Internet hvor kragerne vender ?
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 15:23

Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
få noget trådløst nu ?

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 21-08-06 15:34

Hvor vender kragerne hende af ?

Fra : Jens G

Dato : 21-08-06 16:32

On Mon, 21 Aug 2006 16:33:51 +0200, "Sønderbronx \(6400\)"
<ingenmail@tak.dk> wrote:

>Hvor vender kragerne hende af ?

Jeg så engang en vende i nærheden af Ølgod.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 21-08-06 16:29

Jonathan Andersen skrev:

> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
> få noget trådløst nu ?

Ja, jeg har været med til at installere trådløs internet (via
sattelit) på øde steder i Spanien og Nordsverige.....

Klaus

Fra : BJ

Dato : 21-08-06 16:33

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:1156174128.130692.321620@b28g2000cwb.googlegroups.com...

KLIP

>Ja, jeg har været med til at installere trådløs internet (via
>sattelit) på øde steder i Spanien og Nordsverige.....

Du dæleme have brugt en lang stige.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-08-06 20:52

> [...]
> Ja, jeg har været med til at installere trådløs internet (via
> sattelit) på øde steder i Spanien og Nordsverige.....

Nysgerrighed: Hvilken leverandør, og hvad var de omtrentlige omkostninger
(up front og årligt)?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-06 12:15

"Martin Højriis Kristensen" skriver:

> Nysgerrighed: Hvilken leverandør, og hvad var de omtrentlige omkostninger
> (up front og årligt)?

Nu kom det op i hukommelsen

Aramiska var en af leverandørene
http://www.ouranos-networks.net/main.php

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-08-06 18:18

> Aramiska var en af leverandørene
> http://www.ouranos-networks.net/main.php

Takker, det ser ganske interessant ud, omend det kun lader til at dække
Europa...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-08-06 18:43

"Martin Højriis Kristensen" skriver:

> Takker, det ser ganske interessant ud, omend det kun lader til at dække
> Europa...

Udbyderen til New Zealand kan jeg ikke huske. Det er ved at være et par
år siden nu....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-08-06 16:33

"Jonathan Andersen" <-> wrote in message
> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
> få noget trådløst nu ?

Et fastpris data abonnement hos 3´ kunne være en mulighed, hvis der er en
sendemast i rimelig afstand. Men ellers kan der jo sættes en ektern antenne
op.. Koster vist 375,- om måneden for ubegrænset data. forbindlesen er i
omegnen af 256/64Kbit

Fra : Tim Christensen

Dato : 21-08-06 16:53

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> op.. Koster vist 375,- om måneden for ubegrænset data. forbindlesen er i

3 har ikke ligefrem god dækning ude på landet, hvis man ikke kan få ADSL
ser det vidst rimeligt sort ud.

Mvh

Tim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-08-06 16:57

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> wrote in message

> 3 har ikke ligefrem god dækning ude på landet, hvis man ikke kan få ADSL
> ser det vidst rimeligt sort ud.

Ja det har du nok ret i...

Hvis det er her
http://www.degulesider.dk/vbw/oplysningen/redireger.do?name=Jonathan+Andersen&hitsPerPage=10&&backParameters=hitsPerPage%3D10%26name%3DJonathan%2BAndersen%26&backPath=%2Fvbw%2Foplysningen%2Fresultat.do&&link=1&subscriberID=36036879&ordered=1

så er den nærmeste mast ca. 6Km væk. og så ser det da ikke alt for godt ud,
med mindre man etablere retnignsbestemt antenne på taget.
men ud over det så er der ikke andre udbydere i nærheden heller.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 21-08-06 17:04

On Mon, 21 Aug 2006 14:22:41 +0000, Jonathan Andersen wrote:

> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
> få noget trådløst nu ?

Er I flere som har problemet?

Jeg har lavet en løsning hvor der deles en fælles adsl via trådløst
netværk.

Kontakt mig hvis det har interesse

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 18:53

Henning Wangerin <news_via_pan+041124@hpc.dk> wrote in

> Er I flere som har problemet?

ja

> Jeg har lavet en løsning hvor der deles en fælles adsl via trådløst
> netværk.

Det er også en mulighed, men er det ikke noget bøvlet at etablere faste IP-
er til brugerne, da flere end 5 (læs 8) IP-er skal være officielle i RIPE ?

