VPN netværk ?
Fra : Allan Møller

Dato : 25-08-06 15:39

Jeg har en SME server stående som firewall / router / webserver.
Nu ville jeg forsøge at lave et VPN netværk på den og har netop slået det
til.
Det lader til at det virker - jeg kan oprette en forbindelse fra arbejdet og
der sendes og modtages fint (info om forbindelse)
Serveren er også domænecontroller og jeg jeg kan logge på med og uden
domæne.

Meningen med det var at jeg kunne lave et netværk så en ven kunne logge på
serveren og vi
kunne spille et gammelt spil som kun kan spilles over lokaltnetværk. Men det
lader ikke til at virke.

Skal jeg gøre yderligere for at få det til at virke ?

Mvh. Allan

Fra : Desserten

Dato : 25-08-06 17:29

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det lader ikke til at virke.
>
> Skal jeg gøre yderligere for at få det til at virke ?

Ja du skal bare downloade et program der hedder HAMACHI.......glem alt om
VPN..............Hamachi gør tricket for dig.........I kan spille LAN lige
så snart I er kørende med Hamachi.........!!

http://www.hamachi.cc/

Fra : Allan Møller

Dato : 26-08-06 21:53

> [...]
> VPN..............Hamachi gør tricket for dig.........I kan spille LAN lige
> så snart I er kørende med Hamachi.........!!

Ikke fordi jeg ikke stoler på dig men vil gerne høre om der er andre som
kender
til det program fordi jeg ikke har lyst til at ligge hvad som helst på min
maskine.

Allan

Fra : Michal

Dato : 27-08-06 14:02

On Fri, 25 Aug 2006 14:38:41 GMT, Allan wrote:
> Meningen med det var at jeg kunne lave et netværk så en ven kunne
> logge på serveren og vi kunne spille et gammelt spil som kun kan
> spilles over lokaltnetværk. Men det lader ikke til at virke.

Det er højst sandsynligt fordi din SME(?) laver et routet VPN-net.

Hvis du kan sætte den op til bridget net, så burde det virke.

Alternativt kan du (hvis du har lidt mod på det tekniske) sætte en
OpenVPN [1] op. Den understøttes af en rimelig bred række platforme
(også windows), er gratis og åben kode. Der findes ligeledes en windows
gui [2] til den.

Alternativt igen som skrevet andetsteds i tråden kan du vælge at bruge
Hamachi. Ja, det fungerer. Men jeg har dog min tvivl om
licensbetingelserne. Softwaren er ligeledes lukket kode. Nogen som
kender til Hamachi's licens?

[1]: http://openvpn.net/
[2]: http://openvpn.se/

--