ImageMagick - virker ikke, men viser ingen~
Fra : Dan Storm

Dato : 20-07-06 19:47

Nå, nu ville jeg jo forsøge mig lidt med det der ImageMagick og har
egentlig aldrig rodet med det før.

Da jeg er ret ny til det, oplever jeg selvfølgelig lidt problemer. :)

Ydbyderens (servage.net) FAQ siger at:

We do support ImageMagick, the path is:

/usr/local/lib/ImageMagick/

Here are paths for other ImageMagick binaries:

/usr/local/bin/convert
/usr/local/bin/identify
/usr/local/bin/mogrify
/usr/local/bin/composite

Og jeg har slået Safe Mode fra.

Jeg har et 1024x768 image (winmx.jpg) liggende i samme bibliotek som jeg
har min php fil med denne linie:

exec("/usr/local/bin/convert -thumbnail 200 winmx.JPG winmxthumb.jpg");

Desværre sker der intet.

Efter at have installeret det lokalt på min windowsmaskine, og
konstateret at kommandoen virker korrekt (via cmd), har jeg prøvet at
køre samme script på maskinen, heller intet skete her.

Hverken en fejlmelding eller oprettelse af thumbnailen og en bred bølge
af søgeord på google har ikke hjulpet mig videre.

Jeg håber på lidt råd og vejledning herfra.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Dan Storm

Dato : 20-07-06 20:33

Fik endelig svar fra Servage der fandt ud af at PHP åbenbart ikke havde
de nødvendige rettigheder til at udføre systemkald, så nu er problemet
løst. :)

har også kun rodet med det i tre dage... *suk*

- Så vigtig er du heller ikke!