Og hvad med noget logning hvis man deler samme IP ?

og variabel båndbreddestyring kræver vel en intelligent switch ?

Hvordan har du gjort ?

> Kontakt mig hvis det har interesse

Tak

Fra : Henning Wangerin

Dato : 24-08-06 06:18

On Mon, 21 Aug 2006 17:53:01 +0000, Jonathan Andersen wrote:

> Det er også en mulighed, men er det ikke noget bøvlet at etablere faste
> IP- er til brugerne, da flere end 5 (læs 8) IP-er skal være officielle i
> RIPE ?

Nej. Vi har 16 IP-adresser som skal fordeles påvires netværk.

Lige nu NATtes alle brugere via en fælles IP, men på sigt kommer alle
brugerne til at sidde på deres egen IP

> Og hvad med noget logning hvis man deler samme IP ?

Netop en af grundenede til at hver bruger/hustand kommer til at blive
nattet up på deres egen IP - med tiden.

> og variabel båndbreddestyring kræver vel en intelligent switch ?

Det klarer vores routere.

> Hvordan har du gjort ?

Du kan kigge lidt næremere på olsr-net.dk .....

> Tak

...... derfra er der også en link til kontakt-informationer til mig

Fra : Henning

Dato : 21-08-06 19:28

On 21 Aug 2006 14:22:41 GMT, Jonathan Andersen <-> wrote:

>Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan man
>få noget trådløst nu ?
Du kan altid få hos TDC. de har stadig forsyningspligt på telefoni, og
dermed også ADSL?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 21-08-06 19:31

> Du kan altid få hos TDC. de har stadig forsyningspligt på telefoni

Ja

> og
> dermed også ADSL?

Nej, at der er telefon er ikke ensbetydende med linien kan trække ADSL

--
Michael

Fra : Henning

Dato : 22-08-06 08:15

On Mon, 21 Aug 2006 20:30:30 +0200, Michael Kjærsgård
<mk@vindenand.dk> wrote:

>Ja

>Nej, at der er telefon er ikke ensbetydende med linien kan trække ADSL

Har nogen oplevet at TDC ikke kan levere den mindste ADSL-løsning på
en kobberlinie?

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-08-06 08:54

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev 2006-08-22:

> Har nogen oplevet at TDC ikke kan levere den mindste ADSL-løsning på
> en kobberlinie?
Ja, jeg har set det men det var også langt ude på landet.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-08-06 10:03

> Har nogen oplevet at TDC ikke kan levere den mindste ADSL-løsning på
> en kobberlinie?

Det er der vist mange der har..

--
Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-06 10:30

Michael Kjærsgård skrev:

> Det er der vist mange der har..

Rygter kan man ikke bruge til noget. Kender du en?

--
Bertel

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-08-06 11:23

> Rygter kan man ikke bruge til noget. Kender du en?

Det er ikke kun rygter, der kan være mange årsager til at en abonnent ikke
kan få ADSL.

Fra
http://www.telestyrelsen.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024611#hvorforkanjegikke
Flere af årsagerne er tekniske begrænsninger, andre ting der ikke er
aktuelle når udbyderen hedder ADSL.

<SNIP>
Hvorfor kan jeg ikke få ADSL?

Der kan være flere årsager til, at du ikke kan få ADSL:

Der er ikke ledigt rå kobber tilgængeligt.
Der er for mange samtidige ADSL-abonnenter på kablet.
Afstanden mellem dit hjem og nærmeste central er for lang til, at det er
muligt at tilbyde ADSL. En tommelfingerregel er, at det ikke er muligt at
tilbyde ADSL til boliger, der har længere end 5 km. til nærmeste
lokalcentral.
Selskabet har ikke aftale om delt anvendelse.
Der leveres andre tjenester på linien (alarmtjenester og lignende).
Liniekvaliteten (det rå kobber) lever ikke op til ADSL-udbyderens
kvalitetskrav.
Det selskab, du har henvendt til, tilbyder ikke ADSL i det område, du bor i.
</SNIP>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-06 21:05

Allan Soerensen skrev:

> Det er ikke kun rygter, der kan være mange årsager til at en
> abonnent ikke kan få ADSL.

Er vi enige i at rygter er unyttige?

--
Bertel

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-08-06 08:40

> Er vi enige i at rygter er unyttige?

