FullRate - "kvalitetssikret telefoni"
Fra : Per Jensen

Dato : 25-08-06 08:17

Davs.

Det er muligt at FullRate leverer "kvalitetssikret telefoni" som de
reklamerer med på deres site. Som kunde hos dem har jeg nu
førstehåndskendskab til kvaliteten og kan meddele at det niveau FullRate
kvalitetssikrer til er noget lavt. Så lavt at det ikke skal vare længe før
vi her i familien bliver nød til at skifte leverandør igen. Det er lige før
jeg ærgrer mig over at vi skiftede fra Tele2.

Pt. vil jeg råde andre til at tænke sig lidt om, før man opgiver
abonnementet hos TDC og får en FullRate forbindelse. Vi sparede penge, men
desværre virker telefonidelen ikke specielt godt, endnu.

Hilsen
Per Jensen

Fra : Michael

Dato : 25-08-06 09:13

"Per Jensen" <per@net-es.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> abonnementet hos TDC og får en FullRate forbindelse. Vi sparede penge, men
> desværre virker telefonidelen ikke specielt godt, endnu.

Kære Per.

Jeg oplever desværre også problemer med kvaliteten på telefonien.

Hos mig er den helt tip-top i måske 2 - 3 min. hvorefter den pludselig
begynder at 'snerre' i 10 - 15 sek., både hos mig og modtageren. Derefter
bliver den pludselig i orden igen i et par min.

Jeg kan se at lampen VoIP på routeren normalt er slukket i 1 1/2 - 2 timer,
hvorefter den pludselig tænder i 10 - 15 min. og så slukker den igen i et
par timer.

Gør den også dette hos dig?

Jeg har prøvet at ringe til Fullrate om dette, men har ikke kunne komme
igennem på telefonen. I går torsdag hang jeg i 'vente' hele min frokost
pause på 1/2 time, hvorefter jeg måtte opgive og ligge røret på.

Jeg prøvede igen efter arbejde kl. 16:15 også i 1/2 time, men kom heller
ikke igennem der.

Jeg har også prøvet at sende e-mail til dem, men dem svarer de heller ikke
på.

Det er bare pokkers ærgerligt, øv, øv.......

Hilsen
Michael

Fra : Per Jensen

Dato : 25-08-06 09:35

Michael wrote:

> [...]
> på.
>
> Det er bare pokkers ærgerligt, øv, øv.......

Har fået dette fra FullRate, før jeg skrev mit indlæg
<snip>
Jeg har netop genbygget din konfigurations fil, da jeg kan se at din router
ikke har hentet denne siden d. 01/08-2006. Jeg skal derfor bede dig resette
din router, når du har mulighed for det.

Bag på din router findes en lille knap med navnet "reset" ovenover. Denne
skal trykkes og holdes inde i ca. 15 sekunder mens udstyret er tændt. Når
lamperne blinker én gang og routeren derefter genstarter, kan du slippe
knappen.
Knappen findes inde i lille en uddybning, hvorfor det sandsynligvis er
nødvendigt med en spids kuglepind, nål eller lignende for at trykke knappen
ind.
Dette får routeren til at hente din konfiguration fra vores server igen.
</snip>

Så må vi se om det bliver bedre.

Hilsen
Per

Fra : Per Jensen

Dato : 25-08-06 10:37

> [...]
> knappen ind.
> Dette får routeren til at hente din konfiguration fra vores server igen.

Det blev det så ikke, så nu tar' jeg en omgang mere med FullRate.

/Per

Fra : Michael

Dato : 25-08-06 12:01

Denne
Når

> Det blev det så ikke, så nu tar' jeg en omgang mere med FullRate.
>
> /Per

Kære Per.

Hvad er det for problemer du oplever med telefonien?

Hvordan opfører din VoIP lampe sig?

