problem med script og refresh
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 13-06-06 08:07

jeg har dette script, man scanner en EAN kode og hvis varen er i databasen
så får man data op og kan skrive status antal ind, er varen ikke i databasen
viderestilles til indskrivning.php for at indskrive nye varer.

Men når man har varen i databasen og indskriver et stk antal og trykker send
opdaterer den godt nok databasen men densender også videre til
indskrivning.php og det er ikke meningen, den skal selvfølgelig holde URL
men blot vise en ny side med blanke felter klar til at indskrive nye data.

Hvad er der lige gået galt ??

<BODY
onLoad="document.soge.tekst_soeg.focus();document.soge.tekst_soeg.select()">

<center>
<?
$database = mysql_connect("");
if (!$database) die ('Kunne ikke forbinde til databasen');
mysql_select_db("ruko",$database);
mysql_select_db("ruko",$database) or die('Kunne ikke vælge database');
if($tekst_soeg){
$search="SELECT
Katalognr,varenr,Varetekst,kr,EAN,Hovedgruppe,statusnae,Gruppe FROM priser
WHERE EAN LIKE '$tekst_soeg'";
$query=mysql_query($search) or die ("Kan ikke faa forbindelse til
SQL-server!<P>\n\n <B>Query:</B> $search");
print mysql_num_rows($query)." fundet<BR><BR>";
while($data = mysql_fetch_array($query)){
extract($data);

}
}

?>
<form name ="soge" method="POST" ACTION="<?=$PHP_SELF?>">
<input type="text" name="tekst_soeg" VALUE="<?=$tekst_soeg?>">
<input type="submit" value="Find">
</form>

<?
mysql_query("UPDATE priser SET statusnae='$statusnae',Gruppe='$Gruppe' WHERE
EAN='$EAN'")
or die(mysql_error());
if($EAN==$tekst_soeg){
?>
<form method="POST" ACTION="<?=$PHP_SELF?>">
$EAN;?>"></td></tr>
$Varetekst;?>" ></td></tr>
$Gruppe;?>" ></td></tr>
echo $statusnae;?>"></td></tr>
<input type="submit" value="update">
</form>
<? }
else {
echo "Varen findes ikke i databasen, vent et øjeblik<meta
http-equiv=\"refresh\" content=\"0;url=indskrivning.php?ean=$tekst_soeg\">";
}
?>

</center>

Fra : Rune Christensen

Dato : 20-06-06 21:16

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men blot vise en ny side med blanke felter klar til at indskrive nye data.

Du laver for mange ting samtidigt til at kunne holde styr på dem. Prøv at
beskrive hvad du vil og opdel det i små bidder.

For eksempel:

Formular til indtastning af EAN (HTML fil)

Script til at undersøge om EAN findes i database
* Hvis ja, vis formular til opdatering af antal
* Hvis nej, vis formular til indskrivning af vare

Script til opdatering af antal vare i database
* Henvis til formular til indtastning af EAN

Script til indskrivning af vare i database
* Henvis til formular til indtastning af EAN

Når dette fungere så kan du samle tingene, hvis du kun ønsker et/to
script(s).

Mvh.
Rune