Hjælp til at lave en side, hor man kan upl~
Fra : Jonas

Dato : 16-07-06 11:09

Hej

Jeg mangler koder til at lave en side, der kan uploade filer
direkte til min hjemmeside. Det skal helst være så enkelt som
mulig, da jeg ikke er den store ørn til webdesign og koder. Det
er også grunden til jeg spørger om hjælp herinde :)

Håber I kan hjælpe mig
Hilsen Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 16-07-06 21:25

Jonas skrev:
> Håber I kan hjælpe mig
<url: http://dk2.php.net/manual/da/features.file-upload.php>

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-07-06 21:40

Jonas skrev:
> [...]
> mulig, da jeg ikke er den store ørn til webdesign og koder. Det
> er også grunden til jeg spørger om hjælp herinde :)

Du har fået link til php manualsiden, som er god til emnet. Derudover så
kan Google ofte være værd at se i:
<http://www.google.com/search?q=upload+fil+php+hj%C3%A6lp+tutorial>
(skriv så tydeligt som muligt og beskær derefter hvis du får for få
svar). Et af hitsne er dette:
<http://www.phpartikler.dk/artikler/filsystem.php> som lidt nede på
siden forklarer og viser eksempel meget godt.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Ralle

Dato : 27-07-06 17:03

> [...]
> <http://www.phpartikler.dk/artikler/filsystem.php> som lidt nede på
> siden forklarer og viser eksempel meget godt.

Hvordan får man endelig filerne at se?

jeg ved godt de ligger i en mappe, men hvordan laver man endelig en fil, så
man kan se filerne?? (fx. hvor der automatisk bliver oprettet et link til
hvert fil)

Ralle - ved godt jeg ikke har lavet dette indlæg, men undrede mig lige :D

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 27-07-06 19:24

[Oprindeligt om at lave et fil-upload]
Jeg skrev:

> [...]
> man kan se filerne?? (fx. hvor der automatisk bliver oprettet et link til

Altså Ralle - undskyld, men, *ryster på hovedet* - har du kigget i
manualen eller på det link der er vist ovenfor?

Lige under det jeg henviste til, er der et script som fikser den sag:
<http://www.phpartikler.dk/artikler/filsystem.php#dirlist>, og der er
også et lignende script med forklaring på php.net.

mvh

Jesper Brunholm