Jeg er spændt på at høre hvad Fullrate siger til dig

Hilsen
Michael

Fra : Per Jensen

Dato : 25-08-06 13:54

> Hvad er det for problemer du oplever med telefonien?
>
> Hvordan opfører din VoIP lampe sig?
>
> Jeg er spændt på at høre hvad Fullrate siger til dig
>
> Hilsen
> Michael

VoIP lampen lyser konstant, vi får en klartone når vi løfter røret, men
kaldet går tilsyneladende ikke afsted. Har skrevet til FullRate men endnu
ikke fået svar. Så status er lige nu at vi kan modtage opkald, men ikke
selv ringe ud af huset. Tidligere var det da vist modsat ;)

/Per

Fra : Michael

Dato : 25-08-06 14:37

> [...]
> ikke fået svar. Så status er lige nu at vi kan modtage opkald, men ikke
> selv ringe ud af huset. Tidligere var det da vist modsat ;)

Ja, så er der vist helt klart noget galt hos mig, for min VoIP lyser kun ca.
10 - 15 min. hver anden time.

Jeg kan dog både ringe og modtage opkald alligevel, så måske er det din VoIP
der er forkert

Mit problemer er, at den forvrænger lyd/stemme med få minutters mellemrum.

Jeg har ringet til Fullrate MANGE gange, men det er ikke lykkedes mig at
komme igennem.

I går ventede jeg 2 x 1/2 time og jeg prøvede igen i dag 1/2 time i min
frokost uden held.

Jeg har prøvet at taste både 1 og 2 for kundeservice eller support, men uden
at komme igennem.

Jeg har igennem den sidste uge sendt dem omkring 5 mails om problemet, men
ikke fået svar på en eneste af dem.

Jeg har overvejet at cykle forbi dem på vej hjem fra arbejde og snakke med
dem 'eyeball'.

Ud over dette, så har jeg købt en 20 Mbit/s forbindelse men kun fået 11
Mbit/s - men det kan måske undskyldes for lang ledning til centralen. Selvom
jeg kun bor 1 1/2 km. fra Frederiksberg Centralen.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 17:48

Michael <email@hotmail.com> wrote:

> Ud over dette, så har jeg købt en 20 Mbit/s forbindelse men kun fået 11
> Mbit/s - men det kan måske undskyldes for lang ledning til centralen. Selvom
> jeg kun bor 1 1/2 km. fra Frederiksberg Centralen.

Eller at du bruger den trådløse forbindelse til routeren.

Når jeg har min laptop fysisk opkoblet, viser den en forbindelse på 1000
Mbit/s [tilknyttet gigabit-switch]. Trækkes kablet ud bliver
forbindelsen til 11 Mbit/s.

Dog kun hvis jeg flytter laptoppen lidt nærmere routeren. Er den
trådløse virkelig så svag at den ikke kan nå ud over en almindelig
lejlighed?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Poulsen

Dato : 26-08-06 16:08

Har ip telefoni hos danskkabel tv og har kun problemer med det
problemet er at sommetider når jeg taler med folk kan de ikke høre mig
men jeg kan høre dem. Har haft teknikker ude 3 gange de kan godt se
der er fejl på kablet men de kan ikke finde ud af hvad der er galt. og
så piller de lidt hist og her og siger nu tror de det virke. og skulle
det ikke virke skulle jeg ringe til dem når det var galt , men øhh
hvordan nu lige det når tlf. ikke virker. opgiver snart og går tilbage
til fastnet tlf.

Knud Poulsen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 17:48

Knud Poulsen <khp@hotmail.com> wrote:

> [...]
> det ikke virke skulle jeg ringe til dem når det var galt , men øhh
> hvordan nu lige det når tlf. ikke virker. opgiver snart og går tilbage

Så er det billigere at nøjes med mobiltelefon - du slipper for det
abonnement der er hovedparten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 17:48

Per Jensen <per@net-es.dk> wrote:

> [...]
> abonnementet hos TDC og får en FullRate forbindelse. Vi sparede penge, men
> desværre virker telefonidelen ikke specielt godt, endnu.

Jeg har haft problemer med telefondelen siden fredag, og fik først
retableret forbindelsen for nogle minutter siden, da jeg slukkede og
genstartede routeren, så muligvis ligger der nogle problemer der? En af
telefonerne [heldigvis den på toilettet, så jeg kan lukke døren] står i
øvrigt og bipper hele tiden, indtil en time efter start af router?

