Fetch info fra IMDB.com
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 10-07-06 11:07

Hej,

Jeg har brug for at trække informationer om film ud fra imdb.com og
gemme i en mySQL database.

Jeg har derfor været på jagt efter en PHP class eller lign. som kan
dette, jeg finder dog ikke noget der virker helt godt.

Den jeg har fundet smartest er denne:
http://www.phpclasses.org/browse/package/3155.html

Dog laver den i 9 ud af 10 tilfælge fejl i årstal, den henter ofte en
string som er "s )v" eller en masse CSS kode.
Samtidig syntes jeg ikke den er super stabil med at tage billedet etc.

Er der nogle som kan anbefale et script - men gerne en Class - som kan
gøre dette for mig?
De informationer jeg er interesseret i er:
Titel, udgivelses år, spille tid, instruktør, genre og så MEGET gerne
billedet - dog er billedet blot et "nice to have"...

Håber i kan hjælpe lidt :)

/Thomas

Fra : Martin

Dato : 10-07-06 11:25

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> Håber i kan hjælpe lidt :)

Lave det selv? :)

Jeg lavede engang et script der kunne hente diverse info, og sortere det
hele i instruktører, skuespiller osv - så det hele lå i hver sin database.

Jeg har med garanti ikk databasen mere, men skal lige glo min server
igennem og se om jeg stadig har det liggende.
Vender tilbage engang iaften, eller imorgen.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 12-07-06 10:33

Hej Martin,

Fandt du noget gammel kode du engang havde strikket sammen?

/Thomas

Fra : Martin

Dato : 12-07-06 12:25

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> Hej Martin,
>
> Fandt du noget gammel kode du engang havde strikket sammen?

Nej desværre, det må være blevet tabt under mit harddisk crash :(

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-07-06 00:37

On Mon, 10 Jul 2006 12:07:26 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
<tlj@instadia.net> wrote:

> [...]
>Titel, udgivelses år, spille tid, instruktør, genre og så MEGET gerne
>billedet - dog er billedet blot et "nice to have"...

En lidt alternativ løsning... Hvis du har god plads, så kan al
IMDb-data downloades lokalt og struktureret:
http://www.imdb.com/interfaces

Data kan fx hentes fra:
ftp://ftp.sunet.se/pub/tv+movies/imdb/

Bemærk, at der er tale om MEGET data, at det sikkert skal holdes ved
lige, samt at der kan være tilfælde, hvor du ikke må bruge dataen (men
det samme gælder helt sikkert for din IMDb-side-henter)

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : Martin

Dato : 11-07-06 12:13

Peter Brodersen wrote:
> En lidt alternativ løsning... Hvis du har god plads, så kan al
> IMDb-data downloades lokalt og struktureret:
> http://www.imdb.com/interfaces

Damn, jeg vidste sku ikk de udgav alt deres data offentligt :)
RESPEKT!

Anyway, hele actor listen fylder "kun" 80mb (ren tekst)
Det var da ikke så galt :)

Alt i alt, fylder det hele små 200mb, det da næsten ingenting,
sammenlignet med wikipedia der fylder 2gb (uden billeder)

Dog tror jeg ikke imdb udgiver deres billeder desværre.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 12-07-06 10:33

Møjn :)

Peter Brodersen wrote:
<snip>
> [...]
> lige, samt at der kan være tilfælde, hvor du ikke må bruge dataen (men
> det samme gælder helt sikkert for din IMDb-side-henter)

Plads er ikke noget problem, men jeg ønsker ikke at hente al data ned -
kun det jeg skal bruge.

Men tak for tippet :)

/Thomas

Fra : Martin

Dato : 13-07-06 22:04

> [...]
> string som er "s )v" eller en masse CSS kode.
> Samtidig syntes jeg ikke den er super stabil med at tage billedet etc.

Jeg vil bruge lidt tid i weekenden til at lave dato dimsen om, så den
henter det korrekt, det er heldigvis ikke så svært, efter jeg lige har
kigget lidt på klassen.

Med hensyn til billederne, så har jeg valgt at bruge en anden klasse til
at hente billeder med
<http://www.phpclasses.org/browse/package/1327.html>

Står faktisk nemlig lige og har lyst til at få lavet min goe gamle film
database om til noget bedre :)