Kan du anbefale et godt php/mySql-script t~
Fra : Jakob Munck

Dato : 10-06-06 08:58

Jeg skal installere et script til udsendelse af nyhedsbreve og vil ikke selv
lave det fra bunden. Der er mindst 100 færdige php-scripts på nettet til
dette formål, og jeg vil bruge et af disse, hvis det kan lade sig gøre.
Scriptet skal kunne udsendelse mails i html (incl. billeder), men ellers er
kravene ikke store. Bare det virker (hvilket ikke er tilfældet med alle de
tilgængelige scripts).

Har du erfaring med et (offentligt tilgængeligt) php/mySql-script til
nyhedsbreve? Virker det? Hvad hedder det?

v.h.
Jakob

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-06-06 09:23

Hej Jakob!
"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har du erfaring med et (offentligt tilgængeligt) php/mySql-script til
> nyhedsbreve? Virker det? Hvad hedder det?

Er dette noget for dig - kan sende html med billeder - jeg har oversat det
til dansk efter bedste evne, men du får også originalfilerne med:

http://www.skovaa-munding.dk/Downloads/

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,
http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Jakob Munck

Dato : 10-06-06 16:53

> Er dette noget for dig - kan sende html med billeder - jeg har oversat det
> til dansk efter bedste evne, men du får også originalfilerne med:
>
> http://www.skovaa-munding.dk/Downloads/

Mange tak, jeg havde faktisk downloadet denne kode allerede, men ikke testet
den. Din anbefaling fik mig så til at gå videre med den, og jeg synes at den
er rigtig god. Dog er der det lille minus, at man skal have conjob på
serveren for rigtigt at kunne bruge den, og det har jeg ikke. Men det kan
man løse ved lidt kodning.

v.h.
Jakob

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-06-06 20:02

Hej Jakob!
> [...]
> synes at den er rigtig god. Dog er der det lille minus, at man skal have
> conjob på serveren for rigtigt at kunne bruge den, og det har jeg ikke.

Det var så lidt!

M.h.t. cron-jobs, så har jeg lavet en lille løsning til dem, som ikke kan
afvikle cron-jobs på deres server (mig selv incl.!) - hvis du kigger i filen
"consume.php", vil du kunne se, at jeg skrevet en kommentar øverst i filen
(den danske version!) og i filen "archives.php" - ca. ved linie 107!

Jeg har sat mit script til at sende 25 ad gangen og det virker fint på denne
måde.
Det eneste minus ved metoden er (VIGTIGT!), at man IKKE må lukke browseren,
mens man sender (hvilket gøres manuelt)!

Hvis man ikke skal sende til flere tusinde, synes jeg, at det er et meget
godt script (ellers havde jeg heller ikke brugt tid på at oversætte det!),
men prøv det af og se om det er noget for dig - hører gerne fra dig uanset
om det er positivt eller negativt.

Der er et forum, hvis du skulle få brug for hjælp:
http://www.notonebit.com/forum/viewforum.php?f=23&sid=ec3ba72c4e2da50edf84b01a7c153682

I kort form hvis linket ovenover er knækket:
http://tinyurl.com/ovbgc

Fra : Martin

Dato : 11-06-06 01:45

Jakob Munck wrote:
> [...]
> er rigtig god. Dog er der det lille minus, at man skal have conjob på
> serveren for rigtigt at kunne bruge den, og det har jeg ikke. Men det kan

Cronjobs, kan køres alle vejne, bare filen kan hentes i browseren.
Hvis man ikke vil sætte sin egen maskine op til det, så findes der en
ganske udenmærket lige her
<http://www.cron-work.de/>
Det eneste det kræver er at man lige signer op, også er det bare at
skrive ind, hvor tit der skal køres, og hvilken fil der skal køres :)

Fra : Dennis Munding

Dato : 11-06-06 08:34

Hej Martin!
"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det eneste det kræver er at man lige signer op, også er det bare at skrive
> ind, hvor tit der skal køres, og hvilken fil der skal køres :)

Så er der noget jeg har misforstået...
Hvorom alting er, så kan jeg ikke afvikle cron-jobs på mine sider, da mit
web-hotel ikke giver mulighed for det, og jeg har ikke den fornødne viden
til selv at sætte min maskine op til det (ved ikke hvad det indebærer!)...

M.h.t. dit link, så har tysk aldrig været min stærke side, og vil nok heller
aldrig blive det, så jeg må melde "pass" til at bruge den side, da jeg ikke
forstår ret meget af teksten....
Men tak for linket alligevel - måske andre kan få glæde af det!

Dennis Munding (PHP-newbie)