Efter at telefonforbindelsen forsvandt fik jeg også problemer med
web-forbindelsen, men tilsidst fandt jeg ud af at den stadig var der på
andre maskiner. Jeg måtte åbenbart pludselig ikke mere bruge IP-adressen
192.168.1.2, men da jeg skiftede til 192.168.1.10 virkede den igen. Den
anden maskine kørte med dhcp. Mon routeren har problemer med statiske
ip-adresser?

Så har jeg i øvrigt kunnet konstatere at FullRates anvisning om e-mail,
smtp-server, ikke virker. Men det virker godt nok hvis jeg gør som jeg -
hele tiden har gjort, og bruger min egen smtp-server: mail.rqnne.dk .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 17:50

KLIP

> [...]
> smtp-server, ikke virker. Men det virker godt nok hvis jeg gør som jeg -
> hele tiden har gjort, og bruger min egen smtp-server: mail.rqnne.dk .

Hvor er det rart at høre, du er sluppet for det forbandede dyre TDC-skidt.

Fortsat held og lykke..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-08-06 17:55

> Hvor er det rart at høre, du er sluppet for det forbandede dyre TDC-skidt.

Syrligt. Så syrligt.

Thomas

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 17:56

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Syrligt. Så syrligt.

Nej da, jeg glæder mig virkelig på hans vegne.;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-08-06 18:05

> Nej da, jeg glæder mig virkelig på hans vegne.;)

He he. Jeg har måtte leve med CC som delt adsl i 6 mdr nu, hvor jeg
før havde TDC. Jeg har fortrudt mange gange. De ekstra kroner er nu
godt givet ud IMHO.

Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 17:59

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> KLIP

> Hvor er det rart at høre, du er sluppet for det forbandede dyre TDC-skidt.

Men det tog mig tre måneder at få foretaget skiftet, herunder 1,5 måned
uden internet. TDC hævdede ganske simpelt at det var nødvendigt at sende
en tekniker ud for at ændre adsl-forbindelsen fra CC til FullRate.

Måske fordi jeg jo 'bare' havde kunnet vælge WebSpeed til 600 om måneden
.... for det samme som jeg nu får for 299 ...

> Fortsat held og lykke..

Tak.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 18:01

KLIP

> [...]
>
> Måske fordi jeg jo 'bare' havde kunnet vælge WebSpeed til 600 om måneden
> ... for det samme som jeg nu får for 299 ...

Velbekomme.

PS: Jeg har altid ønsket mig en bippende telefon på toilettet..og så til den
pris ...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 18:34

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> PS: Jeg har altid ønsket mig en bippende telefon på toilettet..og så til den
> pris ...

Ja, jeg undrer mig hørligt, noget sådant skete i hvert fald ikke i CCs
løsning. Men med et 'fastnetforbrug' på 4-5 kroner om måneden i
telefonregning synes jeg nu at tdc's abonnement på 120 om måneden er
overkill - så hellere nøjes med mobiltelefon.

Og den bipper ikke konstant. Kun i minutterne efter at jeg har løftet
røret 'et eller andet sted' i lejligheden. Lyder som en fejl i routeren?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 19:18

KLIP

> [...]
> telefonregning synes jeg nu at tdc's abonnement på 120 om måneden er
> overkill - så hellere nøjes med mobiltelefon.

Jeg kan ikke drive min forretning på det grundlag.

Jeg kræver bedst mulig kvalitet i alt og det samme gør mine kunder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 19:27

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> KLIP

> Jeg kan ikke drive min forretning på det grundlag.
>
> Jeg kræver bedst mulig kvalitet i alt og det samme gør mine kunder.

Mit telefonforbrug er til privatforbrug; jeg driver ikke forretning fra
mit hjem. Naturligvis kan et firma ikke leve med en telefonforbindelse
der ikke virker perfekt - men flere og flere går altså over til
IP-telefoni, hvilket ikke er det samme som at de går over til FullRate.

