MS Windows
briani 27239
Windows XP 64-bit
Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 14:26

Hej alle!

Jeg skal have ny computer, og det bliver nok en med AMD64. Skal jeg så købe
64-bit xp, eller virker 32-bit også fint? Jeg tænker mest på om man kan
udnytte sin processor fuldt ud med 32-bit xp? Jeg bruger mest min computer
til spil, tekstbehandling, surf og film.

Venlig hilsen,
Anders

Fra : Snuden

Dato : 25-08-06 14:49

On Fri, 25 Aug 2006 15:26:11 +0200, "Anders" <gregersenATadslhome.dk>
wrote:

> [...]
>udnytte sin processor fuldt ud med 32-bit xp? Jeg bruger mest min computer
>til spil, tekstbehandling, surf og film.

Du kan roligt nøjes med 32-bit versionen. Dels er mængden af software
i de kategorier du nævner stort set udelukkende skrevet i 32-bit
versioner, dels er hardware-driverne i høj udstrækning også begrænset
til 32-bit. Dermed udnyttes 64-bit muligheden stort set ikke.

Hvis du havde med tunge databaser eller grafikarbejde at gøre ville du
kunne drage fordel af 64-bit versionen, men ud over det er der ikke
meget at hente.

Sidst, men ikke mindst: Hvis du vil have XP på dansk har du ikke noget
valg, da 64-bit versionen kun findes på engelsk
--
Snuden

Fra : L.E.P.

Dato : 25-08-06 16:15

Fri, 25 Aug 2006 15:49:03 +0200, skrev Snuden <snudie@hotmail.com> :

> [...]
>i de kategorier du nævner stort set udelukkende skrevet i 32-bit
>versioner, dels er hardware-driverne i høj udstrækning også begrænset

De kommer med tiden.

>Sidst, men ikke mindst: Hvis du vil have XP på dansk har du ikke noget
>valg, da 64-bit versionen kun findes på engelsk

På et tidspunkt kommer der sikkert også en version på dansk.

Du kan roligt købe den med AMD64. Den fungerer lige så godt med 32 bit
versionen af Windows som alle andre. Og så er du klar til at bruge 64
bit versionerne når det bliver aktuelt.

Hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 19:55

L.E.P. wrote:

> De kommer med tiden.

jeg har da drivere til alt i min maskine og der sidder da et enkelt halv
eksotisk kort i den, at drivere skulle være et problem er altså en
sandhed med modifikationer

Selve OS'et i sig selv føles væsentligt mere kvikt end XP.

Claus Albæk (kbh.)

Fra : Snuden

Dato : 25-08-06 20:33

On Fri, 25 Aug 2006 20:54:41 +0200, "Claus Albæk (Kbh.)"
<claude@eugina.dk> wrote:

>jeg har da drivere til alt i min maskine og der sidder da et enkelt halv
>eksotisk kort i den, at drivere skulle være et problem er altså en
>sandhed med modifikationer

Det er heller ikke noget problem, hvis man kan leve med 32-bit
versioner.

>Selve OS'et i sig selv føles væsentligt mere kvikt end XP.

Mja, men nu er det altså XP der tales om her, ikke hvad det end måtte
være du kører med i stedet.
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 21:01

Snuden wrote:

> Det er heller ikke noget problem, hvis man kan leve med 32-bit
> versioner.

ahva? jeg har drivere til alt mit hardware i 64 bit

> Mja, men nu er det altså XP der tales om her, ikke hvad det end måtte
> være du kører med i stedet.

Windows XP64 som er emnet selvfølgelig.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Nicolai

Dato : 26-08-06 12:58

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> ahva? jeg har drivere til alt mit hardware i 64 bit

> Windows XP64 som er emnet selvfølgelig.

Gad vide hvor han har haft sin snude begravet de sidste par dage?..

> --
> Claus Albæk (kbh.)

Nicolai

Fra : Snuden

Dato : 25-08-06 20:31

On Fri, 25 Aug 2006 17:14:35 +0200, L.E.P. <nyheder@SLETplakaten.dk>
wrote:

>De kommer med tiden.

Ja, men formentlig primært til Longhorn (jeg *kan* ikke få mig selv
til at kalde den Vista).

>På et tidspunkt kommer der sikkert også en version på dansk.

*Højst* usandsynligt - i så fald var den kommet på nuværende tidspunkt

>Du kan roligt købe den med AMD64. Den fungerer lige så godt med 32 bit
>versionen af Windows som alle andre. Og så er du klar til at bruge 64
>bit versionerne når det bliver aktuelt.

Eller vente og se om Intel's Conroe-kerne bliver den AMD-killer der
lægges op til.
--
Snuden

Fra : Nicolai

Dato : 26-08-06 12:57

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller vente og se om Intel's Conroe-kerne bliver den AMD-killer der
> lægges op til.

For det første har det allerede vist sig, at AMD ikke har et svar til Conroe
og at AMD's cpu får tæsk. Dette er også grunden til det voldsomme prisfald
på AMD's cpu'er, selv den nyeste AM2 5000+. AMD's overgang til DDR2 ram er
også blevet stærkt kritiseret.

For det andet, hvem skal vente? Oprindelig indlægger skriver jo netop, at
han står for at skulle købe en, sandsynligvis, AMD cpu og derfor vil høre om
64 bit xp skal være valget.

> --
> Snuden
>
> "I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Nicolai