Stofanet og hastighedsforøgelsen
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-06 23:14

Hej alle

Stofanet lovede at give os 50% ekstra hastighed. Der var også en
mindre periode hvor jeg kunne se hastigheder på 170 Kbyte/s sådan
som jeg forventede, og den anden vej kørte det også hurtigere.

For nogle dage siden syntes jeg godt nok at nettet lignede sig
selv igen, men da jeg sjældent henter filer og diverse servere
måske ikke er toptunede eller ligefrem begrænser ens hastighed,
tænkte jeg ikke nærmere over det.

I dag hentede jeg et testprogram fordi det blev omtalt i en tråd,
og det viser at jeg kører med min ældgamle hastighed igen -
1024/256.

Supporten udtrykte beundring over at jeg kunne få 120 Kbyte/s med
1 Mbit, og rådede mig i øvrigt til at teste min hastighed - og
det kan jeg lissom ikke rigtig bruge til noget.

Er der andre der er blevet neddroslet igen?

--
Bertel

Fra : Henrik Brandt

Dato : 22-08-06 16:36

Bertel Lund Hansen skrev:
> Er der andre der er blevet neddroslet igen?

Nej - men mig bekendt er det også først fra 1. september
hastighedsforøgelsen gælder fra...

- Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-06 20:33

Henrik Brandt skrev:

> Nej - men mig bekendt er det også først fra 1. september
> hastighedsforøgelsen gælder fra...

Ja, det er min fejl. Jeg troede bare at det var gennemført da jeg
opdagede den høje hastighed.

--
Bertel

Fra : Affrinard

Dato : 31-08-06 15:42

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, det er min fejl. Jeg troede bare at det var gennemført da jeg
> opdagede den høje hastighed.

Jeg fik sat hastigheden i vejret sidst i juli(fra 1024/256 til
1536/384), og der har den ligget lige siden.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-08-06 15:56

Affrinard skrev:

> Jeg fik sat hastigheden i vejret sidst i juli(fra 1024/256 til
> 1536/384), og der har den ligget lige siden.

Min blev ført speedet op igen i går.

--
Bertel

Fra : BorreBoy

Dato : 05-09-06 10:12

> Min blev ført speedet op igen i går.

Hvor kan man egentlig se hastigheden (ud over på sin login-side)?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-06 10:40

BorreBoy skrev:

> Hvor kan man egentlig se hastigheden (ud over på sin login-side)?

Jeg kører et specielt testprogram der tjekker hastigheden både op
og ned.

   http://www.tptest.se/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=1307

Jeg ved ikke lige hvor der er en dansk version, men det er vel
også lige meget?

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-09-06 10:44

On Tue, 5 Sep 2006 11:40:12 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>    http://www.tptest.se/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=1307
>
> Jeg ved ikke lige hvor der er en dansk version, men det er vel
> også lige meget?

http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

-A

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-09-06 10:40

BorreBoy skrev:
> "Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor kan man egentlig se hastigheden (ud over på sin login-side)?

Det kan du ikke - heller ikke på loginsiden, der vil fortsat stå din
normale hastighed, da dit abonnement som sådan ikke ændres - kun
hastigheden..

Men et check på en given "test side", burde vise en højere hastighed.

Lars B