Jeg er helt klar over at der kan være tale om begyndervanskeligheder,
herunder om opsætning af router. Det er trods alt kun få dage siden jeg
har fået den sat op. Hos CC oplevede jeg i øvrigt på et tidspunkt store
problemer, der blev fundstændigt løst ved opgradering til bedre router
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 19:31

KLIP

> Mit telefonforbrug er til privatforbrug; jeg driver ikke forretning fra
> mit hjem.

O.k.

> Naturligvis kan et firma ikke leve med en telefonforbindelse
> der ikke virker perfekt - men flere og flere går altså over til
> IP-telefoni, hvilket ikke er det samme som at de går over til FullRate.

O.k., jeg vil da også gå over til IP-telefoni, den dag jeg garanteres en
oppetid på 4x9 (99,99%) og lydkvaliteten er (mindst) den samme som ved
"traditionel" telefoni..

Det kan ingen vist garantere?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-08-06 19:46

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

>O.k., jeg vil da også gå over til IP-telefoni, den dag jeg garanteres en
>oppetid på 4x9 (99,99%) og lydkvaliteten er (mindst) den samme som ved
>"traditionel" telefoni..

Den oppetid får du ikke garanti for med dit fastnetabonnement i dag.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 19:51

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den oppetid får du ikke garanti for med dit fastnetabonnement i dag.

O.k., jeg kan dog ikke mindes min telefon har været nede de sidste 3 år.

Sidst den var nede, var i forbindelse med omlægning/udvidelse af
"snoninger".

Der er intet, der kvalitetsmæssig kan måle sig med traditionel telefoni
(endnu).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-08-06 20:13

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

>Der er intet, der kvalitetsmæssig kan måle sig med traditionel telefoni
>(endnu).

Det er også to forskellige produkter.

IP-telefoni kan generelt ikke bruges som nødkaldsanlæg, fordi
infrastrukturen bl.a. er afhængig af strøm hos slutbrugeren.

Til gengæld kan produktionsprisen på IP-telefoni ofte være
lavere end switchet telefoni, og det kan give anledning til
mere favorable priser.

Hvad den enkelte har brug for, ja, det er jo op til den
enkelte...

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 20:17

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Til gengæld kan produktionsprisen på IP-telefoni ofte være
> lavere end switchet telefoni, og det kan give anledning til

Er det billigere i længden at vedligeholde et IP-baseret produktionsapparat
og eks. fejlrette (kabelføringer osv. osv.)?

> Hvad den enkelte har brug for, ja, det er jo op til den
> enkelte...

Det har du da så evig ret i.

Vi fastnetbrugere forsøger da heller ikke at stikke blår i øjnene på de
kommende eller nuværende IP-telefonibrugere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-08-06 21:19

>Er det billigere i længden at vedligeholde et IP-baseret produktionsapparat
>og eks. fejlrette (kabelføringer osv. osv.)?

Der er mange faktorer, der spiller ind. I stor målestok er IP-
telefoni billigere end i det lange løb, hvis alternativet er
en SS7-baseret ("traditionel telefoni") central. Rigtig meget
billigere endda.

Afhængig af ens produktion har man måske slet ingen kabler at
vedligeholde. Det kan være udliciteret til el-selskabernes net,
det kan være wireless (Orza hvis de nogensinde kommer ud af
starthullet), eller det kan være, at kunden selv "leverer" det.

Den bagvedliggende infrastruktur kan også være nemmere at have
med at gøre, men det kommer igen an på den konkrete situation,
og hvorvidt man tilfældigvis har en flok SS7-folk i ryggen.

Derfor min noget vage formulering.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 21:29

> [...]

> Er det billigere i længden at vedligeholde et IP-baseret produktionsapparat
> og eks. fejlrette (kabelføringer osv. osv.)?

