op hos dem.

--
Michael Haase

Fra : Ralle

Dato : 26-07-06 17:30

> Behøves heller ikke. Bertels kode virker fortrinlift hos B-one uden. Jeg
> har lige lagt den op hos dem.

Jeg har også lagt den op på mit domæne: ralle2005.dk, men det virkede ikke
hos mig, og da jeg spurgte i supporten, sagde han at jeg ikke kunne bruge
koden!

Ralle - please skriv en guide om hvordan du har lagt den op så...

(Keep up the good work!, får jeg altid afvide )

Fra : Michael Haase

Dato : 26-07-06 18:08

Ralle skrev dette den 26-07-2006 18:29:

> [...]
> koden!
>
> Ralle - please skriv en guide om hvordan du har lagt den op så...

Jeg klippede bare koden direkte fra beskeden og lagde den ind på
hit-consult.hansen-haase.dk/test.php og så virkede det.
Prøv at gå ind på dit kontrolpanel under "avanceret" hos b-one.dk, og se
om *Register globals* er sat til on eller off. Hos mig er den on og der
virker det. Det kan muligvis være det der driller.

--
Michael Haase

Fra : Ralle

Dato : 26-07-06 18:08

> [...]
> om *Register globals* er sat til on eller off. Hos mig er den on og der
> virker det. Det kan muligvis være det der driller.

jeg kan godt se hvorfor din virker, og min ikke gør, det er fordi du har lagt
test.php ind i mappen hit-consult, men test.php skal ligge i rodet, så man kan
skrive lige hvad man vil foran enshjemmeside.dk, det virker også fint hvis jeg
propper koden ind i en mappe, og skrive mappensnavn.ralle2005.dk da B-ones
subdomæner er mapper i roden...

ret mig hvis jeg tager fejl!

Fra : Michael Haase

Dato : 26-07-06 18:40

Ralle skrev dette den 26-07-2006 19:08:

> [...]
> propper koden ind i en mappe, og skrive mappensnavn.ralle2005.dk da B-ones

Hvis det kun skal virke på oprettede subdomæner, kan du lægge test.php
ud i roden, og include den i de ønskede filer. Men det er måske ikke de
du vil?

--
Michael Haase

Fra : Ralle

Dato : 26-07-06 18:41

> Hvis det kun skal virke på oprettede subdomæner, kan du lægge test.php
> ud i roden, og include den i de ønskede filer. Men det er måske ikke de
> du vil?

Det skal det desværre ikke, det det skal er at folk kan skrive lige hvad de
vil.mitdomæne.dk og så vil teksten komme frem, men det virker ikke hos B-one, da de
ikke kan give mig alle kald til serveren, altså så php bliver afviklet før den
tjekker om subdomænet findes...

Fra : Ralle

Dato : 26-07-06 19:00

Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-07-06 04:03

Ralle wrote:
> Hvad skal man gøre??

Der kan være problemer med din DNS-opsætning. Prøv selv at styre DNS via
en gratis DNS-service som f.eks. www.gratisdns.dk (som fungerer rigtig
godt).

Kig helt specifikt på CNAME.

Det kan også være, at din udbyder har en lidt dårlig vhost-opsætning.

Kasper Johansen

Fra : Ralle

Dato : 28-07-06 12:24

> [...]
> godt).
>
> Kig helt specifikt på CNAME.
>

> Det kan også være, at din udbyder har en lidt dårlig vhost-opsætning.

Det virker ikke fordi min udbyder, surftown, og B-one ikke kan give mig lov
til at lade php blive afviklet før de kigger om subdomænet findes, hvis jeg
skulle have det til at virke hos surftown, skal jeg opgradere fra et
advanced webhotel til et professionelt webhotel, for så får jeg min egen
ip..

B-one kan bare ikke give mig lov til det, andet fik jeg ikke afvide fra
dem..

Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-07-06 13:45

Ralle wrote:
> [...]
> ip..
>
> B-one kan bare ikke give mig lov til det, andet fik jeg ikke afvide fra

Det lyder som om, at de prøver at lokke dig til at bruge flere penge i
mine øre :)

Du behøver skam ingen fast IP for at kunne tilgå lede alle subdomæner
hen til din oprindelige adresse.

Jeg holder stadig mine penge på, at det er enten cname eller vhost, som
der ikke er sat ordentligt op :)

Du kan prøve at pinge din adresse. Så får du selvfølgelig IP'en, som er
tilknyttet. Prøv derefter at pinge et vilkårligt subdomæne. F.eks.
"test.mitdom.dk" hvor at "mitdom.dk" er dit domænenavn. Hvis du stadig
får IP-adressen, så er cname sat fint op.

Kasper Johansen

Fra : Ralle

Dato : 29-07-06 22:17

Kasper Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> "test.mitdom.dk" hvor at "mitdom.dk" er dit domænenavn. Hvis du stadig
> får IP-adressen, så er cname sat fint op.

Jeg fandt ip adressen på: enzolim.dk og emil.enzolim.dk (min lillebrors
hjemmeside!)

og ip'en var den samme!