Få kode, og valider den...
Fra : Ralle

Dato : 07-06-06 20:10

Hejsa...

Jeg har et spil kørende op min hjemmeside, og vil gerne have
lavet så folk kan købe credits til at købe ting med.

Folk kan købe med sms, og så skal jeg have lavet en side som så
modtager koden (som brugeren får pr. sms) fx:
http://promisance.enzolim.dk/kode.php

Og så skal jeg have lavet en side hvor brugeren kan skriver den
kode de fik sendt, og så tjekker den om den er rigtig...

Er der nogle der kan hjælpe mig med at lave sådan et script??

jeg tænkte muligvis på at kode.php evt. kunne gemme koden i en
DB, og så når man taster koden ind i feltet og tryket send, så
merkerer den koden i DB'en som sendt, men ikke sletter den...

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 08-06-06 18:01

Ralle wrote:
> [...]
> kode de fik sendt, og så tjekker den om den er rigtig...
>
> Er der nogle der kan hjælpe mig med at lave sådan et script??

html form <input type='text' name='kode'>

hvis html form er submittet {
tjek html input imod database
hvis den findes {
sig hurraaa
} ellers {
sig buuuh!
}
}

Sådan?

Tjek imod database kunne være som nedenstående.

$sql = "SELECT ... FROM tabel WHERE felt = '".$input."'";
if(mysql_count(mysql_query($sql),0)==1) echo "1 række fundet";

> jeg tænkte muligvis på at kode.php evt. kunne gemme koden i en
> DB, og så når man taster koden ind i feltet og tryket send, så
> merkerer den koden i DB'en som sendt, men ikke sletter den...

Du laver bare et ekstra felt i tabellen mærket med fx enum('0','1')
eller int(1) alt efter hvad man bedst kan lide.

Fra : Ralle

Dato : 08-06-06 19:20

> [...]
>
> Du laver bare et ekstra felt i tabellen mærket med fx enum('0','1')
> eller int(1) alt efter hvad man bedst kan lide.

hvad skal jeg skrive i den fil som modtager koden?? altså når folk
sender en sms, får de en sms med koden, og så er der en side på min
hjemmeside der skal tage imod koden og smide den i databasen, og så
tjekker man om den er der når brugeren submiter, som du har skrevet..
men hvad skal jeg skrive i kode.php??

Fra : Martin

Dato : 08-06-06 22:00

Ralle wrote:
> [...]
> hjemmeside der skal tage imod koden og smide den i databasen, og så
> tjekker man om den er der når brugeren submiter, som du har skrevet..

Altså dette ?

hvis html form er submittet {
mysql_query SELECT COUNT(*) FROM table WHERE kode = 'kode_fra_form'
hvis den findes {
sig hurraaa
} ellers {
sig buuuh!
}
}

Fra : Ralle

Dato : 09-06-06 11:24

> Altså dette ?
>
> hvis html form er submittet {
> mysql_query SELECT COUNT(*) FROM table WHERE kode = 'kode_fra_form'
> hvis den findes {
> sig hurraaa
> } ellers {
> sig buuuh!
> }
> }

Nej ikke det... Skriver lige eksemplet jeg har fået:

Kode URL
Denne URL kaldes samtidig med at der genereres en kode til brugeren.
Koden tilføjes automatisk i slutningen af URL'en.
Angiv f.eks. http://www.minserver.dk/nykode.php?kode=, hvis du ønsker, at
koden skal oplyses til denne URL når den genereres.

hvad skal jeg skrive en i fil??

Altså jeg regner med at jeg kommer til at have 2 - 3 filer liggende på
serveren, som behandler sms koden,

fil 1 - som modtager koden og sender den videre til fil 2
fil 2 - Ligger koden i Databasen
fil 3 - Brugeren skriver koden som han/hun fik på sms, og creditsne ryger
ind på brugeren account.

Håber du kan forstå hvad jeg mener...

Fra : Rune Christensen

Dato : 21-06-06 12:21

"Ralle" <ralle_rass@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Angiv f.eks. http://www.minserver.dk/nykode.php?kode=, hvis du ønsker, at
> koden skal oplyses til denne URL når den genereres.

Lyder ikke særligt sikkert. Hvad vil der ske hvis jeg kalder
nykode.php?kode=3232 fra min browser, så vil jeg bagefter kunne gå ind og
taste 3232 under min bruger og så virker det som om jeg har betalt for det.

Er der ikke noget færdigt eksempel fra din SMS-service leverandør?

> [...]
> serveren, som behandler sms koden,
>
> fil 1 - som modtager koden og sender den videre til fil 2

Hvorfor både fil 1 og fil 2? Hvorfor ikke ordner det hele i et script?

Mvh.
Rune Christensen

Fra : Ralle

Dato : 22-06-06 17:10

> Lyder ikke særligt sikkert. Hvad vil der ske hvis jeg kalder
> nykode.php?kode=3232 fra min browser, så vil jeg bagefter kunne gå ind og
> taste 3232 under min bruger og så virker det som om jeg har betalt for det.

Ja lige netop, også derfor jeg kalder den et navn som folk ikke vil kunne
gætte

> Er der ikke noget færdigt eksempel fra din SMS-service leverandør?

Nej desværre har spurgt dem, og de sagde at hvis de skulle lave koden for mig
ville det koste 600 og et eller andet pr påbegyndt time, så vil selv lave
det.

> Hvorfor både fil 1 og fil 2? Hvorfor ikke ordner det hele i et script?

ved ikke, har nogenlunde fået det til at virke, jeg skriver filerne herunder.

har skrevet fil koderne på min hjemmeside da det ville fylde for meget
herinde!

link: http://enzolim.dk/test/koder.txt

er der en der kan hjælpe mig med at gøre sådan så man kun kan aktivere en
kode 1 gang? altså så den ikke kan aktiveres 2 gange..