Hvad tænker du på? Der er da ingen synderligere kabelføringer udover det
der alligevel skal være, idet internetforbindelsen selvfølgelig skal
være der. Hos en privat bruger fungerer det så på den måde at der er to
telefonudgange på routeren, en til hvert telefonnummer man måtte ønske
at bruge. Har man kun én telefon sættes denne bare i telefon-1 udgangen
med et almindeligt telefonkabel med to rj11-stik. Har man flere
telefoner er de forbundne i et netværk med telefonkabler med rj11-stik,
og et antal delestik [hvor der kan tilsluttes tre rj11-ledninger i
hver]. Og et sted på dette netværk har man så tilslutningen til enten
routeren eller til et gammeldags telefonstik i væggen [hvor man så skal
bruge en adaptor mellem rj11-stik og og det gamle telefonstik ;-(]. Jeg
kan ikke se hvor der er brug for ekstra ting der.

For et firma er det naturligvis lidt mere kompliceret, men næppe meget.
Her skal man i hvert fald have et omstillingsanlæg der kører sammen med
telefonerne, men meget af det må da være det samme som med
fastnettelefoni?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 21:32

KLIP

> Hvad tænker du på?

Det har Ellegård efter bedste evne svaret på.

Kun fremtiden vil vise om det rammer rigtig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-06 07:22

On Sun, 27 Aug 2006 21:16:49 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Er det billigere i længden at vedligeholde et IP-baseret
> produktionsapparat og eks. fejlrette (kabelføringer osv. osv.)?

Ja.

Faktisk bliver det så billigt at tilbyde telefoni, at det bliver en
gratis tillægsydelse. Det er det faktisk allerede nogle steder.

-A

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-06 08:06

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Ja.
>
> Faktisk bliver det så billigt at tilbyde telefoni, at det bliver en
> gratis tillægsydelse. Det er det faktisk allerede nogle steder.

Det er jo det der er tale om ved en løsning som FullRates, idet der dog
skal betales for brug:

<http://www.fullrate.dk/produkter/prisliste_opkald_indland.php>

Så det kan godt betale sig at overveje at bruge mobilen ved visse
opkald.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 09:09

KLIP

> Faktisk bliver det så billigt at tilbyde telefoni, at det bliver en
> gratis tillægsydelse. Det er det faktisk allerede nogle steder.

Det lyder forjættende.

Fremtiden vil vise, hvor billigt det reelt bliver for ingen kan leve af
gratis ydelser.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 20:59

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> [...]
> mere favorable priser.
>
> Hvad den enkelte har brug for, ja, det er jo op til den

Og virker IP-telefonen ikke, så bruger man da bare mobilen i stedet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 21:01

KLIP

> Og virker IP-telefonen ikke, så bruger man da bare mobilen i stedet ...

LOL ... naturligvis, den har heller ikke den bedste (tale)kvalitet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 22:25

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> KLIP

> LOL ... naturligvis, den har heller ikke den bedste (tale)kvalitet.

Mange chefer render ellers rundt med mobiltelefon + headsæt i og om
ørerne. I hvert fald når det drejer sig om visse edb-folk.

Personligt holder jeg mig da også til headset, såvel herhjemme [til
trådløs telefon] som til mobilen. Det er altid praktisk at have begge
hænder frie når man taler, + muligheden for frit at bevæge sig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 23:56

KLIP

> Det er altid praktisk at have begge
> hænder frie når man taler,

Det er rigtig. Jeg er derfor også glad mit gamle ca. 10 år gamle Siemens
2060 ISDN husmandsanlæg.

Samtlige telefoner er trådløse og har mulighed for handsfree og jeg har
mulighed for at fjernstyr lys på den analoge udgang.

> + muligheden for frit at bevæge sig.

Naturligvis, men det er nu ikke mit store behov, da jeg således ikke kan nå
tastaturet (der er trådløst) og se min skærm, der begge er forbundet til min
PC.

Naturligvis er en øresnegl også handy, men jeg har ikke brug for en.

I bilen sidder en indbygget "Volvo-telefon" der både kan handsfree og
hørerør.

Når jeg kører i udlejnings-/lånebil, er jeg glad for min bluetooth øresnegl.

Så ja, mulighederne er mange, men jeg foretrækker stadig min trådløse
fastnettelefon.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-06 06:19

> [...]