Jamme, der er jo netop ikke tale om rygter, eller du mener måske at
Telestyrelsen løber med rygter?
Som du kan se er der mange forhold, der spiller ind på om en kunde kan få
ADSL.

Jeg har selv måttet vente på at få ADSL. Først var der ikke kapacitet til
flere ADSL-abonenter på centralen, efterfølgende viste det sig at de gamle
kabler, der i netop vores gade var for dårlige og for få til ADSL. Faktisk
var man ude for at grave et kabel de 150m fra min bopæl til den næste gade
for at jeg kunne få en ekstra firma-telefon og ADSL (havde de næppe gjort,
hvis det kan var ADSL jeg havde bestilt).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-08-06 09:17

Allan Soerensen skrev:

> Jamme, der er jo netop ikke tale om rygter

Jeg reagerede på et indlæg der kun indeholdt følgende:

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-08-06 13:19

> Rygter kan man ikke bruge til noget. Kender du en?

2% af Danmarks husstande kan ikke nåes med ADSL fra de nuværende centraler.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-08-06 12:31

> Rygter kan man ikke bruge til noget. Kender du en?

Jeg ved det forholder sig sådan, kan du ikke affinde dig med det kan jeg
kun beklage det, jeg skylder dig ikke yderligere uddybning

--
Michael

Fra : Henning Wangerin

Dato : 24-08-06 06:12

On Tue, 22 Aug 2006 09:15:08 +0200, Henning wrote:

> Har nogen oplevet at TDC ikke kan levere den mindste ADSL-løsning på en
> kobberlinie?

Ja. Jeg har selv her i foråret opbygget et større trådløst netværk for at
løse det problem.

Vi får leveret en 8Mbit ADSL, som bliver fordels via trådløst netværk. Pt
er der 14 routere sat op, og jeg har 4 mere stående som skal sættes op i
nær fremtid.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-08-06 20:55

> Du kan altid få hos TDC. de har stadig forsyningspligt på telefoni, og
> dermed også ADSL?

Der er ikke forsyningspligt på ADSL
Der er forsyningspligt på ISDN, så hvis man kan nøjes med 129 kbit/s og ikke
har noget imod at betale for dial up...

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 21-08-06 21:07

On Mon, 21 Aug 2006 20:28:04 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Du kan altid få hos TDC. de har stadig forsyningspligt på telefoni, og
>dermed også ADSL?
Hejsa

Intet er mere forkert.
De SKAL kun levere telefoni.
IKKE ADSL

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 21-08-06 21:07

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Nysgerrighed: Hvilken leverandør, og hvad var de omtrentlige omkostninger
> (up front og årligt)?

Det er ved at være et stykke tid siden, men leverandøren var
europæisk og etablering var 20kkr og månedligt 1000-1500 kr.

Priserne er frit fra hummelsen.......

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 21-08-06 21:08

BJ skrev:

> Du dæleme have brugt en lang stige.

ROFL...

Klaus

Fra : TDJ

Dato : 22-08-06 19:51

Jonathan Andersen <-> wrote in

> Hvad er der af muligheder for internet der hvor kragerne vender - kan
> man få noget trådløst nu ?

Jo da..

   http://www.bentley-walker.com/

Men det koster nok lidt at bruge, ud over en kvart bondegård i indkøb.

Nogen som ved hvad det mon koster at bruge ?

--
---
fjern alle madvarer ved svar

my icq pizza [at} gm x oste mad {dot]] net

Fra : BachyDK@gmail.com

Dato : 24-08-06 23:03

Henning Wangerin skrev:

> --
> MVH
> Henning Wangerin / oz1lln
> Jeg har et par LinkSys wap54g til salg

Pris ? .. står faktisk lige og jager såen en fætter, så hvis du er
rimelig i pris, vil jeg gerne købe en hos dig.

Men nu er vi vist kommet ret kraftigt OT, så du kan evt maile mig en
pris, så kan vi tage den derfra :)

--
/Bo

Fra : Henning Wangerin

Dato : 25-08-06 16:11

On Thu, 24 Aug 2006 15:03:24 -0700, BachyDK wrote:

> Men nu er vi vist kommet ret kraftigt OT, så du kan evt maile mig en pris,
> så kan vi tage den derfra :)

Mail sendt - ellers virker mailen jeg bruger her også