Hvordan finder man en sides "absolutte sti~
Fra : Pelle Allsop Krog

Dato : 03-07-06 16:26

Hej.
Jeg er ved at installere et upload-script til min hjemmeside, og
det kræver at jeg kender sidens absolutte sti. Jeg ved ikke
hvordan man finder en absolut sti.
I scriptet er eksemplet: /web/zach/uploads.
Jeg ved ikke om dette har nogen indflydelse på noget, men mit
hostingselskab er B-one.net, og domænet er clive.dk.
Så hvis jeg skal finde den absolutte stil til en mappe der bare
ligger "forrest", altså f.eks clive.dk/mappen, hvordan finder jeg
eller hvad er den absolutte sti?

Måske er det et dumt spørgsmål, men jeg er ikke god til php osv.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Holst

Dato : 03-07-06 17:58

Pelle Allsop Krog wrote:

> [...]
> eller hvad er den absolutte sti?
>
> Måske er det et dumt spørgsmål, men jeg er ikke god til php osv.

Nej, helt dumt er det nok ikke. Ud fra et af mine domæner hos B-one, så
ser det vist ud til, at det for dig nok er, at den fuldstændige sti til
dit område er:

/customers/clive.dk/clive.dk/httpd.www

Fra : Pelle Allsop Krog

Dato : 03-07-06 18:28

Tusind tak.
Lige for at få det på det rene,
hvis jeg laver en mappe der hedder Mappe1 i selve "roden" af mit webhotel,
så er den absolutte sti: /customers/clive.dk/clive.dk/httpd.www/Mappe1
?

Fra : Holst

Dato : 03-07-06 18:57

Pelle Allsop Krog wrote:

> Tusind tak.
> Lige for at få det på det rene,
> hvis jeg laver en mappe der hedder Mappe1 i selve "roden" af mit webhotel,
> så er den absolutte sti: /customers/clive.dk/clive.dk/httpd.www/Mappe1

Jeps. Det er i hvert fald sådan stien er anført i min .htacess fil, og
den virker fint.

Fra : Pelle Allsop Krog

Dato : 03-07-06 19:40

Det virker desværre ikke, jeg forstår ikke helt hvorfor.
Stien er angivet korrekt til det du skrev.
Men i min .htacces fil står der ingen sti ligesom du beskriver der
gør i din ?

Se evt. selv på: www.clive.dk/upload.php,
når du har valgt et billede og trykker upload, så sker der
ingenting.

Fra : Holst

Dato : 03-07-06 21:29

Pelle Allsop Krog wrote:

> Det virker desværre ikke, jeg forstår ikke helt hvorfor.
> Stien er angivet korrekt til det du skrev.
> Men i min .htacces fil står der ingen sti ligesom du beskriver der
> gør i din ?

Nej, det skal man måske selv putte i den, hvis man skal bruge den til
password-kontrol. Men det virker i hvert fald i min.

Kiggede lige på B-ones hjemmeside og fandt:

https://www.b-one.net/static/support-faq.do?category=scripts&number=3

der anfører

/customers/ditdomæne/ditdomæne/httpd.www/

som UNIX PATH, og det var vel også det, jeg skrev.

> Se evt. selv på: www.clive.dk/upload.php,
> når du har valgt et billede og trykker upload, så sker der
> ingenting.

Så er det måske noget andet, der er galt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-07-06 23:55

Holst wrote:
> [...]

Læg denne kode i en fil root.php i roden på serveren:

<?php
echo "<html>" . $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "</html>";
?>

Kør så root.php, så får du det rigtige svar.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Pelle Allsop Krog

Dato : 04-07-06 11:37

Den giver det samme svar som Holst skrev:
/customers/clive.dk/clive.dk/httpd.www,
og det virker ikke, så jeg tror det er scriptet der er noget galt med ;)

Men tak skal i have begge 2.