> tastaturet (der er trådløst) og se min skærm, der begge er forbundet til min

Nu er det ikke al snak der umiddelbart kræver at man sidder ved
tastaturet, og er det en tekniker man taler om, kan det være nødvendigt
at kravne helt ned på gulvet, i et andet rum, mens man taler med ham.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 09:10

KLIP

> Nu er det ikke al snak der umiddelbart kræver at man sidder ved
> tastaturet, og er det en tekniker man taler om, kan det være nødvendigt
> at kravne helt ned på gulvet, i et andet rum, mens man taler med ham.

O.k., jeg skal nu ikke kravle så meget rundt på gulvet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-06 09:49

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> KLIP

> O.k., jeg skal nu ikke kravle så meget rundt på gulvet.

Hvis det udstyr der ikke virker, ligger på gulvet, i et andet rum?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 09:54

KLIP

> Hvis det udstyr der ikke virker, ligger på gulvet, i et andet rum?

Så tager jeg min trådløse fastnettelefon, lægger den på gulvet, trykker på
den kombinerede mikrofon- og højtalerknap og tale/lytter til hele apparatet
(den/de er med handsfree som jeg tidligere skrev, jeg havde haft i ca. 10 år
nu).

Keine hexerei, nur behändigkeit.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-06 10:11

> [...]

> (den/de er med handsfree som jeg tidligere skrev, jeg havde haft i ca. 10 år

Min erfaring med sådanne er at det ikke fungerer. Også når jeg /skal/
igennem til et eller andet kontor, så ringer jeg op på min trådløse med
headset, og sætter mig til at læse avis eller andet, indtil der efter
30-90 minutter endelig er en der tager telefonen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 10:16

KLIP

> Min erfaring med sådanne er at det ikke fungerer.

Så har du anskaffet dig noget nymodens billig skrammel.

> [...]
> headset, og sætter mig til at læse avis eller andet, indtil der efter
> 30-90 minutter endelig er en der tager telefonen.

Jeg gider ikke lede efter det i tidernes morgen medfølgende "snore-headset),
det er nemmer at trykke på "knappen".

Jeg kan endda sidde ovre hos naboerne, da min husmandscentral er udvidet (i
tidernes morgen) med en repeater. Jeg havde kun behov for én, men det kan da
trække 4 i alt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-06 20:59

> [...]

> O.k., jeg vil da også gå over til IP-telefoni, den dag jeg garanteres en
> oppetid på 4x9 (99,99%) og lydkvaliteten er (mindst) den samme som ved

Mine nylige erfaringer med to firmaer, hvis navne der ikke er nogen
grund til at nævne, er at /der er problemer med IP-telefoni/. Det kan i
hvert være forbundet med problemer at komme igennem til i hvert fald det
ene af disse firmaer. Men det kan naturligvis skyldes brugen af
specielle udbydere, eller brugen af udstyr der ikke er færdigudviklet
nok.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-08-06 08:27

On 2006-08-27, BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> lydkvaliteten er (mindst) den samme som ved "traditionel" telefoni..

Det kan den sagtens være.

--
Andreas

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 09:11

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kan den sagtens være.

Jeg må indrømme, det oplever jeg også en gang i mellem i samtalernes løb,
når knægten ringer hjem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-08-06 09:26

On 2006-08-28, BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Jeg må indrømme, det oplever jeg også en gang i mellem i samtalernes løb,
> når knægten ringer hjem.

Du forveksler teknik med implementation. Men når markedet dikterer et
styrtdyk mod laveste fællesnævner er det selvfølgelig svært at lade
være.

--
Andreas

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 09:30

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du forveksler teknik med implementation. Men når markedet dikterer et
> styrtdyk mod laveste fællesnævner er det selvfølgelig svært at lade
> være.

Jeg går da ud fra, der er implementeret noget (ny) teknik.

Hvem har bestemt, kvaliteten skal være lav/svingende, jeg har i hvert fald
ikke som forbruger/kunde.?

Jeg oplever da også her, kunden/forbrugeren er stærkt utilfreds, så et eller
andet sted, må kæden da være hoppet af.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-08-06 09:33

On 2006-08-28, BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Jeg går da ud fra, der er implementeret noget (ny) teknik.
>
> Hvem har bestemt, kvaliteten skal være lav/svingende, jeg har i hvert fald
> ikke som forbruger/kunde.?

