Installation af Propel på et "almindeligt"~
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 14-06-06 19:34

Hej

Jeg har luret lidt på Propel og synes det lyder enormt smart, at have
adgang til sin database gennem objekter.

Deres WIKI (http://propel.phpdb.org/trac/) siger imidlertid ikke en
helt masse om, hvordan og om det er muligt at installere Propel på et
webhotel. Google giver mig desuden ikke en masse hjælp. Gør I?

- Peter

Fra : WebClaus

Dato : 15-06-06 12:46

Peter Farsinsen skrev:
> Jeg har luret lidt på Propel og synes det lyder enormt smart, at have
> adgang til sin database gennem objekter.

Jeps.

> Deres WIKI (http://propel.phpdb.org/trac/) siger imidlertid ikke en
> helt masse om, hvordan og om det er muligt at installere Propel på et
> webhotel. Google giver mig desuden ikke en masse hjælp. Gør I?

Du downloader fra
http://propel.phpdb.org/trac/wiki/Users/Download#FullPropelPackage
pakker ud og installerer som beskrevet på
http://propel.phpdb.org/trac/wiki/Users/Documentation/Installation#FromRelease

Husk lige at check at dit hotel kører PHP5 inden du går i sving.

Et alternativ er http://pear.php.net/package/DB_DataObject/ som også
kører under PHP4.

/claus

--