php noob på tynd is! - Ændre i Advanced Gu~
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 22-07-06 12:52

Hey alles,

Jeg har været så dum at sige ja til at overtage adm. af vores band
hjemmeside. Jeg er ultra noob hvad angår html, java og php, jævnfør min
dumhed i at påtage mig tjansen. Men det er vel ikke for sent at lære. Jeg er
til daglig C/C++ programmør så jeg er ikke helt sat af og kan da også
sagtens se lidt struktur i det jeg piller i.

Vi har på vores hjemmeside et script der hedder "Advanced Guestbook 2.3.1"
til at håndtere vores gæstebog aktivitet. Vi fik for et stykke tid siden
indført noget anti spam-bot verifikation på selve den del hvor man tilføjer
en post til gæstebogen. Problemet er så at spam-bot'sne har fundet et hul
via muligheden for at kommentere de enkelte poster.

www.spectralmortuary.com/guestbook

Det jeg så gerne vil er at overførre antispam tingen til comment delen. Det
jeg er i tvivl om hvordan jeg for det med sådan rent grafisk både billedet
og tekstfelt til svaret, hvilken fil styrer dette? Herefter skal jeg vil
bare copy/paste kode linjerne fra add.entry klasen til comment klassen og så
til de filer der kalder klasserne?

Håber nogen der kan hjælpe....det spam er så F###### irreterende!

--
Morten