Det har de tusinder af andre forbrugere, der jager de næste 0,5 øres
prissænkning.

--
Andreas

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 09:38

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det har de tusinder af andre forbrugere, der jager de næste 0,5 øres
> prissænkning.

Så har udbyderne et problem, for kunderne vil ikke acceptere forringelser.

Ultra lave priser eller sågar gratis ydelser, har det med at blive
fantastisk dyre i sidste ende enten på grund af ineffektivitet eller
"overbefolkning".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-08-06 09:40

On 2006-08-28, BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Så har udbyderne et problem, for kunderne vil ikke acceptere forringelser.

Næsten enig. Jeg vil mene forbrugerne har et problem, de ender med
sorteper.

--
Andreas

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 09:43

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næsten enig. Jeg vil mene forbrugerne har et problem, de ender med
> sorteper.

Det skyldes ene og alene geshäftige "iværksættere" og griske forbrugere, der
ændrer indstilling efterhånden som de kommer ud arbejdsmarkedet og tjener
penge.

Husk: Den næste trend er ikke at eje så meget (ting) som mulig, men at have
frihed.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-08-06 09:36

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

>Hvem har bestemt, kvaliteten skal være lav/svingende, jeg har i hvert fald
>ikke som forbruger/kunde.?

Det har markedet.

>Jeg oplever da også her, kunden/forbrugeren er stærkt utilfreds, så et eller
>andet sted, må kæden da være hoppet af.?

Hvis du kunne skifte dit nuværende telefonabonnement ud med et,
der gav dig perfekt kvalitet (som at sidde i samme rum som
modparten), ville det så være interessant?

Ville det stadig være interessant, hvis prisen var 300 kr/måned
og minutprisen det dobbelte af normal telefoni?

Hvad nu hvis man kunne leve med lidt ringere lyd men til gengæld
slippe med 0 kr/måned og næsten gratis pr. minut?

Markedet har valgt: den nederste løsning er fremtiden. Kvalitet
er slet ikke vigtigt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 09:41

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det har markedet.

Tjaee ... eller smarte "ivæksættere".

> [...]

> Ville det stadig være interessant, hvis prisen var 300 kr/måned
> og minutprisen det dobbelte af normal telefoni?

Hvis det var mit behov, ja (nogen betaler også en mindre formue for
videokonferencetelefoni af samme grund).

> Hvad nu hvis man kunne leve med lidt ringere lyd men til gengæld
> slippe med 0 kr/måned og næsten gratis pr. minut?

Der er _INTET_ , der er gratis.

> Markedet har valgt: den nederste løsning er fremtiden. Kvalitet
> er slet ikke vigtigt.

Det er da en påstand af format.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-08-06 10:00

> Der er _INTET_ , der er gratis.

Jo bøjler og lommeuld

> Det er da en påstand af format.

Tja. Folk har aldrig været rigere og alligevel blomstrer netto og
andre lavpris skrammelbutikker som aldrig før. Hvad får dig til at tro
at telesektoren skulle være anderledes?

Thomas

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 10:04

> Jo bøjler og lommeuld

LOL og papirclips (for slet ikke at tale om firmaets kontorartikler
generelt).

> Tja. Folk har aldrig været rigere og alligevel blomstrer netto og
> andre lavpris skrammelbutikker som aldrig før.

Vort samfund har jo endnu en gang gang "hævet gulvet", så meget alle kan
købe et Rolex, hvis de vil.

> Hvad får dig til at tro
> at telesektoren skulle være anderledes?

Den bider sig selv i halen, for fremtiden kalder på frihed og ikke stabler
af regninger for noget udueligt/ubrugelig skrammel.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-06 10:35

On Mon, 28 Aug 2006 10:40:30 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> Der er _INTET_ , der er gratis.

Telefoni bliver måske ikke gratis, men i hvert fald regnet ind i den
pris folk betaler for deres Internet-forbindelse, så om ikke ligefrem
gratis, så i hvert fald uden separat prissætning.

