Omdirigering med header()
Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-07-06 16:32

Hej,

Jeg har tilføjet et script, som tjekker den besøgendes browser, til
min hjemmeside. Scriptet kan ses under "Final Example" på adressen

http://www.stylegala.com/articles/no_more_css_hacks.htm

Specielt leverer scriptet en variabel kaldet b, som indeholder navnet
på browseren. Jeg vil gerne bruge denne til eventuelt at dirigere
brugeren videre til en anden side. Selv om

echo ($b=="FIREFOX");

ganske rigtigt giver outputtet 1 hos mig (jeg bruger Firefox), så sker
der intet, når jeg eksempelvis tilføjer

if ($b=="FIREFOX") header("Location: http://www.google.com/");

Hvad kan der være galt?

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-07-06 19:10

Erlend Klakegg Bergheim wrote:

> På den første prøver du å skrive ut verdiene true eller false. Jeg mener
> det er noen endringer i PHP etter versjon 3 eller noe, så for å få noe
> ut av PHP i den koden må du tilføye noe.

Det er ikke det, der er problemet. Jeg tjekkede bare, om scriptet
virkelig virkede. Altså, om indholdet af variablen b virkelig var
FIREFOX. Det viste sig at være tilfældet, så jeg kan ikke forstå,
at

if ($b=="FIREFOX") header("Location: http://www.google.com/");

ikke virker

--
Michael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-07-06 19:25

Michael Knudsen has brought this to us :
> if ($b=="FIREFOX") header("Location: http://www.google.com/");

Prøv at lade IF statementet udskrive en tekst alt efter om den bliver
true eller false for at se om det er IF eller om det er headeren der
fejler.

"I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been
more specific." - Lily Tomlin

Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-07-06 19:32

Henrik Stidsen wrote:

> Prøv at lade IF statementet udskrive en tekst alt efter om den bliver
> true eller false for at se om det er IF eller om det er headeren der
> fejler.

Det er headeren, det er galt med. Jeg har i min desperate søgen efter
et svar læst noget om, at ens script ikke må "producere output
overhovedet", før der gives en header. Jeg er ikke helt klar over,
hvad det betyder, men måske er der noget i scriptet, der gør, at
header() ikke kan bruges bagefter?

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-07-06 19:40

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> overhovedet", før der gives en header. Jeg er ikke helt klar over,
> hvad det betyder, men måske er der noget i scriptet, der gør, at

Argh! Jeg angav jo nærmest selv løsningen på problemet! Jeg fjernede
linjen

header("Content-type: text/css");

fra scriptet, og så var alt fryd og gammen!

--
Michael