På samme måde som det indtil for nyligt har været svært at få en
(ADSL) Internet-forbindelse uden at have et telefon-adbonnement,
bliver det fremover svært at købe en Internet-forbindelse uden at få
et telefon-abonnement smidt i nakken. (Om man så vælger at bruge det,
er jo op til en selv).

Det er ikke bare noget, jeg påstår. Der er talrige analytikere, der
siger det samme og nogle af teleselskaberne siger det selv, omend
måske ikke så højt (endnu). Du kan selvfølgelig vælge at tro noget
andet.

-A

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 10:41

KLIP

> Telefoni bliver måske ikke gratis, men i hvert fald regnet ind i den
> pris folk betaler for deres Internet-forbindelse, så om ikke ligefrem
> gratis, så i hvert fald uden separat prissætning.

O.k., og det bliver ikke gratis, hvis kvaliteten skal svare til de nuværende
forbrugeres forventning.

> [...]
> bliver det fremover svært at købe en Internet-forbindelse uden at få
> et telefon-abonnement smidt i nakken. (Om man så vælger at bruge det,

Prisen, prisen min ven. Den bliver derefter.

Da jeg var barn, fik jeg også en rød pølse, når jeg var ved slagteren med
min mor.

Den var sikkrt indregnet i prisen på det øvrige, men på et tidspunkt kostede
den penge, separat.

> [...]
> siger det samme og nogle af teleselskaberne siger det selv, omend
> måske ikke så højt (endnu). Du kan selvfølgelig vælge at tro noget

Der er _INTET_, der er gratis i denne verden at man så kan manipulere folk
til at tro det, det kan så undre med vor høje uddannelsesstandard!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-08-06 10:50

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

>O.k., og det bliver ikke gratis, hvis kvaliteten skal svare til de nuværende
>forbrugeres forventning.

Jeg tror, de forbrugere, du snakker om, udgør nogle få procent af
den samlede mængde forbrugere.

Altså, det er måske 5-10% af befolkningen, der bliver irriteret
over en lidt dårligere telefon-kvalitet. De øvrige 90-95% lever
med den dagligt via deres GSM-telefon, så de vil næppe opdage
det, hvis kvaliteten falder en smule.

Det er i den forbindelse klart, at leverandørerne vil fokusere
på de 90-95% af markedet og deres krav. Hvis man taber de 5-10%
på gulvet, er det faktisk en god forretning. Den gruppe ville
plage kundeservice med klager over kvaliteten, hvis de fik et
abonnement.

>Prisen, prisen min ven. Den bliver derefter.

Ja, prisen på ADSL bliver lidt højere.

Men som det er i dag, er ADSL dyrest, hvis der er IKKE er IP-
telefoni med:

Fullrate 2048/512 kbps med IP-telefoni: 299 kr/md
Samme produkt hos TDC uden IP-telefoni: 434 kr/md

Jeg kan godt forestille mig, at den opdeling vil blive endnu
mere tydelig i fremtiden. "Uden IP-telefoni" vil blive en
tilkøbstjeneste. Altså man skal betale for at slippe for det.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 11:02

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan godt forestille mig, at den opdeling vil blive endnu
> mere tydelig i fremtiden. "Uden IP-telefoni" vil blive en
> tilkøbstjeneste. Altså man skal betale for at slippe for det.

Jeg respekterer dit syn på markedet.

Her lidt til middagspausen som egentlig ikke skulle være "udgivet".

Den må da give lidt stof til eftertanke...

http://video.google.com/videoplay?docid=9076288729387457440&q=label%3Aricky+gervais

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-06 11:00

On Mon, 28 Aug 2006 11:40:35 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> O.k., og det bliver ikke gratis

Læste du ikke, hvad jeg skrev?

-A

Fra : BJ

Dato : 28-08-06 11:04

KLIP

> Læste du ikke, hvad jeg skrev?

Jow og jeg synes, du skal holde op med at kalde et delprodukt af en samlet
pakke for _gratis_

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~